BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Klan Burzy znów stracił lidera przez nieszczęśliwy wypadek, zabierając ze sobą dodatkową dwójkę kotów podczas ataku lisów. Przywództwo objął Króliczy Nos, któremu Piaszczysta Zamieć oddał swoje ówczesne stanowisko, na zastępcę klanu wybrana natomiast została Przepiórczy Puch. Wiele kotów przyjęło informację w trudny sposób, szczególnie Płomienny Ryk, który tamtego feralnego dnia stracił kotkę, którą uważał za matkę

W Klanie Klifu

Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.

W Klanie Nocy

Jeszcze podczas szczególnie upalnej Pory Zielonych Liści, na patrol napada para lisów. Podczas zaciekłej walki ginie aż trójka wojowników - Skacząca Cyranka, która przez brak łapy nie była się w stanie samodzielnie się obronić, a także dwoje jej rodziców - Poranny Ferwor i Księżycowy Blask. Sytuacja ta jedynie przyspiesza budowę ziołowego "ogrodu", umiejscowionego na jednej z pobliskich wysp, którego budowę zarządziła sama księżniczka, Różana Woń. Klan Nocy szykuje się powoli do zemsty na krwiożerczych bestiach. Życie jednak nie stoi w miejscu - do klanu dołącza tajemnicza samotniczka, Zroszona Łapa, owiana mgłą niewiadomej, o której informacje są bardzo ograniczone. Niektórym jednak zdaje się być ona dziwnie znajoma, lecz na razie przymykają na to oko. Świat żywych opuszcza emerytka, Pszczela Duma. Miejsce jej jednak nie pozostaje długo puste, gdyż do obozu nocniaków trafiają dwie zguby - Czereśnia oraz Kuna. Obie wprowadzają się do żłobka, gdzie już wkrótce, za sprawą pęczniejącego brzucha księżniczki Mandarynkowe Pióro, może się zrobić bardzo tłoczno...

W Klanie Wilka

Kult Mrocznej Puszczy w końcu się odzywa. Po księżycach spędzonych w milczeniu i poczuciu porzucenia przez własną przywódczynię, decydują się wziąć sprawy we własne łapy. Ciężko jest zatrzymać zbieraną przez taki czas gorycz i stłumienie, przepełnione niezadowoleniem z decyzji władzy. Ich modły do przodków nie idą na marne, gdyż przemawia do nich sama dusza potępiona, kryjąca się w ciele zastępczyni, Wilczej Tajgi. Sosnowa Igła szybko zdradza swą tożsamość i przyrównuje swych wyznawców do stóp. Dochodzi do udanego zamachu na Wieczorną Gwiazdę. Winą obarczeni zostają żądni zemsty samotnicy, których grupki już od dawna były mordowane przez kultystów. Nowa liderka przyjmuje imię Sosnowa Gwiazda, a wraz z nią, w Klanie Wilka następują brutalne zmiany, o czym już wkrótce członkowie mogli przekonać się na własne oczy. Podczas zgromadzenia, wbrew rozkazowi liderki, Skarabeuszowa Łapa, uczennica medyczki, wyjawia sekret dotyczący śmierci Wieczornej Gwiazdy. W obozie spotyka ją kara, dużo gorsza niż ktokolwiek mógłby sądzić. Zostaje odebrana jej pozycja, możliwość wychodzenia z obozu, zostaje wykluczona z życia klanowego, a nawet traci swe imię, stając się Głupią Łapą, wychowanką Olszowej Kory. Warto także wspomnieć, że w szale gniewu przywódczyni bezpowrotnie okalecza ciało młodej kotki, odrywając jej ogon oraz pokrywając jej grzbiet głębokimi szramami.

W Owocowym Lesie

W Porze Zielonych Liści społeczność z bólem pożegnała Przebiśniega, który odszedł we śnie. Sytuacja nie wydawała się nadzwyczajna, dopóki rodzina zmarłego nie poszła go pochować. W trakcie kopania nagrobka zostali jednak odciągnięci hałasem z zewnątrz, a kiedy wrócili na miejsce… ciała ukochanego starszego już nie było! Po wszechobecnej panice i nieudanych poszukiwaniach kocura, Daglezjowa Igła zdecydowała się zabrać głos. Liderka ogłosiła, że wyznaczyła dwa patrole, jakie mają za zadanie odnaleźć siedlisko potwora, który dopuścił się kradzieży ciała nieboszczyka. Dowódcy patroli zostali odgórnie wyznaczeni, a reszta kotów zachęcana nagrodami do zgłoszenia się na ochotników członkostwa.
Aż po dzień dzisiejszy patrole poszukiwacze cały czas trwają, a ich uczestnicy znajdują coraz to dziwniejsze ślady na swoim terenie…
Po dłuższym czasie spokoju, społecznością wstrząsnęła wieść tajemniczego zaginięcia najstarszej wojowniczki Mleczyk. Zaledwie wschód słońca później, znaleziono brutalnie okaleczoną Kruchą, która w trybie pilnym otrzymała pomoc medyczną. Niestety, w skutek poważnego obrażenia starsza zmarła po kilku dniach. Coś jednak wydaje się być bardzo podejrzane w tej sprawie...

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Miot w Klanie Nocy!
(jedno wolne miejsce!)

Miot w Klanie Nocy!
(dwa wolne miejsca!)

Zmiana pory roku już 9 marca, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

O Klanie Nocy słów kilka!

 Z góry informujemy, że cała zawartość oprócz zdjęć została stworzona przez administratorów bloga. Prosilibyśmy o niekopiowanie lub wcześniejsze skontaktowanie się z administracją. Dziękujemy!

Klan Nocy jest klanem ściśle związanym z wodą. Poczynając od imion, przez zwyczaje i dietę, na legendach kończąc, całe ich życie kręci się wokół wodnego środowiska. Na tej stronie zostaną wam przybliżone wszystkie szczegóły dotyczące tego klanu!

Przykładowa fauna i flora Klanu Nocy
Rozmiary przedstawione na grafice nie odpowiadają realnej wielkości
Ryby
1. Okoń to drapieżna ryba, której dorosłe osobniki zazwyczaj spotykane są samotnie. Żyje zarówno w wodach płynących, jak i stojących. Jak większość ryb, najłatwiejsza do złapania staje się w trakcie tarła, kiedy to wypływa na płytsze partie wody. Zwykle osiąga zajęczą długość.
2. Jazgarz jest rzadziej spotykaną rybą, głównie przez swoje denne życie. Zamieszkuje jeziora i duże rzeki, a także słonawe wody przybrzeżne. Podobnie jak ukleja, zwykle osiąga wielkość dwóch mysich długości lub krótszą.
3. Ukleja to mała, stadna rybka, lubiąca wody stojące i wolno płynące. Podczas dnia lubi przebywać blisko powierzchni, dzięki czemu jest łatwym łupem dla młodych kotów. Ułatwiają do także charakterystyczne koła rozchodzące się po tafli wody, powstające w trakcie żerowania ich ławic. Nie rośnie większa niż dwie mysie długości.
4. Płoć żyje w ławicach, w których także wychodzi na żer. Są płochliwe, przez co należy być ostrożnym podczas polowania na nie. Dojrzałe osobniki osiągają zwykle długość ogona, jednak większe potrafią dorastać nawet do zajęczej długości, jest to jednak rzadkość.
5. Leszcz żyje w ławicach w dolnych partiach rzek i jeziorach, chętnie przebywa w głębokiej wodzie. Okazy poławiane przez wojowników zazwyczaj nie przekraczają zajęczej długości.
Rośliny
6. Rogatek sztywny porasta dna zbiorników wodnych, stanowi kryjówkę dla narybku. Potrafi tworzyć warstwę roślin zanurzonych z roślinami o liściach pływających, jak na przykład lilie wodne. Bardzo szybko się rozrasta, przy zbytnim rozprzestrzenieniu może utrudniać wojownikom pływanie.
7. Żabiściek pływający to roślina swobodnie unosząca się na powierzchni wody. Rośnie zarówno w wodach płynących, jak i stojących. Kwitnie od połowy Pory Nowych Liści aż do początku Pory Zielonych Liści. Z mniejszym nasileniem potrafi kwitnąć nawet do Pory Opadających Liści.
8. Knieć błotna (nazywana też kaczeńcem) rośnie na wilgotnych łąkach, brzegach rzek i strumieni. Kwitnie od końca Pory Nagich Drzew, do końca Pory Nowych Liści.

Władza i ród królewski 

Aktualną przywódczynią Klanu Nocy jest Srocza Gwiazda - kotka, która po obaleniu poprzedniej liderki-tyranki, objęła nową pozycję z przytupem, wprowadzając wiele kontrowersyjnych zasad.

Jedną z nich była władza dziedziczna, mająca, zdaniem Sroczej Gwiazdy, zapewnić bezpieczeństwo klanowi przed katastrofami przeszłości. Oprócz tego głównym powodem jej decyzji była także troska o własną rodzinę, która dla kotki jest jednym z najważniejszych filarów.

Każdy z jej potomków, oprócz kotów czekoladowych, otrzymuje miano księcia lub księżniczki, podobnie jak dzieje się to w mrowiskach lub ulach. Od maleńkości kocięta są oswajane z myślą, iż w przyszłości obejmą one ważne role, nie tylko przywódcy, ale także medyka. Pomaga w tym ich piastunka*, przekazująca im wiedzę niezbędną do przyszłego zarządzania klanem.

Królewska rodzina nosi na czole krwisty znak kwitnącego lotosu, którym zostają naznaczone po raz pierwszy wschód słońca po narodzinach. Do ceremonii naznaczenia dochodzi u stóp drzewa lidera, po zwołaniu klanu, który następnie ma okazję obejrzeć całe wydarzenie, podczas którego liderka naznacza kocięta unikatowym symbolem. W skład mazi, jakim pokrywane są czółka kociąt, wchodzi krew szczupaka, władcy rzek, a także sok z owoców, dodany po jakimś czasie dla zwiększenia trwałości.

Znaczenie rośliny jest tu kluczowe. Lotos, inaczej zwany lilią wodną, jest symbolem macierzyństwa, boskości, odrodzenia, majestatu, nieskazitelności i płodności, co bezpośrednio łączy się z wierzeniami panującymi w Klanie Nocy, dotyczącymi konkretnie historii o powstaniu świata.

Wierzenia 

Według historii pierwotnie zapoczątkowanej przez Sroczą Gwiazdę, na początku świat spowity był nieprzeniknioną ciemnością, skryty w mrokach Wiecznej Nocy. Dopiero silna chęć istnienia pierwotnych sprawiła, że kawałki nieba zaczęły się kruszyć, a następnie spadać na ziemię, dając początek nowemu życiu. Z odłamków czarnego nieba powstały koty czarne, z okruchów Srebrnej Skórki, zwanej także Drogą Mleczną, koty białe, a z kawałków księżyca i gwiazd koty srebrne i szynszylowe. Wtedy też zrodziły się koty czarno-białe, stanowiące harmonię, łączące w sobie zarówno barwy Nieba Wiecznej Nocy, jak i Srebrnej Skórki. To właśnie z tego powodu, według części członków Klanu Nocy, to właśnie te koty są na samym szczycie hierarchii.

Przez to wydarzenie, spomiędzy szczelin pozostawionych na Niebie Wiecznej Nocy, wydostało się światło, wraz z kotami złotymi, które pojawiły się na ziemi razem z promieniami słonecznymi. Dało to szansę na zaistnienie innych maści, jak chociażby liliowa, powstała z rozkwitających dzięki słońcu pąków roślin, niebieska, która wyłoniła się z zaciekawieniem z błękitów wód otulających tereny pierwotnych, z piasków wygrzebały się natomiast koty kremowe, w towarzystwie powstałych z kłosów zbóż kotów płowych, a z płomieni pożaru wywołanych ostrym słońcem, koty rude. Na końcu pojawiły się koty cynamonowe, zrodzone z żyznych gleb oraz koty czekoladowe, których matką były zdradliwe, lepkie błota i muły. Z tego też powodu, zdaniem Sroczej Gwiazdy i jej podobnych, koty czekoladowe są nieczyste, brudne i niegodne. Nie są silne ani odważne, mogąc jedynie ciągnąć innych w bagienne głębiny.

Następstwem tych wydarzeń było powstanie takich maści jak szylkretowe i łaciate, które były skutkiem krzyżowania się maści między sobą oraz powstanie maści pręgowanych* i dymnych*.

Istnienie Klanu Gwiazdy jest ściśle związane z tą opowieścią, ponieważ jest ono przykładem tego, jak dusze wracają do swego pierwotnego miejsca, na niebo, które zapoczątkowało całą historię świata.

Dla Klanu Nocy, którego obóz jest usytuowany na jednej z rzecznych wysepek, z Klanem Gwiazdy silnie asocjowana jest także woda, która, według tutejszych wierzeń, jest łącznikiem między światem zmarłych, a śmiertelnikami. To w niej odbija się nocne niebo i Srebrna Skórka, miejsce spoczynku zmarłych, a także poprzez zetknięcie się z taflą Sadzawki Klanu Gwiazdy, medycy i liderzy są w stanie skontaktować się ze zmarłymi i otrzymać od nich przepowiednie. Z tego też powodu, niektórzy członkowie Klanu Nocy, mogą uznawać się za lepszy i bliższy siłom nadprzyrodzonym niż pozostałe kocie klany.

Zielarnia Klanu Nocy

Legendy i opowieści

Bajka o tym, skąd się biorą kocięta

Według krótkiej historyjki, opowiadanej nazbyt wścibskim kociętom, aby oszczędzić im szczegółów faktycznego poczęcia, kocięta po raz pierwszy zostały przyniesione ich rodzicom przez ptaki. W zależności od tego, jakiego umaszczenia był kociak, taki ptak był jego dostarczycielem. Na przykład, koty czarne, białe, czarno-białe lub srebrne były niesione przez jedne z najwyżej latających ptaków - bociany, łabędzie, gęsi, żurawie i czaple, które nie bez powodu upodobały sobie nadwodne środowisko. Kocięta powstawały z oderwanych przez ptaki skrawków nieba, po które te wzbijały się wysoko, poza zasięgiem kociego wzroku. Koty niżej w hierarchii były natomiast przynoszone przez coraz niżej latające ptaki, kończąc na małych, często padających ofiarą wojowników wróbelkach, które często chmarami kąpią się w brudnych kałużach, skąd wyławiają czekoladowe kociaki.

Dodatkowo, jako przestroga, dorośli ostrzegają kocięta przed zbytnim zbliżaniem się do chociażby bocianów, łabędzi lub sów, które chętnie odbiorą wcześniej podarowane kocię i już nigdy nie zwrócą. 

Opowieść o paziu królowej

Historia ta opowiada o nieszczęśliwie zakochanym w królowej  mrówek motylu, który nie był w stanie pogodzić się z brakiem możliwości związania się ze swą miłością. Od dnia, w którym pierwszy raz ujrzał swą ukochaną, wtedy jeszcze będącą wolną, uskrzydloną księżniczką, codziennie wylatywał w nadziei, że spotka ją choćby jeszcze jeden raz. Niestety, w przeciwieństwie do niej, nigdy nie pogodził się ze swoim losem i tym, jak dzielące ich różnice uniemożliwiały już bycie razem, co bezpośrednio doprowadziło do jego śmierci. Zamiast latać wysoko, wśród kwiatów polnych i pąków drzew, frunął nisko. Pewnego dnia zapuścił się szczególnie daleko, aż nad rzekę, w której ku jego radości, ujrzał wyczekaną ukochaną, której widokiem nie mógł cieszyć się od tak dawna. Zniżał swój lot i zniżał, chcąc objąć wybrankę swego serca, nie zdając sobie sprawy aż do ostatniej chwili, że postać, którą ujrzał na powierzchni tafli wody, była zaledwie jego własnym odbiciem. Moment realizacji był też ostatnią chwilą jego życia, które uderzenie serca później, pochłonięte zostało przez ciemne głębiny. Przez swoją dozgonną miłość, motyl zyskał miano "pazia królowej"

Z tej opowieści, w zależności od interpretacji opowiadającego, można wyciągnąć kilka wniosków. Pierwszym jaki może się nasunąć jest wierność rodzinie lub zaufanie swojemu przeznaczeniu, w celu uniknięcia losu, jaki podzielił paź. Drugim natomiast respektowanie zasad i sił natury, które nigdy nie będą sprzyjały komuś, kto stara się je zmienić.

Opowieść o złowieszczych wydrach

Jest to najprawdziwsza ze wszystkich opowieści, bazowana na wydarzeniu sprzed wielu księżyców, podczas którego Pchli Nos został porwany i poważnie poraniony przez zamieszkującą niegdyś tutejsze tereny rodzinę wydr. To przez to wydarzenie kącik zabaw usytuowany na brzegu, obok płytkiej wody wśród trzcinowiska, stał się lepiej strzeżony. Matki straszą swoje kocięta, aby nie zapuszczały się samodzielnie zbyt daleko same, albowiem może czekać je podobny los co starszego wojownika. Niektóre koty, wyznające ideologię czarno-białych, podrasowały historię, dodając w niej element zazdrości brązowo-futrych wydr, wobec nieskazitelnie białego futerka Pchlego Nosa, którego podstępnie zdecydowały się oszpecić.

Legenda o powstaniu kotów pręgowanych*

W przeciwieństwie do kotów szylkretowych lub tych okrytych bielą, koty pręgowane powstały w nieco inny sposób. Na początku istnienia, futra wszystkich kotów były niebiańsko miękkie, elastyczne i dopiero przyjmujące swą ostateczną barwę. Pręgi pojawiły się na ciałach kotów przypadkiem, przez odciśnięcie się na nich wzorów zarysowanych na korze drzew. Właśnie przez to koty, których ciało zdobią pręgi, szczególnie dobrze maskują się wśród gęstych zarośli.

Legenda o powstaniu kotów dymnych*

Podobnie jak w przypadku kotów pręgowanych, do stworzenia umaszczenia dymnego doszło w niestandardowy sposób. Po wybuchu pierwszego pożaru, wywołanego nagłym pojawieniem się słońca, dym, który wznosił się z pogorzeliska, osiadł na futrach niektórych kotów, przyczepiając się do nich już na całą wieczność.

Ceremonie

Ceremonia mianowania na księcia/księżniczkę

Ceremonia mianowania ma miejsce wschód słońca (lub później, jeśli wymaga tego sytuacja) po narodzinach kocięcia, należącego do królewskiego rodu. Wtedy to lider zwołuje klan i wraz z członkami rodziny wynosi wspólnie kocięta na widok. Pod wysokim sumakiem dochodzi do przedstawienia oraz namaszczenia kociąt przez liderkę, mazią zrobioną z mocno barwiących owoców oraz szkarłatnej krwi szczupaka. Od tej pory na ich czole widnieć będzie symbol lilii wodnej, świadczącej o ich pochodzeniu.

Ceremonia ślubna

Do ceremonii łączącej, zwanej też ślubną, dochodzi wtedy, kiedy dwoje (lub więcej) kotów decyduje się przypieczętować swój związek i wspólnie udają się do lidera, prosić o błogosławieństwo. Jeśli lider zaaprobuje ich prośbę, wkrótce ustalana jest data złączenia. 

Na to wydarzenie zapraszani są goście wybrani przez parę młodą, lider, zastępca, a także nierzadko jeden z medyków, jeśli jest ich więcej niż jeden. Ceremonia odbywa się na okrągłej wysepce położonej blisko obozowiska Klanu Nocy, która coraz częściej znana jest pod nazwą Wyspy Świetlikowej, przez zaskakująco dużą ilość zamieszkujących ją tychże owadów. 

Do ceremonii dochodzi zwykle popołudniu bądź wieczorem, kiedy koty wracają do obozu i mają czas świętować, a kończy się przed szczytowaniem księżyca, aby następnego dnia wszyscy wojownicy mogli wrócić do rutynowych obowiązków. Po zebraniu się wszystkich zainteresowanych kotów, lider wygłasza krótką przemowę.

- Czy wy, [imiona], w obliczu wszystkich zebranych tu kotów oraz samego Klanu Gwiazdy, przysięgacie sobie dozgonną wierność, uczciwość i wspólne dzielenie łowów, nawet po śmierci?
- [odpowiedź partnerów]
- Tak więc mocą naszych walecznych przodków, ogłaszam was na zawsze związanych! Niech Klan Gwiazdy oświetla waszą drogę, a wasze dusze, niczym para łabędzi, nigdy nie ulegną rozłące.

Po skończonej ceremonii, koty mogą przejść do świętowania i obdarowywania nowożeńców drobnymi upominkami, jak kamyki, piórka, kwiaty, łuski czy kości. W tym czasie także dochodzi do mniejszych zabaw, jak na przykład łapanie świetlików, czym zajmują się kocięta i młodsi uczniowie, natomiast dla starszych uczniów i wojowników obu płci, przychodzi czas na rzut żabą. Żaba*, będąca symbolem płodności, miłości i przemian, zostaje wcześniej złapana, a następnie przekazana jednemu z partnerów, którego zadaniem staje się tytułowe rzucenie nią w tłum zainteresowanych. Kot, któremu uda się dopaść do ofiary jako pierwszemu, według przesądów, będzie kolejnym, komu uda się znaleźć miłość. To, co szczęśliwy łowca zrobi z pochwyconym płazem zależy już tylko od niego - może go zjeść, wypuścić bądź, jeśli ma już kogoś w sercu, podarować swojemu wybrankowi.
Inne
Zasady dot. ceremonii łączącej/ślubnej
- Po śmierci partnera koty mogą związać się z kimś po raz kolejny. Wtedy jednak, w Klanie Gwiazdy, łowy będą dzielić z obojgiem partnerów
- Możliwe jest zerwanie więzi, które według podejścia danego kota może zostać przeprowadzone przez lidera lub samodzielnie
- Do ceremonii podchodzić mogą wszystkie koty z Klanu Nocy, niezależnie od płci czy ilości, w przypadku kotów poliamorycznych. Wyjątkiem są uczniowie, kocięta oraz wojownicy poniżej 16 księżyca życia, którzy do tej ceremonii podejść nie mogą
- Do zawarcia złączenia potrzebna jest obustronna zgoda
- Kot może, lecz nie musi, podarować swojemu wybrankowi/wybrance prezent "zaręczynowy"
- Ceremonia najczęściej odbywa się Porą Nowych Liści, Porą Zielonych Liści i na początku Pory Opadających Liści, ze względu na warunki pogodowe
- W przypadku braku żaby ceremonialnej, można zastąpić ją małą rybką

Rola piastunki w życiu klanu

Piastunka to rola przeważnie obejmowana przez kotkę, jednak mogąca być pełniona przez kota dowolnej płci. Polega ona na zajmowaniu się kociętami oraz udzielaniu im podstawowej wiedzy dotyczącej roślin i zwierzyny, a także pomoc przy pierwszych próbach pływania - cechy niezbędnej dla kotów Klanu Nocy. Przeważnie swą uwagę skupia na kociętach z rodu, co nie zwalnia jej jednak z opieki nad innymi maluchami przebywającymi w żłobku, w którym to ona dowodzi.
Lokacje
Wyspa Świetlikowa

Wyspa Świetlikowa to mała, okrągła wysepka, znajdująca się parę lisich długości od obozu Klanu Nocy. To miejsce, w którym dochodzi do ceremonii łączącej. Otaczają ją trzcinowe ściany, pomiędzy którymi przeplatają się karminowo-różowe kwiaty krwawnicy. Podłoże, oprócz soczystej trawy, porastają także małe, ale liczne kwiatki zwane jako mgliste lub żabie owoce*. Na środku wyspy leżą dwie, opierające się o siebie nawzajem wydrążone, próchniejące kłody, w których kryją się kolonie świetlików. Pokryte są warstwą mchu oraz innych mniejszych roślinek. Pod nimi znajduje się mała szczelina, pod którą nie zaleca się wchodzić, przez niebezpieczeństwo zawalenia się.
Na czas świętowania, starsi, a czasem także piastunki i kocięta, przyozdabiają to miejsce kolorowymi obiektami, mającymi ożywić otoczenie.

???

??? to miejsce zdające się nabierać znaczenia sakralnego. Położone jest na jednej z większych wysp otaczającej obóz, ukryte przez gęstą trzcinę. Po przekroczeniu prowadzącego do niej "tunelu" oczom ukazuje się cicha polanka, przyozdobiona licznymi oczkami wodnymi, po których powierzchni swobodnie dryfują kwiaty i liście białych lilii. Niektóre z nich, te głębsze, połączone są z rzeką opływającą wyspę. W jej centrum rośnie drzewko wierzby płaczącej, niegdyś posadzone w postaci pędu przez Sroczą Gwiazdę. Pod nim skryte jest ciało Łabędź, pierwszej wnuczki Sroczej Gwiazdy, pierworodnej córki Tuptającej Gęsi, która przyszła na świat martwa. Niedaleko od niej leży pochowana Wirująca Lotka - jej ciotka.

Wyspa jest miejscem pochówku zmarłych członków rodu, po której nie powinna stąpać żadna łapa spoza rodziny. Liderka często udaje się tam, by zaszyć się na wiele godzin w swojej samotni. 

Kącik Zabaw

Kącik Zabaw to miejsce przeznaczone głównie dla kociąt, ale także dla innych kotów szukających cichszego i ustronniejszego miejsca. Położone jest między żłobkiem, a legowiskiem starszyzny, w miejscu, gdzie trzcina jest bardziej przerzedzona, a płytka woda subtelnie muska brzeg. Kociaki (pod czujnym okiem opiekuna) mogą zwiedzać przeznaczoną do tego część trzcinowiska, buszujący pomiędzy wysokimi roślinami. To tam mają pierwszą szansę na naukę pływania, jak i polowania na drobne żyjątka wodne, takie jak młode kijanki czy traszki. Cały teren zajmuje niecałe 2 królicze skoki w każdą ze stron.

Bocianie Gniazdo

Bocianie Gniazdo, jak sama nazwa wskazuje, to gniazdo, do którego co roku powraca ta sama para bocianów czarnych. W przeciwieństwie do swoich białych kuzynów, te ptaki budują gniazda na rozłożystych gałęziach drzew. Para zamieszkująca tereny Klanu Nocy usytuowała się na skraju lasu, niedaleko Zrujnowanego Mostu. W okresie lęgowym wojownicy, a szczególnie młodzi uczniowie, powinni zachować czujność poruszając się po tej okolicy, aby nie paść przy okazji ofiarą tych głodnych stworzeń.

Stare Leże Wydr

To opuszczone gniazdo, które niegdyś zamieszkiwała pokaźna rodzina wydr. Jest ono wkopane w ziemię, z dwoma wyjściami - podwodnym i lądowym. Solidnie zbudowane, podtrzymywane grubymi konarami pobliskich drzew, z których opadają długie pędy i mchy. Mimo, iż drapieżniki już dawno przeniosły się w inne miejsce, wojownicy nadal nie czują się pewnie patrolując jego okolice.

Imiona
Dla Klanu Nocy bardzo charakterystyczne są imiona związane z wodą; wodnym ptactwem, ssakami, rybami, płazami, owadami, skorupiakami, a także roślinnością porastającą okolice wód i ich dna. Istnieją jednak imiona, które mogą być źle kojarzone, jak przykładowo Muł, Pijawka czy Błoto, mogące stanowić obrazę dla wojownika Klanu Nocy.

PROPOZYCJE IMION

Od ssaków
Niedźwiedź | Niedźwiedzi/a/e
Ryś | Rysi/a/e
Wydra | Wydrzy/a/e
Bóbr | Bobrzy/a/e
Nutria | Nutriowy/a/e
Rzęsorek | Rzęsorkowy/a/e
Karczownik | Karczownikowy/a/e
Foka | Foczy/a/e
Nietoperz | Nietoperzowy/a/e
Nocek | Nockowy/a/e

Od ptaków
Bocian | Bociani/a/e
Żuraw | Żurawi/a/e
Czapla | Czapli/a/e
Łabędź | Łąbedzi/a/e
Kaczka | Kaczy/a/e
Gęś | Gęsi/a/e
Kormoran | Kormoranowy/a/e
Mewa | Mewi/a/e
Perkoz | Perkozowy/a/e
Ślepowron | Ślepowroni/a/e
Brodziec | Brodźcowy/a/e
Śmieszka | Śmieszkowy/a/e
Rybitwa | Rybitwi/a/e
Bąk | Bąkowy/a/e

Od płazów i gadów
Żaba | Żabi/a/e
Rzekotka | Rzekotkowy/a/e
Ropucha | Ropuszy/a/e
Ropuszka | Ropuszkowy/a/e
Grzebiuszka | Grzebiuszkowy/a/e 
Huczek | Huczkowy/a/e
Traszka | Traszkowy/a/e
Salamandra | Salamandrowy/a/e
Żółw | Żółwi/a/e
Żmija | Żmijowy/a/e
Zaskroniec | Zaskrońcowy/a/e
Gniewosz | Gniewoszowy/a/e
Połoz | Połozowy/a/e

Od ryb
Różanka | Różankowy/a/e
Pstrąg | Pstrągowy/a/e
Płotka | Płotkowy/a/e
Szczupak | Szczupaczy/a/e
Sandacz | Sandaczowy/a/e
Karp | Karpi/a/e
Węgorz | Węgorzowy/a/e
Jesiotr | Jesiotrowy/a/e
Sum | Sumowy/a/e
Okoń | Okoniowy/a/e
Łosoś | Łososiowy/a/e
Leszcz | Leszczowy/a/e
Brzana | Brzanowy/a/e
Murena | Murenowy/a/e
Ostrosz | Ostroszowy/a/e

Od mięczaków
Krab | Krabowy/a/e
Rak | Rakowy/a/e
Homar | Homarowy/a/e
Krewetka | Krewetkowy/a/e
Ślimak | Ślimaczy/a/e
Szczeżuja | Szczeżujowy/a/e
Małż | Małżowy/a/e
Omułek | Omułkowy/a/e
Sercówka | Sercówkowy/a/e
Rogowiec | Rogowcowy/a/e
Błotniarka | Błotniarkowy/a/e
Zagrzebka | Zagrzebkowy/a/e
Skójka | Skójkowy/a/e
Mulik | Mulikowy/a/e
Zatoczek | Zatoczkowy/a/e
Żyworódka | Żyworódkowy/a/e
Ośmiornica | Ośmiornicowy/a/e
Mątwa | Mątwi/a/e
Kałamarnica | Kałamarnicowy/a/e
Kalmar | Kalmarowy/a/e

Od owadów i pajęczaków
Ważka | Ważkowy/a/e
Chruścik | Chruścikowy/a/e
Pływak | Pływakowy/a/e
Jętka | Jętkowy/a/e
Nartnik | Nartnikowy/a/e
Strumycznik | Strumycznikowy/a/e
Pluskolec | Pluskolcowy/a/e
Sieciarka | Sieciarkowy/a/e
Świtezianka | Świteziankowy/a/e
Gadziogłówka | Gadziogłówkowy/a/e
Kałużnica | Kałużnicowy/a/e
Krętak | Krętakowy/a/e
Topik | Topikowy/a/e

Od roślin
Trzcina | Trzcinowy/a/e
Szuwarek | Szuwarowy/a/e
Glon | Glonowy/a/e
Wodorost | Wodorostowy/a/e
Rogatek | Rogatkowy/a/e
Sitowie | Sitowiowy/a/e
Moczarka | Moczarkowy/a/e
Niezapominajka | Niezapominajkowy/a/e
Turzyca | Turzycowy/a/e
Chrobotek | Chrobotkowy/a/e
Mikołajek | Mikołajkowy/a/e
Piaskownica | Piaskownicowy/a/e
Bażyna | Bażynowy/a/e
Czermień | Czermieniowy/a/e
Kaczeniec | Kaczeńcowy/a/e
Strzałka | Strzałkowy/a/e LUB Strzelisty/a/e
Jaskier | Jaskrowy/a/e
Szparag | Szparagowy/a/e
Modrak | Modrakowy/a/e
Oczeret | Oczeretowy/a/e
Żabiściek | Żabiściekowy/a/e
Tłustosz | Tłustoszowy/a/e
Wełnianka | Wełniankowy/a/e
Jeżogłówka | Jeżogłówkowy/a/e
Konitrut | Konitrutowy/a/e
Żabiściek | Żabiściekowy/a/e

Od zjawisk wodnych
Deszcz | Deszczowy/a/e
Dżdżysty | Dżdżysty/a/e
Mżawka | Mżący/a/e
Para | Parujący/a/e
Sztorm | Sztormowy/a/e
Burza | Burzowy/a/e
Huragan | Huraganowy/a/e
Nawałnica | Nawałnicowy/a/e
Ulewa | Ulewny/a/e
Bryza | Bryzowy/a/e
Mgła | Mglisty/a/e LUB Zamglony/a/e
Rosa | Zroszony/a/e
Szron | Oszroniony/a/e
Śnieg | Śnieżny/a/e LUB Ośnieżony/a/e
Grad | Gradowy/a/e
Powódź | Powodziowy/a/e
Tęcza | Tęczowy/a/e

Od zbiorników wodnych
Morze | Morski/a/e
Jezioro | Jeziorowy/a/e LUB Jeziorny/a/e
Sadzawka | Sadzawkowy/a/e
Staw | Stawowy/a/e
Rzeka | Rzeczny/a/e
Strumień | Strumieniowy/a/e
Struga | Strugowy/a/e
Mielizna | Mieliznowy/a/e
Zatoka | Zatokowy/a/e
Laguna | Lagunowy/a/e
Mierzeja | Mierzejowy/a/e
Przypływ | Przypływowy/a/e
Odpływ | Odpływowy/a/e
Źródło | Źródlany/a/e
Bagno | Bagienny/a/e LUB Bagnisty/a/e
Moczary | Moczarowy/a/e
Torfowisko | Torfowiskowy/a/e

Od części ciała zwierząt
Muszla | Muszlowy/a/e
Skorupa | Skorupowy/a/e
Łuska | Łuskowy/a/e LUB Łuskowaty/a/e
Skrzele | Skrzelowy/a/e
Płetwa | Płetwowy/a/e
Błona | Błoniasty/a/e
Macka | Mackowy/a/e
Przyssawka | Przyssawkowy/a/e LUB Przyssany/a/e
Szczypce | Szczypcowy/a/e LUB Szczypiący/a/e
Pancerz | Pancerzowy/a/e LUB Opancerzony/a/e
Skrzydło | Skrzydlaty/a/e
Pióro | Pierzasty/a/e

Od czynności
Spływek | Spływający/a/e
Pływek | Pływający/a/e LUB Płynący/a/e
Dryfek | Dryfujący/a/e
Chlapek | Chlapiący/a/e
Chlupek | Chlupiący/a/e
Plusk | Pluskający/a/e
Nurek | Nurkujący/a/e
Kapek | Kapiący/a/e
Bulgotek | Bulgoczący/a/e
Skoczek | Skaczący/a/e
Ślizg | Ślizgający/a/e

Inne
Kropla | Skroplony/a/e
Bąbelek | Bąbelkowy/a/e
Bańka | Bańkowy/a/e
Wilgoć | Wilgotny/a/e LUB Zawilgocony LUB Zwilżony/a/e
Zew | Wzywający/a/e LUB Przyzywający/a/e
Wyspa | Wyspowy/a/e LUB Wyspiarski/a/e
Kotlina | Kotlinowy/a/e
Dolina | Dolinowy/a/e
Skałka | Skalisty/a/e LUB Skalny/a/e
Otoczak | Otoczakowy/a/e
Bursztyn | Bursztynowy/a/e
Kryształ | Kryształowy/a/e
Minerał | Minerałowy/a/e LUB Mineralny/a/e
Sól | Solony/a/e LUB Posolony/a/e
Perła | Perłowy/a/e LUB Perlisty/a/e
Plaża | Plażowy/a/e
Piasek | Piaskowy/a/e LUB Piaszczysty/a/e
Torf | Torfowy/a/e
Wydma | Wydmowy/a/e
Dno | Denny/a/e
Głębina | Głębinowy/a/e
Otchłań | Otchłaniowy/a/e
Tafla | Taflowy/a/e
Fala | Falujący/a/e LUB Falisty/a/e
Nurt | Nurtowy/a/e LUB Nurtujący/a/e
Śluz | Śluzowy/a/e
Śliski | Śliski/a/e
Mokruś | Mokry/a/e
Zmokły | Zmokły/a/e LUB Zmoczony/a/e LUB Przemoczony/a/e
Lepek | Lepki/a/e LUB Lepiący/a/e
Gąbka | Gąbczasty/a/e
Meduza | Meduzowy/a/e
Rozgwiazda | Rozgwiazdowy/a/e


Objaśnienia

*Mglisty/żabi owoc - małe kwiatki, nazywane przez dwunożnych "Phyla". Ich nazwa powstała przez to, że często wyrastały po mgle, zajmując skoszone lub wydeptane przez sarny i łanie połacie traw, sprawiając wrażenie "zrodzenia" się z samej mgły. Człon "żabi" wziął się natomiast z powodu często obserwowanej symbiozy obserwowanej pomiędzy mokrolubnymi płazami, a zroszonymi, wilgotnymi przez mgłę roślinami.

*Najbardziej pożądanym kolorem żaby poślubnej jest zielony, który kojarzy się ze świeżością, początkiem i Porą Nowych Liści. Brązowe nadal mogą być używane w obrzędzie, jednak mogą nie spotkać się z takim zachwytem, jak rzadszy i bardziej jaskrawy płaz zielony (najczęściej będzie nim rzekotka drzewna)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz