BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Sprawa znikających kotów w klanie nadal oficjalnie nie została wyjaśniona. Zaginął jeden ze starszych, Tropiący Szlak, natomiast Piaszczysta Zamieć prawdopodobnie został napadnięty przez samotników. Chodzą plotki, że mogą być oni połączeni z niedawno wygnanym Czarną Łapą. Również główny medyk, przez niewyjaśnioną sprawę został oddalony od swoich obowiązków, większość spraw powierzając w łapy swojej uczennicy. Gdyby tego było mało, w tych napiętych czasach do obozu została przyprowadzona zdezorientowana i dość pokiereszowana pieszczoszka, a przynajmniej tak została przedstawiona klanowi. Czy jej pojawienie się w klanie, nie wzmocni już i tak od dawna panującego w nim napięcia?

W Klanie Klifu

Niedźwiedzia Siła i Aksamitna Chmurka przepadli jak kamień w wodę! Ostatnio widziano ich wychodzących z obozu w towarzystwie Srokoszowej Gwiazdy, kierujących się w nieznaną stronę. Lider powrócił jednak bez ich dwójki, ogłaszając wszystkim, że okazali się zdrajcami i zbiegli. Nie są już mile widziani na terenach Klanu Klifu. Srokosz nie wytłumaczył co dokładnie się tam stało i nie zamierza tego robić. Wkrótce po tym wydarzeniu, podczas zgromadzenia, z klanu ucieka Księżycowy Blask - jedna z córek zbiegłej dwójki.

W Klanie Nocy

Srocza Gwiazda wprowadza władzę dziedziczną, a także "rodzinę królewską". Po ciężkim porodzie córki i śmierci jednej z nowonarodzonych wnuczek, Srocza Gwiazda znika na całą noc, wracając dopiero następnego poranka, wraz z kontrowersyjnymi wieściami. Aby zabezpieczyć przyszłe kocięta przed podzieleniem losu Łabędź, ogłasza rolę Piastunki, a zaszczytu otrzymania tego miana dostępuje Kotewkowa Łapa, obecnie zwana Kotewkowym Powiewem. Podczas tego samego zebrania ogłasza także, że każdy kolejny lider Klanu Nocy będzie musiał pochodzić z jej rodu, przeprowadza ceremonię, podczas której ona i jej rodzina otrzymują krwisty symbol kwitnącej lilii wodnej na czole - znak władzy i odrodzenia.
Nie wszystkim jednak ta decyzja się spodobała, a to, jakie efekty to przyniesie, Klan Nocy może się dowiedzieć szybciej niż ktokolwiek by tego chciał.
Zaginęły dwie kotki - Cedrowa Rozwaga, a jakiś czas później Kaczy Krok. Patrole nadal często odwiedzają okolice, gdzie ostatnio były widziane, jednak bezskutecznie

W Klanie Wilka

klan znalazł się w wyjątkowo ciężkiej sytuacji niespodziewanie tracąc liderkę, Szakalą Gwiazdę. Jej śmierć pociągnęła za sobą również losy Gęsiego Wrzasku jak i kilku innych wojowników i uczniów Klanu Wilka, a jej zastępca, Błękitna Gwiazda, intensywnie stara się obmyślić nowa strategię działania i sposobu na odbudowanie świetności klanu. Niestety, nie wszyscy są zadowoleni z wyboru nowego zastępcy, którym została Wieczorna Mara.
Oskarżona o niedopełnienie swoich obowiązków i przyczynienie się do śmierci kociąt samego lidera, Wilczej Łapy i Cisowej Łapy, Kunia Norka stała się więzieniem własnego klanu.

W Owocowym Lesie

Zapanował chaos. Rozpoczął się wraz ze zniknęciem jednej z córek lidera, co poskutkowało jego nerwową reakcją i wyżywaniem się na swoich podwładnych. Sprawy jednak wymknęły się spod całkowitej kontroli dopiero w momencie, w którym… zniknął sam przywódca! Nikt nie wie co się stało ani gdzie aktualnie przebywa. Nie znaleziono żadnego tropu.
Sytuację pogarsza fakt, że obaj zastępcy zupełnie nie mogą się dogadać w kwestii tego, kto powinien teraz rządzić, spierając się ze sobą w niemal każdym aspekcie. Część Owocniaków twierdzi, że nowy lider powinien zostać wybrany poprzez głosowanie, inni stanowczo potępiają takie pomysły, zwracając uwagę na to, że taka procedura może dopiero nastąpić po bezdyskusyjnej rezygnacji poprzedniego lidera lub jego śmierci. Plotki na temat możliwej przyczyny jego zniknięcia z każdym dniem tylko przybierają na sile. Napiętą atmosferę można wręcz wyczuć w powietrzu.

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Miot w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)

Nowa zakładka „maści - pomoc” właśnie zawitała na blogu! | Zmiana pory roku już 28 kwietnia, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

Regulamin

Z góry informujemy, że cała zawartość oprócz zdjęć została stworzona przez administratorów bloga. Prosilibyśmy o niekopiowanie lub wcześniejsze skontaktowanie się z administratorem. Dziękujemy!
 
OGÓŁ
  1. Na blogu mogą występować brutalne wątki i sceny, dlatego minimalny wiek, by na niego dołączyć to 13 lat. Każda młodsza osoba robi to na swoje własne ryzyko i administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne uszczerbki na zdrowiu psychicznym.
  2. Każdy członek bloga ma obowiązek zapoznać się z niniejszym dokumentem, znać jego postanowienia, oraz stosować się do zamieszczonych w nim zasad. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z przestrzegania go.
  3. Należy także zapoznać się z każdą inną zakładką na blogu, w szczególności z: O bloguStań się wojownikiemTereny, Maści - pomoc oraz ze stronami, do których odnośniki znajdują się w formularzu.
  4. Podczas pisania opowiadań warto także skorzystać z następujących stron: LanguagetoolOrtograf, Licznik SłówSłownik wojownika, Kącik medyka, Choroby 
  5. Za naruszenie praw autorskich i nagminne łamanie regulaminu członek bloga zostaje upomniany, a w przypadku braku poprawy wykluczony ze społeczności.
    Ponadto zgodnie z Rozdziałem 14, artykułem 115. 1. Prawa Autorskiego osoba łamiąca prawa autorskie może być powołana do odpowiedzialności karnej.
  6. Nieobecności należy zgłaszać na discordzie na specjalnym kanale "nieobecności", jeżeli z jakiegoś powodu nie można wejść na discorda, prosimy o wysłanie nieobecności na email. Administracja nie jest winna źle zgłoszonej nieobecności. Nieobecność nie może przekraczać miesiąca na kwartał (czyli na trzy miesiące łącznie można wziąć miesiąc nieobecności, który można dowolnie rozłożyć) i może zwolnić członka bloga z maksymalnie czterech sprawdzań aktywności z rzędu. W wyjątkowych sytuacjach można poprosić wydłużenie terminu na napisanie opowiadania
  7. Po wysłaniu wiadomości na pocztę blogową, można upomnieć się po upływie 48h od wysłania, ale nie w postaci spamu.

POSTACIE
  1. Dołączając do bloga można mieć tylko jedną postać. Aby mieć ich więcej należy spełniać warunki: 
    • 4 tygodniowy staż (28 dni);
    • min. 5 opowiadań od poprzedniej postaci (czyli postać B po 5 opowiadaniach postaci A, postać C po 5 opowiadaniach postaci B);
    • trzecią i kolejne postacie musi oddzielać okres 2 tygodni
  2. Jeżeli "pozbyło się" dowolnej postaci (zabiło/oddało na NPC/straciło przez brak aktywności), aby zdobyć nową postać należy spełniać warunki:
    • kolejnych 5 opowiadań od poprzedniej postaci;
    • tydzień od "pozbycia się" najnowszej postaci.
  3. Postacie umierają, kiedy:
    • osiągną wiek 96-130 księżyców (150 księżyców dla pieszczochów urodzonych u dwunożnych/które stały się pieszczochem w wieku poniżej 60 księżyca);
    • zostaną zamordowane;
    • o ich śmierci zadecyduje właściciel/opiekun;
    • o ich śmierci zadecyduje administracja;
    • nie zostaną na czas wyleczone ze śmiertelnej choroby;
    • ich właściciel będzie ignorował wysyłane przez administrację upomnienia dotyczące ryzykownych zachowań, mogących skutkować zgonem postaci
  4. Postacie są postarzane o jeden księżyc (miesiąc) co tydzień.
  5. Na zabicie postaci NPC bez opiekuna wystarczy zgoda opiekuna klanu lub zakładki, w której znajduje się ów postać. W sytuacji, w której ów postać jest przez kogoś opiekowana należy poprosić także o zgodę tej osoby.
  6. Lidera można zamordować za zgodą opiekuna klanu oraz poinformowaniu o tym właściciela postaci (jeśli jest grywalna), o ile przeżywane życie nie jest jego ostatnim.
  7. W wyniku wydarzeń fabularnych oraz sytuacji w klanach administracja zastrzega sobie prawo do uśmiercenia postaci grywalnej, jeśli takowa naraża swoje życie na niebezpieczeństwo tym grożące. Dotyczy to zarówno zgromadzeń, jak i fabuły na blogu. Właściciel postaci zostaje ostrzeżony przez administrację w wypadku zagrożenia, by mógł go uniknąć. W wypadku, gdy ryzykowne działania są kontynuowane, administracja ma prawo zabić postać.
  8. Aby móc zainicjować kontakt z Klanem Gwiazd czy Miejscem, Gdzie Brak Gwiazd  potrzebny jest dobry powód i zgoda administracji.
  9. Kontakty zostały podzielone na pięć kategorii, im niżej numer tym więcej aprobaty administracji trzeba zdobyć. 
    • Poziom I – wyczucie we śnie obecności zmarłego bądź krótki kontakt z nim. 
      Wymagania: 
      Nie trzeba mieć na to zgody.
    • Poziom II – z kotem kontaktuje się MGBG. Kontakty nie są długie i występują głównie jako zachęcania do czynienia złego w snach, cichy głos odzywający się (nie bez powodu) w głowie. 
      Wymagania:
      zgoda opiekuna i jednego admina.
    • Poziom III – kot we śnie przenoszony jest na treningi w MGBG. Stan fizyczny osiągnięty we śnie przenosi się do rzeczywistości. Kontakty są dłuższe, jest miejsce na pełne rozmowy.
      Wymagania:
      zgoda opiekuna i dwóch adminów
    • Poziom IV – opętania. Tym razem występować mogą zarówno ze strony kotów z MGBG, jak i KG, chociaż te drugie tylko w przypadku konieczności posłużenia się danym żyjącym do przywrócenia kogoś innego na dobrą drogę.
      Wymagania:
      zgoda opiekuna i czterech adminów
    • Poziom V – przepowiednie od KG.
      Wymagania:
       administracja ustala przepowiednie dostosowaną do grona odbiorców.
  10. Postać, która jest medykiem ma obowiązek raz w miesiącu napisać opko leczące choroby (jeżeli klan będzie chorował, przez brak aktywności medyka, zostaje on usunięty na drodze fabularnej z tej funkcji)
  11. Jeśli lider będzie nieaktywny fabularnie (brak reakcji na ważne wydarzenia czy też na przewinienia postaci), może zostać zrzucony z tego stanowiska na drodze fabularnej
  12. Jeden gracz ma możliwość posiadania tylko jednego lidera / zastępcy oraz jednego medyka jednocześnie. Postacie te nie mogą być w jednym klanie.
  13. Postacie NPC:
    • postacie NPC są uzyskiwane:
      • po odebraniu przez administrację praw danej osoby do postaci,
      • po własnowolnym oddaniu postaci na NPC przez właściciela,
      • jako urodzone w miocie,
      • dodane przez administrację jako nowe postacie;
    • po utraceniu postaci i jej przemianie w NPC poprzedni właściciel ma prawo w ciągu 2 tygodni zgłosić swoje uwagi dot. przeznaczenia kota, m.in.:
      • może zabronić tworzenia nim miotów,
      • może zabronić oddania go do adopcji;
    • O oddaną wcześniej postać można się jednokrotnie ubiegać 
    • W przypadku, gdy postać NPC posiada opiekuna, osoby, które chcą wpłynąć jakkolwiek na jej istnienie (śmierć, dożywotnie kalectwo etc.) zobowiązane są do poinformowania opiekuna oraz otrzymania od niego aprobaty
    • Większość postaci NPC ma swojego opiekuna; 
      • opiekunem może zostać każda osoba, wystarczy zapytać administrację/moderację,
      • opiekun powinien zapewnić swojej postaci grafikę, a także aktualizować formularz,
      • opiekun ma prawo upominać się o zmienienie lub zniesienie opowiadań o treści sprzecznej z interpretacją postaci opiekuna,
      • opiekun ma prawo decydować o losach postaci i jej fabule, ale nie o śmierci,
      • opiekun ma prawo decydować o tym, czy jego postać może być adoptowana przez daną osobę,
      • opiekun ma prawo odmówić postaci w miocie, jeśli kociaka chce osoba znana z porzucania postaci i/lub nieaktywności. Wystarczy zgoda dwóch administratorów
      • jeżeli opiekun zaniedbuje swoją postać decyzją sejmu może stracić prawo do danej postaci bez możliwości odzyskania,
      • opiekun może nadzorować maksymalnie 7 postaci NPC.
  14. Warunki tworzenia maści:
    • maść kota musi być realistyczna;
    • postać może być maści albinotycznej, jednakże jest na to potrzebna zgoda co najmniej trzech administratorów;
    • zabrania się tworzenia szylkretowych kocurów;
    • postacie maści: szynszylowa, cynamonowa i płowa, oraz o pręgowaniu bengalskim mogą być wyłącznie postaciami pochodzącymi od dwunożnych (wyjątki to mioty);
    • cechy specjalne to: cechy, które nie występują pospolicie u innych kotów, jest to np. kręcona sierść, oklapnięte uszy, zawinięte uszy, krótki ogon, brak ogona, brak sierści - max. 2 takie cechy na jednym kocie, wymagają zgody dwóch administratorów, jeżeli postać pochodzi z zewnątrz. 
    • Maści rzadkie takie jak: cynamonowa, płowa wymagają zgody trzech administratorów, jeżeli postać pochodzi z zewnątrz, w tym na jednym kocie może być do max. 2 cech specjalnych.
    • Maści bardzo rzadkie jak: bengalska, złota, szynszylowa, bursztynowa wymagają zgody trzech adminów, jeżeli postać pochodzi z zewnątrz, w tym na jednym kocie może być max. 1 cecha specjalna.
    • Aby mieć postać z heterochromią (różnobarwnością tęczówki) należy mieć na to zgodę przynajmniej trzech administratorów.

OPOWIADANIA
  1.  Opowiadania fabularne, niezależnie od tego jak bardzo są istotne, zawsze mają podany nie krótszy niż 4 dni deadline. Osoba, która zgłosiła się do jego napisania otrzymuje informację od administracji do kiedy ma je zamieścić na blogu/odesłać na maila. Jeśli wyznaczona osoba nie odeśle - pisaniem opowiadania zajmuje się wtedy kolejna chętna osoba lub administrator. Podobnie jak wcześniej, tutaj również zostaje ustalony deadline.
  2. Obowiązkiem członka jest pisanie opowiadań, których wymagana ilość zależy od liczby posiadanych postaci.
  • 1-2 postacie = opowiadanie od każdej raz na miesiąc
  • 3-4 postacie = opowiadanie od każdej raz na dwa miesiące
  • 5 i więcej postaci = opowiadanie raz na trzy miesiące
      1. Jeżeli w określonym w powyższym punkcie przedziale czasowym nie zostanie napisane opowiadanie od postaci, otrzymuje ona upomnienie.
        • Otrzymanie trzech upomnień skutkuje utratą postaci.
        • Istnieje możliwość odzyskania utraconej postaci. W tym celu należy uzyskać zgodę administracji, a następnie w ciągu 2 tygodni napisać dowolną ilość opowiadań, których łączna liczba słów będzie wynosiła przynajmniej 2500.
        • Istnieje możliwość usunięcia otrzymanego upomnienia. W tym celu należy napisać w ciągu 2 tygodni minimum 4 opowiadania o łącznej długości przynajmniej 1800 słów i wnioskować administratorowi odpowiedzialnemu za sprawdzanie aktywności o zniesienie upomnienia.
      2. Jeśli ktoś daną postacią nie pisał ponad trzy miesiące zostaje mu postawione ultimatum, niezależnie czy dana postać ma upomnienia czy nie (bo może zdarzyć się tak, że przez nieobecność właściciela nie będzie ona uwzględniona w sprawdzaniu), zostaje wyznaczony termin (nie krótszy niż tydzień) na napisanie opowiadania liczącego przynajmniej 1400 słów.
        Jeśli opowiadanie się nie pojawi w wyznaczonym terminie = postać staje się automatycznie npc.
      3. Sprawdzanie aktywności odbywa się raz na miesiąc.
      4. Czas na dosłanie opowiadania mija ostatniego dnia miesiąca o godzinie 23:59, po tym czasie następuje sprawdzanie aktywności. 
      5. Można prosić o przedłużenie czasu na dosłanie opowiadania po sprawdzaniu o max. 5 dni, o ile członek ma dostępne dni przeznaczone na nieobecności (każdego kwartału członek może wykorzystać 31 dni na urlop. Urlop dotyczy gracza, nie samych postaci, dlatego branie nieobecności na jedną konkretną postać nie oznacza, że inne mogą mieć wciąż 31 dni do rozdysponowania. 31 dni stanowi ogólną pule dni wolnych do wydania przez kwartał). Wtedy administrator sprawdzający, pobiera zaległe dni, w które osoba piszę opowiadanie, uznając je za nieobecność. Jeżeli jednak po 5 dniach nie dośle zaległego opka, upomnienie zostaje. 
      6. Jeśli postać dostanie pierwsze upomnienie/bądź widać, że właściciel nie wykazuje się aktywnością, administracja wysyła wiadomość - jeśli odpowiedź nie zostanie odesłana w określonym czasie - postać zostaje npc.
      7. Wraz z wzięciem swojej pierwszej postaci, członek ma obowiązek w ciągu 3 tygodni napisać pierwsze opowiadanie. Jeżeli opowiadanie nie pojawi się w wyznaczonym terminie, postawiony zostaje przez administracje warunek (napisany do właściciela postaci). W razie jego niewypełnienia postać automatycznie zostaje NPC.
      8. Opowiadanie musi mieć min. 200 słów. (możesz to sprawdzić za pomocą Licznika Słów)
      9. W opowiadaniach należy mieć na względzie anatomię i zdolności kota, a także charakter jego i innych postaci.
      10. Jeżeli opowiadanie ma być kontynuowane przez inną osobę, należy zaznaczyć to, wpisując imię kota pomiędzy dwie strzałki, np. <Gołębi Locie?>; Jeżeli zaczynasz wątek, zapisz w podobny sposób "Od Różanego Pąku do Czarnej Nocy", zaś gdy kontynuujesz "Od Porannej Mżawki CD. Krokusowego Pąku".
      11. Na opowiadania zawierające brutalne opisy należy nałożyć ostrzeżenie na jego początku. Treści, które muszą być poprzedzone ostrzeżeniem to: gore, brutalność, kanibalizm, przemoc seksualna, poronienie, poród.
      12. W opowiadaniach zakazuje się umieszczania treści erotycznych.
      13. Opowiadania zbyt krótkie, naruszające zasady, całe w błędach lub bez ładu i składu nie zostaną wstawione. (pomocne strony - Languagetool, Ortograf)
      14. Twoja postać nie może wiedzieć wszystkiego. Nie znasz myśli towarzysza, a często nawet jego przeszłości.
      15. Opowiadania należy wysyłać tylko i wyłącznie na naszego e-maila (wcne.official@gmail.com) bądź na kanał (#publiczna-poczta-wcne) na Discordzie.
      16. Istnieje możliwość napisania pojedynczego opowiadania (tzw. one-shota) od postaci NPC po spełnieniu poniższych warunków: 
        • powstanie opowiadania musi być podyktowane potrzebą fabularną (kiedy potrzebny jest opis jakiegoś zdarzenia z perspektywy, której nie mogą zapewnić postaci grywalne),
        • uzyskana została zgoda co najmniej 4 administratorów.
        Stworzone na tych zasadach opowiadanie musi być dodatkowo przesłane do administracji celem sprawdzenia niezależnie od tego, czy piszący posiada uprawnienia autora.
      PARTNERSTWO
      1. Aby koty mogły uważać się za oficjalną parę w drodze opowiadań musi połączyć je prawdziwa miłość lub inny czynnik fabularny. Takie koty raczej nie powinny być w związku z innymi wojownikami, choć wszystko zależy od tego, jak potoczy się fabuła.
      2. Dołączając nie można posiadać aktualnego partnera. Zdobyć należy go w opowiadaniach. W wyjątkowych sytuacjach można złamać tę zasadę, jednak należy zdobyć na to zgodę administracji.
      3. Związki między kotami z różnych klanów, a także pomiędzy wojownikami i samotnikami/pieszczochami są niewskazane, lecz dopuszczalne. Dopuszczenie się zdrady klanu poprzez związek z obcym kotem może spotkać się z karą ze strony lidera, jak i gorszym traktowaniem przez innych wojowników.
      4. Na partnerstwo z postacią NPC należy zdobyć zgodę opiekuna zakładki (oraz opiekuna postaci jeśli takowego posiada).
      5. Według kodeksu medyka zakazanym jest, aby medycy posiadali partnera. Wyjątkiem jest Klan Wilka i Owocowy Las, gdzie takowy kodeks nie obowiązuje.
      POTOMSTWO
      1. Są cztery drogi do posiadania kociąt: oficjalne partnerstwo, umowa rodziców, adopcja lub nieszczęśliwy wypadek.
      2. Rodziców nie musi łączyć żadne silne uczucie. Mogą oni zawrzeć między sobą umowę, aby po prostu powiększyć swój klan. Taki związek zazwyczaj nie jest przez nikogo dyskryminowany.
      3. Należy zgłaszać okoliczności fabularne dotyczące miotów administracji, jeśli jest to konieczne.
      4. Nielegalnym jest, aby uczniowie mieli potomstwo.
      5. Nielegalnym jest, aby medycy mieli potomstwo, potrzeba na taki miot zgody trzech administratorów. Wyjątkiem jest Klan Wilka i Owocowy Las, gdzie medycy ze względu na odmienne wiary mają możliwość zakładania rodzin.
      6. Kotki mogą rozmnażać się od 18 księżyca do 80 księżyca życia. Wcześniejsze i późniejsze zajście w ciąże, wiąże się z komplikacjami i zagrożeniem życia matki i jej kociąt.
      7. Królowa nie musi nikogo informować o tym, kto jest ojcem jej dzieci.
      MIOTY
      1. Mioty postaci grywanych z postaciami NPC muszą uzyskać aprobatę opiekuna zakładki oraz, jeśli postać NPC takowego posiada, zgodę opiekuna postaci.
      2. Nie wolno rezerwować więcej niż jednej postaci na raz.
      3. Kotka może mieć w jednym miocie kocięta posiadające różnych ojców (maksymalnie 2)
      4. O maściach kociąt w miocie i cechach wyglądu decyduje genotyp obu rodziców.
      5. Rezerwacji dokonuje się w komentarzach pod stroną miotu. W razie problemu z przesłaniem komentarza można napisać do administratora z prośbą o rezerwację miejsca w miocie w imieniu tej osoby.
      6. Miejsce w miocie można rezerwować tylko wtedy, kiedy spełnia się warunki na posiadanie postaci.
      7. Okres rezerwowania postaci trwa od rozpoczęcia ciąży do narodzin kociąt, czyli przez dwa realne tygodnie.
      8. Po zarezerwowaniu kociaka formularz należy wysłać w ciągu tygodnia, inaczej miejsce się zwalnia.
      9. Na wszelakie wady genetyczne, które nie powodują niepełnosprawności, na przykład bielactwo, potrzeba zgody minimum trzech administratorów.
      10. Miot może zostać anulowany bądź przeniesiony najpóźniej tydzień przed datą pojawienia się go na blogu
      11. Opiekun zakładki ma prawo odmówić kociaka w miocie postaci npc jeśli osoba, która chce kociaka jest znana z uśmiercania postaci bo "Nie wyszła", nieaktywności czy też innej formy marnowania miejsca w miocie - potrzeba na to zgody trzech administratorów.
      12. Rodzice mogą odmówić kociaka danej osobie, ze względu na swoje uznanie, ale muszą być w tym jednomyślni.
        • w przypadku miotu z przynajmniej jednym rodzicem NPC zasada ta również obowiązuje.
      ADMINISTRACJA

       Standardowe zadania każdego administratora/moderatora:

      1. Pilnowanie przestrzegania regulaminu na discordzie
      2. Dawanie banów i upomnień, gdy punkt z regulaminu zostanie naruszony (mogą to być też upomnienia słowne)
      3. Pomaganie nowym członkom w odnalezieniu się na discordzie, odpowiadanie na ich pytania w sposób kulturalny, bez pasywno-agresywnych odzywek, jeżeli ta osoba pyta już o to samo któryś raz lub nie rozumie
      4. Nie nakręcanie dram. Uspokajanie nastrojów w sposób kulturalny, nie budzący w drugiej stronie negatywnych odczuć
      5. Wstawianie głosowania na Postać Miesiąca oraz liczenie głosów, wraz z ich publikacją na odpowiednim kanale
      6. Poprawianie błędów ortograficznych w opowiadaniach, dodawanie etykiet (jeśli ktoś nie dodał), dodawanie do formularzy mentorów, uczniów i ich podlinkowanie (jeżeli nie są od dłuższego czasu zrobione), to samo tyczy się potomstwa
      7. Pilnowanie organizacji eventów, liczenie punktów, prowadzenie dokumentacji
      8. Pomoc przy tworzeniu kart dla postaci NPC
      Obowiązki opiekuna klanu:

      1. Aktualizowanie strony klanu
      2. Sprawowanie pieczy nad fabułą
      3. Tworzenie oraz aktualizowanie formularzy postaci npc
      4. Ogłaszanie nowych miotów i publikowanie porodów
      5.  Decydowanie o śmierci postaci npc
      6.  Czuwanie nad grywalnymi postaciami (sprawdzanie podesłanych formularzy i publikowanie ich, pilnowanie ukończenia treningu, kontakt z właścicielem)
      7. Informowanie o wydarzeniach w klanie za pomocą discorda oraz „blogowych wieści”
      8.  Uzupełnianie listy postaci dostępnych do adopcji w zakładce „adopcje”
      9.  Rozpisywanie genotypów postaci i sporządzanie krzyżówek genetycznych w celu ustalenia maści potomstwa
      10.  Aktualizowanie listy opiekunów w dokumencie

       

      • prega (prpregusek@gmail.com ✉)
        1. standardowe zadania każdego administratora
        2. pełni funkcję opiekuna Klanu Nocy
        3. pełni funkcję połowicznego opiekuna Klanu Burzy
        4. pełni funkcję opiekuna Klanu Wilka
        5. aktualizuje tabelę wieku
        6. aktualizuje pogodę
      • .caelio (caelio.caeli@gmail.com ✉)
        1. standardowe zadania każdego administratora
        2. pełni funkcję opiekuna Owocowego Lasu
        3. aktualizuje Pustkę
        4. aktualizuje Mroczną Puszczę
        5. aktualizuje etykiety
      MODERACJA
      • tsumeri_ (fajnanatura@gmail.com ✉)
        1. standardowe zadania każdego moderatora
        2. pełni funkcję połowicznego opiekuna Klanu Burzy
        3. aktualizuje drzewo genealogiczne
        4. odpowiada za zakładkę współprace
        5. zajmuje się reklamowaniem bloga
        6. odpowiada za archiwizację miotów
      • jableczniczek (japkostuff@gmail.com)
        1. standardowe zadania każdego moderatora
        2. pełni funkcję opiekuna Klanu Klifu
        3. aktualizuje Klan Gwiazdy
        4. odpowiada za losowanie chorób
        5. odpowiada za postarzanie
      • amare4785  (amare0206@gmail.com)
        1. standardowe zadania każdego moderatora
        2. pełni funkcję opiekuna Samotników
        3. pełni funkcję opiekuna Pieszczochów
        4. aktualizuje Postać Miesiąca
      • belissab (witto59@gmail.com)
        1. standardowe zadanie każdego moderatora
        2. aktualizuje treningi
        3. odpowiada za sprawdzanie aktywności
        4. aktualizuje spis na discordzie

      17 komentarzy:

      1. ZNALAZŁAM ŚNIEŻKĘ W SŁOWIE:
        "tylko"
        "Klan"
        I już xd

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Piszaj szybko na stronie śnieżek, bo ktoś ci ukardnie! ;^;

          Usuń
        2. *Szadoł kradziej wszystko słyszy xDD*

          Usuń
      2. Właściwie to imię ma znaczenie. W przypadku Crookedstara widać to doskonale. W Warriorsach bardzo często matki nadawały kociętom imiona symboliczne - Oakkit (bo dąb ochronił kocię i matkę), Tigerkit (bo najsłabszy z miotu, a jednak przeżył, wojownik). Często nadawanie imion związane jest właśnie z maścią kota etc.
        Troszku ten punkt regulaminu nie pyknął administratorowi.
        - Przyszły członek bloga, Wolfsong

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Głównie tu chodziło o to, żeby nie robić sobie jakiś kij wie jakich pięknych imion, bo zwykłe wystarczy.

          Usuń
      3. Chyba w punkcie pierwszym, w pod punkcie drugim jest 100
        \\\Ośliniony Lód Jastrzębiej Maliny

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Nie o to chodzi Lód, trzeba znaleźć wyraz, gdzie zalinkowana jest strona ze 100 ;)

          Usuń
      4. Niektóre reguły są błędne . Chociażby: Trójkolorowe kocury są zabronione. Otóż nie możecie tego zabronic bo tak owe koty ISTNIEJA tylko sa w wiekszosci bezplodne i to bardzo wielka rzadkość jednak sie zdarza i Uwaga moja kolezanka miala kocura który byl plodny a trojkolorowy tylko miał wade wiec wiekszosc jego kociakow umierala przed 3 miesiącami.

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Tak, faktycznie owe koty istnieją w normalnych warunkach :) Z doświadczenia jednak wiem, że jeżeli pozwolilibyśmy faktycznie na posiadanie takiego kocura, to teraz wszyscy by się zlecieli i robili takie kocury.
          Pamiętajmy, że mimo iż blog jest wyjątkowy realistyczny to trzeba byłoby dać dużo zakazów i tłumaczeń, jeżeli faktycznie mielibyśmy takie coś wdrożyć.
          Dziękujemy jednak za uwagę

          -Lodzik

          Usuń
      5. Jeśli właściciel sam zadecyduje o usunięciu swojej postaci to żeby posiadać następną musi spełniać określone warunki, a co jeśli postać zmarła na wskutek starości (decyzja sejmu) czy do posiadania następnej postaci musi spełniać te same wymogi?
        Z góry dzięki za odpowiedź.

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Nie do końca, jeśli dobrowolnie oddasz postać na NPC/zabijesz(bo od tak się usunąć nie da, bo jest to już w historii bloga itp) czekasz 2 tygodnie, bym mieć nową.
          Lecz jeśli postać umrze ze starości, powyższa zasada jej nie dotyczy. Bo to "czynniki naturalne"(sejm jest baaaardzo naturalny xD) aka starość ją zabija.

          ~Krystyna

          Usuń
      6. Jak należy się zabrać za tworzenie miotu postaci grywalnej z NPC? Zgłosić się najpierw do opiekuna postaci? I w jaki sposób najlepiej skontaktować się z administracją z prośbą o zgodę?
        Z góry dziękuję za pomoc.

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Lepiej najpierw zgłosić się do opiekuna, a do administracji przez pocztę albo howrse

          Usuń
      7. Formularze też się wysyła tam gdzie opowiadania?

        OdpowiedzUsuń
      8. Czy macie jakieś inne sposoby integracji członków niż zgromadzenie czy pisanie opowiadań?(coś pokroju seanse filmowe, wspólne granie etc.)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Niestety nie. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby z kimś pograć czy pooglądać coś wspólnie. Na naszym discordzie są specjalne kanały pod to, ale mało kto z nich korzysta. Większość osób nie przepada za głosową integracją. To blog, więc nastawiamy się bardziej na pisanie opowiadań i tworzenie dzięki nim wspólnej historii.

          Usuń