BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Sprawa znikających kotów w klanie nadal oficjalnie nie została wyjaśniona. Zaginął jeden ze starszych, Tropiący Szlak, natomiast Piaszczysta Zamieć prawdopodobnie został napadnięty przez samotników. Chodzą plotki, że mogą być oni połączeni z niedawno wygnanym Czarną Łapą. Również główny medyk, przez niewyjaśnioną sprawę został oddalony od swoich obowiązków, większość spraw powierzając w łapy swojej uczennicy. Gdyby tego było mało, w tych napiętych czasach do obozu została przyprowadzona zdezorientowana i dość pokiereszowana pieszczoszka, a przynajmniej tak została przedstawiona klanowi. Czy jej pojawienie się w klanie, nie wzmocni już i tak od dawna panującego w nim napięcia?

W Klanie Klifu

Niedźwiedzia Siła i Aksamitna Chmurka przepadli jak kamień w wodę! Ostatnio widziano ich wychodzących z obozu w towarzystwie Srokoszowej Gwiazdy, kierujących się w nieznaną stronę. Lider powrócił jednak bez ich dwójki, ogłaszając wszystkim, że okazali się zdrajcami i zbiegli. Nie są już mile widziani na terenach Klanu Klifu. Srokosz nie wytłumaczył co dokładnie się tam stało i nie zamierza tego robić. Wkrótce po tym wydarzeniu, podczas zgromadzenia, z klanu ucieka Księżycowy Blask - jedna z córek zbiegłej dwójki.

W Klanie Nocy

Srocza Gwiazda wprowadza władzę dziedziczną, a także "rodzinę królewską". Po ciężkim porodzie córki i śmierci jednej z nowonarodzonych wnuczek, Srocza Gwiazda znika na całą noc, wracając dopiero następnego poranka, wraz z kontrowersyjnymi wieściami. Aby zabezpieczyć przyszłe kocięta przed podzieleniem losu Łabędź, ogłasza rolę Piastunki, a zaszczytu otrzymania tego miana dostępuje Kotewkowa Łapa, obecnie zwana Kotewkowym Powiewem. Podczas tego samego zebrania ogłasza także, że każdy kolejny lider Klanu Nocy będzie musiał pochodzić z jej rodu, przeprowadza ceremonię, podczas której ona i jej rodzina otrzymują krwisty symbol kwitnącej lilii wodnej na czole - znak władzy i odrodzenia.
Nie wszystkim jednak ta decyzja się spodobała, a to, jakie efekty to przyniesie, Klan Nocy może się dowiedzieć szybciej niż ktokolwiek by tego chciał.
Zaginęły dwie kotki - Cedrowa Rozwaga, a jakiś czas później Kaczy Krok. Patrole nadal często odwiedzają okolice, gdzie ostatnio były widziane, jednak bezskutecznie

W Klanie Wilka

klan znalazł się w wyjątkowo ciężkiej sytuacji niespodziewanie tracąc liderkę, Szakalą Gwiazdę. Jej śmierć pociągnęła za sobą również losy Gęsiego Wrzasku jak i kilku innych wojowników i uczniów Klanu Wilka, a jej zastępca, Błękitna Gwiazda, intensywnie stara się obmyślić nowa strategię działania i sposobu na odbudowanie świetności klanu. Niestety, nie wszyscy są zadowoleni z wyboru nowego zastępcy, którym została Wieczorna Mara.
Oskarżona o niedopełnienie swoich obowiązków i przyczynienie się do śmierci kociąt samego lidera, Wilczej Łapy i Cisowej Łapy, Kunia Norka stała się więzieniem własnego klanu.

W Owocowym Lesie

Zapanował chaos. Rozpoczął się wraz ze zniknęciem jednej z córek lidera, co poskutkowało jego nerwową reakcją i wyżywaniem się na swoich podwładnych. Sprawy jednak wymknęły się spod całkowitej kontroli dopiero w momencie, w którym… zniknął sam przywódca! Nikt nie wie co się stało ani gdzie aktualnie przebywa. Nie znaleziono żadnego tropu.
Sytuację pogarsza fakt, że obaj zastępcy zupełnie nie mogą się dogadać w kwestii tego, kto powinien teraz rządzić, spierając się ze sobą w niemal każdym aspekcie. Część Owocniaków twierdzi, że nowy lider powinien zostać wybrany poprzez głosowanie, inni stanowczo potępiają takie pomysły, zwracając uwagę na to, że taka procedura może dopiero nastąpić po bezdyskusyjnej rezygnacji poprzedniego lidera lub jego śmierci. Plotki na temat możliwej przyczyny jego zniknięcia z każdym dniem tylko przybierają na sile. Napiętą atmosferę można wręcz wyczuć w powietrzu.

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Miot w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)

Nowa zakładka „maści - pomoc” właśnie zawitała na blogu! | Zmiana pory roku już 28 kwietnia, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

TERENY

Z góry informujemy, że cała zawartość oprócz zdjęć została stworzona przez administratorów bloga. Prosilibyśmy o niekopiowanie lub wcześniejsze skontaktowanie się z adminem. Dziękujemy!

~ ~ ~

Akcja bloga rozgrywa się we Francji!!

LEGENDA

Czerwony - tereny Klanu Wilka
Żółty - tereny Klanu Klifu
Niebieski - tereny Klanu Burzy
Fioletowy - tereny Klanu Nocy
Pomarańczowy - tereny Owocowego Lasu
Brak koloru oznacza terytoria stanowiące własność wspólną wszystkich klanów (miejsce zgromadzeń, miejsce kontaktu z Klanem Gwiazd) lub nienależące do żadnego z nich.

* * *







OPISY LOKACJI



KLAN KLIFU

Obóz Klanu Klifu - tym razem klifiaki powróciły do korzeni i ulokowały swój obóz na klifie - a dokładniej w jaskini za wodospadem. Praktycznie całą podłogę jaskini, a przynajmniej znaczącą większość pokryto suchą trawą, liśćmi oraz ptasimi piórami, by utrzymać ciepło wewnątrz. Większość stalagmitów została usunięta, aby nikt przypadkiem sobie nie zrobił o nie krzywdę. Mniejsze tunele zalepiono gliną bądź zatkano patykami, by żadne z kociąt nie próbowało się tam wcisnąć. W samym centrum obozu, znajduję się stare, ptasie gniazdo, które przyciągnięto tutaj z jednego klifów. Do niego wrzucane są upolowane piszczki, które przynoszone są przez wojowników czy też uczniów. Lider przemawia z półki skalnej, która znajduje się niedaleko wejścia do legowiska lidera. 
Legowisko lidera - wgłębienie w ścianie, przy którego wejściu z góry wiszą dwa stalaktyty, co nadaje złudzenie czyjejś paszczy. Znajduje się na wprost wejścia do obozu. 
Legowisko medyka - mniejsza jaskinia, do której prowadzi krótki tunel znajdujący się po prawej stronie od legowiska przywódcy. Została ona podzielona przez klifiaków gliną tak, aby chorzy mieli swoją część, gdzie będą mogli odpocząć i dojść do siebie a medycy mieli miejsce do składowania ziół. Ściany ich legowiska są zrobione odciskami łap.
Lęgowisko starszych - zrobione ze starych ptasich gniazd, wymoszczone mchem legowiska, które ulokowano na podwyższeniu tuż po lewej stronie od legowiska lidera. Prowadzi do nich szeroka skalna ścieżka, po której starsi bez problemu mogą się poruszać. 
Legowisko wojowników - uwite z trawy, piór i gałązek legowiska, które ulokowano na wzniesieniach po obu stronach wejścia do obozu. Niektórzy wojownicy wiją swoje legowiska też między wzniesieniami, które łączy coś na wzór kamiennego mostu. 
Legowisko uczniów - jaskinia, do której prowadzi tunel znajdujący się po prawej stronie od wejścia.
Żłobek - klifiaki ulokowali go we wgłębieniu, do którego prowadzi spokojna skalna ścieżka po lewej stronie od wejścia. Jako legowisk użyto największych ptasich gniazd, jakie wojownicy zdołali znaleźć. Do żłobka prowadzi jeszcze jedno wejście z zewnątrz, dzięki czemu do środka wpada światło, które potrzebne jest do rozwoju kociąt. Ze względu na to, że ścieżka do zewnętrznego wejścia jest strona i zdradliwa - mogą korzystać z niej tylko wojownicy a królowe tylko w sytuacjach krytycznych (np. podczas napadu na obóz).

Sekretny tunel - idący pod ziemią, też pod częścią Klanu Wilka, skalny tunel umożliwiający schadzki w ukryciu kotom z tych klanów. Kręte tunele pełne ślepych zaułków oraz wąskich przejść a także randomowych spadów bardzo łatwo mogą doprowadzić do śmierci lub też zagubienia nierozważnych kotów. Czasami bardziej doświadczeni uczniowie zabierani są tutaj przez mentorów aby ćwiczyć nawigacje w ciemności oraz ograniczyć panikę, którą może wywołać znalezienie się w podobnej sytuacji. Sekretny tunel posiada kilka wyjść, dlatego nawet, gdy kot jest śledzony to jest szansa, że uda mu się zmylić śledzącego i uciec innym wyjściem.
Studnia - opuszczona i porośnięta mchem studnia, częściowo zamurowana oraz zabita deskami. Doświadczony wojownik wie, jak pozyskać z niej wodę, jednakże chodzenie tam samemu jest surowo zakazane ze względu na wysokie ryzyko utopienia się
Złote Kłosy - ogromne pole pełne pszenicy, miejsce zabaw uczniów, którzy spokojnie mogą bawić się tam w chowanego oraz ćwiczyć polowanie na myszy i inne drobne zwierzęta
Pogorzelisko - kawał martwej, pozbawionej trawy ziemi, pozostałości po pożarze, niedaleko obozu klanu klifu, które służy za cmentarz. Liderzy są chowani pod płaczącą wierzbą, która jako jedyna na tym terenie jest żywą rośliną. Koty klanu klifu uznają, że nadal kwitnąca wierzba na pogorzelisku symbolizuje siłę oraz witalność, którymi emanowali liderzy podczas swoich rządów. Jeśli kot jest pochowany poza pogorzeliskiem oznacza to, że był niegodny miana wojownika i dopuścił się zbrodni plamiąc tym samym swój honor. Na grobach kotów składane są małe, lśniące kamyki zebrane spod wodospadu oraz ptasie pióra. 
Każdy kot klanu klifu musi być pochowany z kępą piór oraz czymś, co symbolizuje życie na ziemi (np. szyszka, kamyk, upolowana mysz etc). Wierzy się, że pióra pomogą kotu wzlecieć do gwiazd jeśli jest godny wejścia między przodków zaś przedmioty z ziemi będą mu przypominać o najbliższych.
Sowi Strażnik - wysokie, potężne drzewo niedaleko obozu klifiaków (najpewniej topola) ze starym sowim gniazdem na samym jego czubku. Klifiacy wysyłają tam zawsze po jednym kocie, który pełni wartę przez pół dnia (później zostaje zmieniony). Z sowiego strażnika widać większość rzeczy dzięki czemu można wcześniej wezwać pomoc, gdy kot wypatrzy niebezpieczeństwo. Koty wyznaczane do tegoż zadania nazywają się sowimi strażnikami 
Kacze Bajorko - mały stawik, do którego prowadzi wąska odnoga rzeki, wiosną pełen młodych kaczuszek, stąd wziął swoją nazwę
Czarne Gniazda - rozrzucone po lesie opony, które koty wykorzystały do trenowania uczniów.


KLAN WILKA

Obóz Klanu Wilka - Jest otoczony przez gęste krzewy i obwarowania złożone z gałęzi. Prowadzi do niego jedno wejście w postaci tunelu, przebiegającego przez krzew. Legowisko lidera to duża borsucza nora, z jego prawej strony znajduję się inna, mniejsza, którą zajmują medycy. Obok niej rozłożysty krzew mieści żłobek.  Po lewej stronie nory lidera, mieści się kolejny krzak, w którym śpią wojownicy. Zaraz obok niego znajduje się mniejszy, przeznaczony dla uczniów. Ostatni, najbardziej wysunięty ku wyjściu z obozu jest miejscem spoczynku starszyzny. Na środku obozu na dwóch kamieniach, składowana jest żywność.  Lider przemawia ze ściętego pnia drzewa, ze śladami bobrzych zębów, który mieści się na przestrzeni pomiędzy żłobkiem, a wyjściem z obozu. Nad całością kompleksu, rozciągają się długie ramiona drzew, które osłaniają niebo swoimi liśćmi.


Cierniste Drzewo - samotne, martwe drzewo, poskręcane przez swój podeszły wiek. Jego gałęzie są niczym ramiona skierowane w górę, pozbawione liści. Otoczone jest ciernistymi krzewami, które rosną przy nim gęsto i rozciągają się po terenie niczym sznur. Na terenie tym panuje tajemnicza mgła, która zawsze pojawia się po zmroku. Sama lokacja budzi dziwną grozę i sprawia, że sierść się jeży. Koty z Klanu Wilka grzebią tam swoich zmarłych, a od kocięcia przekazywana jest im legenda, jakoby drzewo mimo bycia martwym żyło, karmiąc się krwią zabłąkanych stworzeń. Każdy kto przekracza granicę z nim, zawsze wyjdzie podrapany, z upuszczoną krwią. Ta krew odżywia drzewo jak i rosnące ciernie. Mówi się, że to miejsce zamieszkiwane jest przez złe duchy, które w zaćmienie księżyca, wychodzą spod jego korzeni, by spijać krew z rośliny. Także tutaj kocięta, które zostały uczniami, przez swoich starszych kolegów są poddawani “próbie wojownika” - wszyscy w klanie zdają sobie o tym sprawę, ale nikt się w to nie wtrąca. 
Potworna Przełęcz - skrzydło samolotu, które spoczęło pomiędzy dwoma skałami, nadając krajobrazowi ciekawego wyglądu.
Wierzbowa Zatoczka - Mała zatoczka, jeziorko słodkiej wody, nad którym wyrasta rozłożysta Wierzba. Miejsce służące do relaksowania się i odpoczywania w ciepłe letnie dni. Uroku dodają pływające nieopodal łabędzie czy kaczki i żaby w gęstych trawach


KLAN BURZY

Obóz Klanu Burzy - Znajduje się przy Skruszonym Drzewie, czyli wieży położonej w sercu bezdrzewnej równiny. Legowiska lidera oraz medyka klanu znajdują się w Skruszonym Drzewie. Przy jednej ze stron wieży mieści się legowisko starszyzny umieszczone w gęstym krzaku stanowiącym wystarczającą osłonę przed ciemną nocą oraz żłobek będący pniem drzewa obrośniętym krzewami, w którego korzeniach znajduje się norka służąca za miejsce do spania przebywającym tam kociętom i karmicielkom. Naprzeciw znajduje się legowisko wojowników i nieopodal legowisko uczniów umieszczone w norach okrytych niewielkimi krzewami. Punkt obserwacyjny, z krórego przemawia przywódca klanu to jedno z niższych okien wieży. Na środku obozu wykopane jest wgłębienie przykryte dodatkowo dwoma większymi kamieniami, służące za stos ze zwierzyną. Serce terytoriów Burzaków okalane jest przez ostre krzewy uszczelniane dodatkowo patykami oraz głazami.


Kamienni strażnicy - wielki kamienny krąg, owiany legendą o tym, że pod nimi znajduje się coś bardzo cennego. 
Skruszone drzewo - stara ceglana wieża naruszona zębem czasu i porośnięta roślinnością. Z jej szczytu można oglądać wrzosowiska i część terenów Klanu Burzy.
Wrzosowiska - wielkie połacie fioletowo-różowych kwiatów. Koty mogą szukać bezpieczeństwa na polanie wśród wrzosów, jednak droga grzmotu przedziela te tereny. 
Martwy Szlak - ścieżka obrośnięta suchymi, obumarłymi krzewami. Miejsce owiane opowieścią wymyśloną przez uczniów, mówiącą o tym, że przyczyną śmierci tamtejszej roślinności są duchy z Miejsca Gdzie Brak Gwiazd, które podczas pełni wychodzą z tamtejszej spopielonej ziemi by zatrzymywać przechodniów i wabić ich na mroczną drogę.
Przybrzeżne Oko - przybrzeżny staw, w którym można spotkać żaby i zaskrońce. Czasem na wodzie pływają także kaczki. Miejsce często wybierane do polowań na węże, rzadko zabiera się tam młodszych uczniów.

KLAN NOCY

Obóz Klanu Nocy –  znajduje się na wyspie porośniętej wokół gęstymi trzcinami. Na środku znajduje się ścięty pień, na którym składowane są zdobycze. W plątaninie szybko rosnących sumaków znajduje się kociarnia, powyginane przez wojowników gałęzie sprawiają, że jest niewidoczna gołym okiem, lecz nie uniemożliwia też maluchom samodzielnych wędrówek. Tuż koło niej na lewo w kłębie bylic ciągnącej się przed dwoma głazami znajduje się legowisko starszych. Pomiędzy ów dwoma głazami zasłoniętymi od góry konstrukcją z tataraka i gałęzi sumaka leży legowisko medyków, którego składzik znajduje się także w tunelu podkopanym pod głazem. Po przeciwnej stronie obozowiska znajduje się legowisko wojowników zbudowane z połamanych gałęzi, trzcin i kamieni i sąsiadujące z nim mniejsze legowisko uczniów, w którym przy jednej ze trzcinowych ścian można znaleźć niewielką dziurę przez ową uczniowie nie raz wymykają się. W największych sumaków rosnących na wyspie znajduje się szczelina w korze, w której mieści się legowisko lider. Z ów niemałego krzewu Przywódca także przemawia, jak i ma dobry widok na resztę klanu. Jako że znajduje się najbliżej wyjścia z obozowiska często wojownicy kontrolują z niego sytuację w obozowisk.


Zrujnowany Most –  wystające z wody belki przypominają kotom ucięte w niecodzienny sposób pieńki cienkich drzew. W niektórych miejscach łączą je drewniane kładki(deski), a wspomniana konstrukcja ciągnie się przez całą szerokość rzeki. 
Jest to alternatywna droga na drugą stronę, zamiast płynąć, można skakać po “pniach”. Odległości między nimi są różne i nie każdy będzie zdolny do oddania pełnego skoku. 
Stara Łódka – W połowie znajdująca się na brzegu, a w połowie w wodzie spróchniała łódź stanowi dla kotów niecodzienną zagadkę, bowiem nikt nie ma pojęcia, czym to jest i do czego to służy. Jej dziób przymocowany jest linią do wystającego z ziemi wysokiego i cienkiego pieńka. 
Opuszczone cmentarzysko – Kilka płyt grobowych porozrzucanych w jednym miejscu. Wyryte na nich napisy to dla kotów jedynie dziwne i niezrozumiałe wzorki. Jeśli ktoś zdecyduje się wkopać głębiej w ziemię, może odnaleźć skupisko kości dwunożnych. 
Brzozowy Zagajnik - Lasek pełen młodych brzóz, znajduję się blisko granicy, za którą nie wiadomo, co się kryje. Miejsce pozornie sprawia wrażenie bezpiecznego i uroczego. Nikt jednak tak naprawdę nie wie, co może kryć się w zaroślach. 
Kolorowa Łąka – Ogromna, otwarta przestrzeń, porośnięta różnorodnymi i kolorowymi kwiatami. Wśród łodyg roślin najłatwiej o znalezienie gryzoni wraz z ich norkami. Łąka nie tylko jest świetna do polowań, ale i stanowi idealne miejsce do spacerów z bliskimi. Jedynym jej minusem jest brak miejsc do skrycia się w przypadku ataku wroga.

OWOCOWY LAS

Obóz Owocowego Lasu – usytuowany w środku lasu obóz owocniaków skupia się wokół dużej, starej topoli, na której gałęziach znajduje się legowisko przywódcy. Duża dziupla w jej niższych partiach wykorzystana została jako legowisko medyka. Za pomocą pobliskiej ziemi usypane zostało do niego podejście, ułatwiszy chorym i rannym odwiedzanie uzdrowiciela. W niewielkiej odległości od topoli swe gałęzie rozpościerają trzy krzewy kaliny, kolejno pełniące role żłobka, legowiska starszyzny i legowiska stróży. Legowisko uczniów zostało umieszczone w gałęziach nieco oddalonego od głównej części obozu kasztanowca, natomiast wojownicy i zwiadowcy swe posłania umieścili na dwóch klonach znajdujących się w przeciwnej części obozu niż kasztanowiec uczniów. Podczas Pory Nagich Liści owocniacy budują prowizoryczne daszki, umieszczając gałęzie na konarach drzew używanych jako legowiska. Stos zwierzyny usytuowany został między żłobkiem a topolą. Przestrzenie niezagospodarowane jako legowiska służą członkom Owocowego Lasu za miejsce odpoczynku. Cały obóz otoczony jest przez gęsto rosnące drzewa i krzewy. Mównica przywódcy znajduje się na najniższej gałęzi topoli.

Cmentarz Potworów/Śmietnisko - zbiór opon i śmieci wielkogabarytowych porzucanych przez Dwunożnych przy drodze. Z każdym rokiem rośnie i powiększa swe tereny. Uczniowie często przetestują swoją odwagę, spędzając noc na górze gratów. Niejeden uciekł z piskiem przez nawiedzone potwory Dwunożnych.
Upadła Gwiazda - mistyczny twór porzucony na terenach Owocowego Lasu. Przez niektórych uznawany za gwiazdę, która spadła na ziemię, inni twierdzą zaś, że to dowód innej cywilizacji na niebie. Miejsce spotkań młodzieży, krążą wokół niego wiele legend, niektórzy wybierają je na randki.
Rozlewisko - błotnisty teren, w którym łatwo o nieszczęście, bagienna ziemia i kępy traw utrudniają poruszanie się.
Owocowy lasek - zagajnik z dzikimi drzewami owocowymi, porzucony niewielki sad Dwunożnych. Przypomina kotom dawny dom. Miejsce schadzek, jak i religijne dla wierzących w Wszechmatkę. Jaskółki często odwiedzają niewielki gaj.
Grota strachu - porzucona i zniszczona drewniana szopa, która pewnego dnia ulegnie degradacji. Wnętrze nie wygląda zbytnio zachęcająco, wypełnione jest tajemniczymi sprzętami. Niektórzy uważają, że to narzędzia tortur, inni za siedzibę zła.
Konający Buk - stare spróchniałe drzewo, które przez wilgoć opadło na rzekę i stanowi most pomiędzy jej stronami. Jest wyjątkowo śliskie, gdzieniegdzie kruszeje pod łapami. Miejsce treningów, jak i idiotycznych zabaw uczniów.


TERYTORIA NICZYJE
lub do żadnego klanu na własność nienależące

Miejsce Zgromadzeń - Jest to bursztynowa wyspa, która wynurza się podczas odpływu w czasie pełni księżyca. Wtedy też klanowe koty są w stanie się na nią dostać, przez cofnięcie się wód morskich.
Sadzawka Klanu Gwiazdy - Znajduję się głęboko pod ziemią, wejście do niej prowadzi przez Sekretny Tunel umieszczony na terenach Klanu Klifu. Aby się do niej dostać należy przejść spory kawałek przez mroczne tunele. Sadzawka lśni nikłym blaskiem, na ścianach pomieszczenia widnieją pradawne malunki opowiadające zapomnianą historię poprzednich mieszkańców tych terenów. Tam przodkowie obdarowują darem 9 żywotów nowych liderów i odbywają się tam spotkania medyków. 

4 komentarze:

  1. Skoro koty nie wiedzą, czym jest i do czego służy Stara Łódka, to czy nie lepsza byłaby nazwa, która nie zawiera słowa "łódka"? Na przykład Stara Łupina albo coś podobnego... Ale Czarne Gniazda bardzo mi się podobają :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za zwrócenie uwagi, rozważymy tę propozycję

      Usuń
    2. Faktycznie, nie zauważyłam :3

      Usuń