Gdy reszta kociąt oprócz jej rodzeństwa wybyła ze żłobka jako uczniowie, a w Klanie Wilka zapanował pozorny spokój, małej Fasolce zaczęło się nudzić. Owszem, doceniała to, że trudna sytuacja się skończyła i już nie będzie więcej niebezpieczeństw, ale teraz, gdy w żłobku brakowało innych kociaków do igraszek, a zabawy z własnym rodzeństwem stawały się coraz bardziej przewidywalne, kotka zwykle przesiadywała przed wejściem do żłobka i obserwowała życie klanu. Zauważyła też, że coraz częściej nosek ją swędzi od drażniącego ją kurzu i piasku podczas nudzenia się. Z czasem zaczęła prosić mamę o wyjścia z kociarni, chociaż na chwilkę, jednak Miedź zaniepokojona ostatnią sytuacją wolała trzymać swoje młode blisko siebie. Jednak z upływem czasu Fasolce udało się zdobyć pozwolenie mamusi i tatusia na zwiedzanie obozu pod warunkiem, że zawsze będą pod czyimś okiem. Piórko i Kaczuszka chcieli zobaczyć legowisko wojowników, a ich siostra, prowadzona swoim nosem zawędrowała do legowiska medyków. Gdy tylko przekroczyła próg wnęki w jaskini, kotkę uderzył mocny, ale ładny zapach różnorodnych roślinek. Młoda cicho oglądała skalne półki z ziołami, ciesząc zmysły ich wonią i kolorami. We wnętrzu widziała przycupniętego kocura, obserwującego coś w rogu legowiska. Młoda nie chciała mu przeszkadzać, ale z drugiej strony te wszystkie kwiatki, listki i patyczki spoczywające w całej jaskini były niezwykle interesujące dla młodej kotki i tak bardzo chciała się o nich dowiedzieć więcej. Do czego służą? Jak smakują? Jak się poluje na rośliny? Kątem oka liliowa zobaczyła, jak głowa siedzącego w spokoju kocura obraca się i jego zielone oczy powoli obserwują ją z widoczną niechęcią i zdenerowaniem.
— Czego? — bąknął, marszcząc brwi.
— Przyszłam pozwiedzać! — zamruczała Fasolka, nie zrażając się widocznie niezbyt pozytywnym nastawieniem starszego kocura. — Jesteś medykiem, prawda? I masz na imię... Trójka? Czasem widziałam cię w żłobku, jak przychodziłeś odwiedzić moją mamę.
— Mhm. — mruknął, podnosząc się. Kotka szybko zobaczyła jego zniekształconą łapkę, jednak wolała nie pytać o nią, chociaż też była interesująca.
— Jestem Fasolka! — przedstawiła się najpierw, po czym skierowała się w stronę zielonych habazi. — Więc... co robią te roślinki? — zapytała zaraz uprzejmie, wskazując ogonkiem ziółka, którym wcześniej przyglądała się z niemałym zainteresowaniem.
— Jesteś chora? — zapytał, całkowicie ignorując pytanie młodej.
— Nie, ale... — odpowiedziała szybko, delikatnie zaskoczona pytaniem.
— Coś cię boli?
— No nie, al...
— Przyniosłaś coś do jedzenia?
— Nie...
— To do widzenia. — rzucił szybko Trójka, kończąc wywiad z młodą. Kotka prychnęła cicho, marszcząc nosek.
— Niemiły. — bąknęła, usadawiając tyłek w miejscu w którym stała.
— Bywa.
Kotka zmarszczyła brwi, próbując wymyślić jakieś rozwiązanie. W końcu nie mogła zostawić tej wiedzy od tak dla niej ukrytej, bo jedyny medyk obecny jak na razie w legowisku ma gorszy dzień. Po chwili przypomniała sobie pytania kocura i postanowiła trochę nagiąć rzeczywistość. Skoro nosek czasem ją swędzi, to może być jakaś choroba, prawda? Co z tego, że młoda znała powód tej "dolegliwości", skoro dzięki temu będzie mogła posiedzieć tu troszkę i może czegoś się dowiedzieć.
— Wiesz co? Chyba jednak mogę być chora, bo od jakiegoś czasu mój nos zaczyna swędzieć. Może to jakaś zaraźliwe choróbsko, jak swedziawica czy coś? — zamruczała, trąc pyszczek.
< Potrójny Kroku? >
BLOGOWE WIEŚCI
BLOGOWE WIEŚCI
W Klanie Burzy
Po śmierci Różanej Przełęczy, Sójczy Szczyt wybrała się do Księżycowej Sadzawki wraz z Rumiankowym Zaćmieniem. Towarzyszyć im miała również Margaretkowy Zmierzch, która dołączyła do nich po czasie. Jakie więc było zaskoczenie, gdy ta wróciła niezwykle szybko cała zdyszana, próbując skleić jakieś sensowne zdanie. Z całości można było wywnioskować, że kotka widziała, jak Niknące Widmo zabił Sójczy Szczyt oraz Rumiankowe Zaćmienie. W obozie została przygotowana więc zasadzka na dymnego kocura, który nie spodziewał się dziur w swoim planie. Na Widmie miała zostać wykonana egzekucja, jednak kocur korzystając z sytuacji zdołał zabić stojącą nieopodal Iskrzącą Burzę, chwilę potem samemu ginąc z łap Lwiej Paszczy, Szepczącej Pustki oraz Gradowego Sztormu, z czego pierwszą z wymienionych również nieszczęśliwie dosięgły pazury Widma. Klan Burzy uszczuplił się tego dnia o szóstkę kotów.W Klanie Klifu
Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.W Klanie Nocy
Świat żywych w końcu opuszcza obarczony klątwą Błotnistej Plamy Czapli Taniec. Po księżycach spędzonych w agonii, której nawet najsilniejsze zioła nie były mu w stanie oszczędzić, ginie z łap własnego męża - Wodnikowego Wzgórza, który został przez niego zaatakowany podczas jednego z napadów agresji. Wojownik staje się przygnębiony, jednak nadal wypełnia swoje obowiązki jako członek Klanu Nocy, a także ojciec dla ich maleńkiego synka - Siwka. Kocurek został im podarowany przez rodzącą na granicy samotniczkę, która w zamian za udzieloną jej pomoc, oddała swego pierworodnego w łapy obcych. W opiece nad nim pomaga Mżawka, młodziutka karmicielka, która nie tak dawno wstąpiła w szeregi Klanu Nocy, wraz z dwójką potomków - Ikrą oraz Kijanką. Po tym wydarzeniu, na Srebrną Skórkę odchodzi także starsza Mrówczy Kopiec i medyczka, Strzyżykowy Promyk, której miejsce w lecznicy zajmuje Różana Woń. W międzyczasie, na prośbę Wieczornej Gwiazdy, nowej liderki Klanu Wilka, Srocza Gwiazda udziela im pomocy, wyznaczając nieduży skrawek terenu na ich nowy obóz, w którym mieszkać mogą do czasu, aż z ich lasu nie znikną kłusownicy. Wyprowadzka następuje jednak dopiero po kilku księżycach, podczas których wielu wojowników zdążyło pokręcić nosem na swoich niewdzięcznych sąsiadów.W Klanie Wilka
Po terenach zaczynają w dużych ilościach wałęsać się ludzie, którzy wraz ze swoją sforą, coraz pewniej poruszają się po wilczackich lasach. Dochodzi do ataku psów. Ich pierwszą ofiarą padł Wroni Trans, jednak już wkrótce, do grona zgładzonych przez intruzów wojowników, dołącza także sam Błękitna Gwiazda, który został śmiertelnie postrzelony podczas patrolu, w którym towarzyszyła mu Płonąca Dusza i Gronostajowy Taniec. Po przekazaniu wieści klanowi, w obozie panuje chaos. Wojownikom nie pozostaje dużo możliwości. Zgodnie z tradycją, Wieczorna Mara przyjmuje pozycję liderki i zmienia imię na Wieczorną Gwiazdę. Podczas kolejnych prób ustalenia, jak duży problem stanowią panoszący się kłusownicy, giną jeszcze dwa koty - Koszmarny Omen i Zapomniany Pocałunek. Zapada werdykt ostateczny. Po tym, jak grupa wysłanników powróciła z Klanu Nocy, przekazując wieść, iż Srocza Gwiazda zgodziła się udzielić wilczakom pomocy, cały klan przenosi się do małego lasku niedaleko Kolorowej Łąki, który stanowić ma ich nowy obóz. Następne księżyce spędzają na przydzielonym im skrawku terenu, stale wysyłając patrole, mające sprawdzać sytuację na zajętych przez dwunożnych terenach. W międzyczasie umiera najstarsza członkini Klanu Wilka, a jednocześnie była liderka - Stokrotkowa Polana, która zgodnie ze swą prośbą odprowadzona została w okolice grobu jej córki, Szakalej Gwiazdy. W końcu, jeden z patroli wraca z radosną nowiną - wraz z nastaniem Pory Nagich Drzew, dwunożni wynieśli się, pozostawiający po sobie jedynie zniszczone, zwietrzałe obozowisko. Wieczorna Gwiazda zarządza powrót.W Owocowym Lesie
Społeczność z bólem pożegnała Przebiśniega, który odszedł we śnie. Sytuacja nie wydawała się nadzwyczajna, dopóki rodzina zmarłego nie poszła go pochować. W trakcie kopania nagrobka zostali jednak odciągnięci hałasem z zewnątrz, a kiedy wrócili na miejsce… ciała ukochanego starszego już nie było! Po wszechobecnej panice i nieudanych poszukiwaniach kocura, Daglezjowa Igła zdecydowała się zabrać głos. Liderka ogłosiła, że wyznaczyła dwa patrole, jakie mają za zadanie odnaleźć siedlisko potwora, który dopuścił się kradzieży ciała nieboszczyka. Dowódcy patroli zostali odgórnie wyznaczeni, a reszta kotów zachęcana nagrodami do zgłoszenia się na ochotników członkostwa.Patrole poszukiwacze cały czas trwają, a ich uczestnicy znajdują coraz to dziwniejsze ślady na swoim terenie…
W Betonowym Świecie
nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.MIOTY
Mioty
Znajdki w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)
Miot w Owocowym Lesie!
(jedno wolne miejsce!)
Miot w Klanie Nocy!
(jedno wolne miejsce!)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz