BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Klan Burzy znów stracił lidera przez nieszczęśliwy wypadek, zabierając ze sobą dodatkową dwójkę kotów podczas ataku lisów. Przywództwo objął Króliczy Nos, któremu Piaszczysta Zamieć oddał swoje ówczesne stanowisko, na zastępcę klanu wybrana natomiast została Przepiórczy Puch. Wiele kotów przyjęło informację w trudny sposób, szczególnie Płomienny Ryk, który tamtego feralnego dnia stracił kotkę, którą uważał za matkę

W Klanie Klifu

Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.

W Klanie Nocy

po wygranej bitwie z wrogą grupą włóczęgów, wszyscy wojownicy świętują. Klan Nocy zyskał nowy, atrakcyjny kawałek terenu, a także wziął na jeńców dwie kotki - Wężynę, która niedługo później urodziła piątkę kociąt, Zorzę, a także Świteziankową Łapę - domniemaną ofiarę samotników.
W czasie, gdy Wężyna i jej piątka szkrabów pustoszy żłobek, a Zorza czeka na swój wyrok uwięziona na jednej z małych wysepek, Spieniona Gwiazda zarządza rozpoczęcie eksplorowania nowo podbitych terenów, z zamiarem odkrycia ich wszystkich, nawet tych najgroźniejszych, tajemnic.

W Klanie Wilka

Klan Wilka przechodzi przez burzliwy okres. Po niespodziewanej śmierci Sosnowej Gwiazdy i Jadowitej Żmii, na przywódcę wybrany został Nikły Brzask, wyznaczony łapą samych przodków. Wprowadził zasadę na mocy której mistrzowie otrzymali zdanie w podejmowaniu ważnych klanowych decyzji, a także ukarał dwie kotki za przyniesienie wstydu na zgromadzeniu. Prędko okazało się, że wilczaki napotkał jeszcze jeden problem – w legowisku starszych wybuchła epidemia łzawego kaszlu, pociągająca do grobu wszystkich jego lokatorów oraz Zabielone Spojrzenie, wojowniczkę, która w ramach kary się nimi zajmowała. Nową kapłanką w kulcie po awansie Makowego Nowiu została Zalotna Krasopani, lecz to nie koniec zmian. Jeden z patrolów odnalazł zaginioną Głupią Łapę, niedoszłą ofiarę zmarłej liderki i Żmii, co jednak dla większości klanu pozostaje tajemnicą. Do czasu podjęcia ostatecznej decyzji uczennica przebywa w kolczastym krzewie, pilnowana przez ciernie i Sowi Zmierzch.

W Owocowym Lesie

Społecznością wstrząsnęła nagła i drastyczna śmierć Morelki. Jak donosi Figa – świadek wypadku, świeżo mianowanemu zwiadowcy odebrały życie ogromne, metalowe szczęki. W związku z tragedią Sówka zaleciła szczególną ostrożność na terenie całego klanu i zgłaszanie każdej ze śmiercionośnych szczęki do niej.
Niedługo później patrol składający się z Rokitnika, Skałki, Figi, Miodka oraz Wiciokrzewa natknął się na mrożący krew w żyłach widok. Ciało Kamyczka leżało tuż przy Drodze Grzmotu, jednak to głównie jego stan zwracał na siebie największą uwagę. Zmarły został pozbawiony oczu i przyozdobiony kwiatami – niczym dzieło najbardziej psychopatycznego mordercy. Na miejscu nie znaleziono śladów szarpaniny, dostrzeżono natomiast strużkę wymiocin spływającą po pysku kocura. Co jednak najbardziej przerażające – sprawca zdarzenia w drastyczny sposób upodobnił wygląd truchła do mrówki. Szok i niedowierzanie jedynie pogłębił fakt, że nieboszczyk pachniał… niedawno zmarłą Traszką. Sówka nakazała dokładne przeszukanie miejsca pochówku starszej, aby zbadać sprawę. Wprowadziła także nowe procedury bezpieczeństwa: od teraz wychodzenie poza obóz dozwolone jest tylko we dwoje, a w przypadku uczniów i ról niewalczących – we troje. Zalecana jest również wzmożona ostrożność przy terenach samotniczych. Zachowanie przywódczyni na pierwszy rzut oka nie uległo zmianie, jednak spostrzegawczy mogą zauważyć, że jej znany uśmiech zaczął ostatnio wyglądać bardzo niewyraźnie.

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty


Znajdki w Klanie Wilka!
(jedno wolne miejsce!)

Miot w Klanie Wilka!
(jedno wolne miejsce!)

Zmiana pory roku już 23 czerwca, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

O Klanie Klifu słów kilka!

 Z góry informujemy, że cała zawartość oprócz zdjęć została stworzona przez administratorów bloga. Prosilibyśmy o niekopiowanie lub wcześniejsze skontaktowanie się z administracją. Dziękujemy!

Kto rządzi w klanie?

W Klanie Klifu funkcja lidera jest jedynie reprezentatywna. O całości funkcjonowania klanu decyduje - "Rada Pięciu Wąsów", która podejmuje decyzję takie jak sojusze, wojny, kary, itd. 
 Rada składa się zawsze z:
Lidera, zastępcy, medyka oraz dwóch dodatkowych kotów wybranych ze społeczności na drodze głosowania (na drodze fabularnej).
Koty do rady wybierani są z najstarszych lub doświadczonych członków klanu obejmujących daną funkcję, którzy dzielą się swoją mądrością z innymi (w przypadku radnych, kot musi mieć ukończone minimum 30 księżyców, by mógł być w niej uwzględniony - jest to spowodowane tym, że do Rady mogą zgłaszać się dorosłe koty z wachlarzem doświadczenia życiowego, a nie młode żółtodzioby). Żaden radny nie może być ze sobą spokrewniony, aby nie dochodziło do przejawów korupcji, dlatego też jeżeli w Radzie jest członek rodziny takiego chętnego, nie zostanie on wybrany. Kandydaci na radnego są dokładnie sprawdzani, a odejście ich ze świata powoduje mianowanie na radnego kolejnego kota. Jeżeli rada w większości jest przeciwna jakiemuś rozwiązaniu, lider nie może ogłosić go klanowi. 

Kto aktualnie zasiada w radzie:
Lider - Liściasta Gwiazda
Zastępca - Judaszowcowy Pocałunek
Medyk - Wieczne Zaćmienie, Ćmi Księżyc
Radni - po obaleniu rady przez Srokoszową Gwiazdę nowi radni nie zostali wybrani

Techniczne wybieranie radnych
Gdy stanowisko na radnego zostanie zwolnione, będzie zamieszczone ogłoszenie, w którym będą poszukiwane nowe osoby na to miejsce. Wtedy też chętni wysyłają swoje zgłoszenia na specjalnie powstałym na ten czas kanale-wątku (imię postaci, ewentualnie co wniesie jako członek rady. Można też wytypowywać postacie NPC). Głosowanie odbędzie się na czacie discord przez członków Klanu Klifu (należy głosować w odczuciami nie swoimi jako gracza, a odczuciami postaci, która oddaje głos. Zapis musi wyglądać następująco: Srokoszowa Gwiazda głosuje na Czereśniową Gałązkę, Przyczajona Kania głosuje na Liściaste Futro, itd.) Głosować mogą tylko postacie, które zostały mianowane i nie mają rangi ucznia! Wygrywa postać, która uzyska większość głosów.

Wybieranie zastępcy

Lider proponuje swojego kandydata, a większość kotów musi być zgodna, czy ten kot nadaję się na zastępcę. Jeżeli ktoś sprzeciwia się wyborowi, musi go uzasadnić w logiczny sposób. Kot, który nie lubi wybranej osoby, bo tak, nie wlicza się do głosowania. Gdy lider nie ma pomysłu kogo obsadzić na tym stanowisku, rada ma prawo zaproponować swojego kandydata. Cały klan ma prawo odezwać się w tej sprawie i wypowiedzieć się. Ostatecznie jednak decyzję podejmuje Rada Pięciu Wąsów i to oni mają decydujący głos. 

Protektor

Protektorzy to koty, które opiekują się członkami klanu. Poprawiają ich komfort fizyczny oraz psychiczny. Uczą się dawać rady, pocieszają czy też zajmują się schorowanymi/rannymi/młodymi kotami. Ich trening przebiega podobnie do wojowników z tym, że aby mogli zostać mianowani, muszą osiągnąć 50% treningu w ścieżce medyka oraz wojownika. Ich ilość jest ograniczona. W klanie może maksymalnie przebywać 10 protektorów. Jeżeli ścieżka protektora okazuje się nie tym czego oczekiwał kot, istnieje szansa przejścia takiego kota z powrotem do rangi wojownika - o ile nadgoni trening, tak samo wojownik może zostać protektorem, jednakże musi podszkolić się w opiece medycznej. Od protektorów nie wymaga się wspaniałych umiejętności. Mogą nim zostać koty, które nie widzą przyszłości na ścieżce wojownika, przez swoje niepełnosprawności. Ważne, aby protektor umiał dać komfort psychiczny. 
Protektor może zostać zdegradowany ze swojej roli, jeśli rada uzna, że taki kot poszedł na to stanowisko po to, aby jedynie się lenić i nic nie robić. 

1 komentarz:

  1. Pomysł z protektorami bardzo fajny! Pasuje do tego klanu!
    Rada 4 wąsów też świetna! Mega wspomina mi się sfora i pomysł Fuksa!

    OdpowiedzUsuń