Z góry informujemy, że cała zawartość oprócz zdjęć została stworzona przez administratorów bloga. Prosilibyśmy o niekopiowanie lub wcześniejsze skontaktowanie się z administracją. Dziękujemy!
Kto rządzi w klanie?
W Klanie Klifu funkcja lidera jest jedynie reprezentatywna. O całości funkcjonowania klanu decyduje - "Rada Pięciu Wąsów", która podejmuje decyzję takie jak sojusze, wojny, kary, itd.
Rada składa się zawsze z:
Lidera, zastępcy, medyka oraz dwóch dodatkowych kotów wybranych ze społeczności na drodze głosowania (na drodze fabularnej).
Koty do rady wybierani są z najstarszych lub doświadczonych członków klanu obejmujących daną funkcję, którzy dzielą się swoją mądrością z innymi (w przypadku radnych, kot musi mieć ukończone minimum 30 księżyców, by mógł być w niej uwzględniony - jest to spowodowane tym, że do Rady mogą zgłaszać się dorosłe koty z wachlarzem doświadczenia życiowego, a nie młode żółtodzioby). Żaden radny nie może być ze sobą spokrewniony, aby nie dochodziło do przejawów korupcji, dlatego też jeżeli w Radzie jest członek rodziny takiego chętnego, nie zostanie on wybrany. Kandydaci na radnego są dokładnie sprawdzani, a odejście ich ze świata powoduje mianowanie na radnego kolejnego kota. Jeżeli rada w większości jest przeciwna jakiemuś rozwiązaniu, lider nie może ogłosić go klanowi.
Kto aktualnie zasiada w radzie:
Lider - Srokoszowa Gwiazda
Zastępca - Przyczajona Kania
Medyk - Czereśniowa Gałązka
Radni - było dwóch, dwóch umarło i ni ma teraz
Techniczne wybieranie radnych
Gdy stanowisko na radnego zostanie zwolnione, będzie zamieszczone ogłoszenie, w którym będą poszukiwane nowe osoby na to miejsce. Wtedy też chętni wysyłają swoje zgłoszenia na specjalnie powstałym na ten czas kanale-wątku (imię postaci, ewentualnie co wniesie jako członek rady. Można też wytypowywać postacie NPC). Głosowanie odbędzie się na czacie discord przez członków Klanu Klifu (należy głosować w odczuciami nie swoimi jako gracza, a odczuciami postaci, która oddaje głos. Zapis musi wyglądać następująco: Srokoszowa Gwiazda głosuje na Czereśniową Gałązkę, Przyczajona Kania głosuje na Liściaste Futro, itd.) Głosować mogą tylko postacie, które zostały mianowane i nie mają rangi ucznia! Wygrywa postać, która uzyska większość głosów.
Wybieranie zastępcy
Lider proponuje swojego kandydata, a większość kotów musi być zgodna, czy ten kot nadaję się na zastępcę. Jeżeli ktoś sprzeciwia się wyborowi, musi go uzasadnić w logiczny sposób. Kot, który nie lubi wybranej osoby, bo tak, nie wlicza się do głosowania. Gdy lider nie ma pomysłu kogo obsadzić na tym stanowisku, rada ma prawo zaproponować swojego kandydata. Cały klan ma prawo odezwać się w tej sprawie i wypowiedzieć się. Ostatecznie jednak decyzję podejmuje Rada Pięciu Wąsów i to oni mają decydujący głos.
Protektor
Protektorzy to koty, które opiekują się członkami klanu. Poprawiają ich komfort fizyczny oraz psychiczny. Uczą się dawać rady, pocieszają czy też zajmują się schorowanymi/rannymi/młodymi kotami. Ich trening przebiega podobnie do wojowników z tym, że aby mogli zostać mianowani, muszą osiągnąć 50% treningu w ścieżce medyka oraz wojownika. Ich ilość jest ograniczona. W klanie może maksymalnie przebywać 10 protektorów. Jeżeli ścieżka protektora okazuje się nie tym czego oczekiwał kot, istnieje szansa przejścia takiego kota z powrotem do rangi wojownika - o ile nadgoni trening, tak samo wojownik może zostać protektorem, jednakże musi podszkolić się w opiece medycznej. Od protektorów nie wymaga się wspaniałych umiejętności. Mogą nim zostać koty, które nie widzą przyszłości na ścieżce wojownika, przez swoje niepełnosprawności. Ważne, aby protektor umiał dać komfort psychiczny.
Protektor może zostać zdegradowany ze swojej roli, jeśli rada uzna, że taki kot poszedł na to stanowisko po to, aby jedynie się lenić i nic nie robić.
Pomysł z protektorami bardzo fajny! Pasuje do tego klanu!
OdpowiedzUsuńRada 4 wąsów też świetna! Mega wspomina mi się sfora i pomysł Fuksa!