BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Sprawa znikających kotów w klanie nadal oficjalnie nie została wyjaśniona. Zaginął jeden ze starszych, Tropiący Szlak, natomiast Piaszczysta Zamieć prawdopodobnie został napadnięty przez samotników. Chodzą plotki, że mogą być oni połączeni z niedawno wygnanym Czarną Łapą. Również główny medyk, przez niewyjaśnioną sprawę został oddalony od swoich obowiązków, większość spraw powierzając w łapy swojej uczennicy. Gdyby tego było mało, w tych napiętych czasach do obozu została przyprowadzona zdezorientowana i dość pokiereszowana pieszczoszka, a przynajmniej tak została przedstawiona klanowi. Czy jej pojawienie się w klanie, nie wzmocni już i tak od dawna panującego w nim napięcia?

W Klanie Klifu

Do klanu szczęśliwie (chociaż zależy kogo się o to zapyta) powróciła zaginiona medyczka, Liściaste Futro. Niestety nawet jej obecność nie mogła powstrzymać ani katastrofy, jaką była szalejąca podczas Pory Nagich Liści epidemia zielonego kaszlu, ani utraty jednego z żyć przez Srokoszową Gwiazdę na zgromadzeniu. Aktualnie osłabieni klifiacy próbują podnieść się na łapy i zapomnieć o katastrofie.

W Klanie Nocy

Srocza Gwiazda wprowadza władzę dziedziczną, a także "rodzinę królewską". Po ciężkim porodzie córki i śmierci jednej z nowonarodzonych wnuczek, Srocza Gwiazda znika na całą noc, wracając dopiero następnego poranka, wraz z kontrowersyjnymi wieściami. Aby zabezpieczyć przyszłe kocięta przed podzieleniem losu Łabędź, ogłasza rolę Piastunki, a zaszczytu otrzymania tego miana dostępuje Kotewkowa Łapa, obecnie zwana Kotewkowym Powiewem. Podczas tego samego zebrania ogłasza także, że każdy kolejny lider Klanu Nocy będzie musiał pochodzić z jej rodu, przeprowadza ceremonię, podczas której ona i jej rodzina otrzymują krwisty symbol kwitnącej lilii wodnej na czole - znak władzy i odrodzenia.
Nie wszystkim jednak ta decyzja się spodobała, a to, jakie efekty to przyniesie, Klan Nocy może się dowiedzieć szybciej niż ktokolwiek by tego chciał.
Zaginęły dwie kotki - Cedrowa Rozwaga, a jakiś czas później Kaczy Krok. Patrole nadal często odwiedzają okolice, gdzie ostatnio były widziane, jednak bezskutecznie

W Klanie Wilka

klan znalazł się w wyjątkowo ciężkiej sytuacji niespodziewanie tracąc liderkę, Szakalą Gwiazdę. Jej śmierć pociągnęła za sobą również losy Gęsiego Wrzasku jak i kilku innych wojowników i uczniów Klanu Wilka, a jej zastępca, Błękitna Gwiazda, intensywnie stara się obmyślić nowa strategię działania i sposobu na odbudowanie świetności klanu. Niestety, nie wszyscy są zadowoleni z wyboru nowego zastępcy, którym została Wieczorna Mara.
Oskarżona o niedopełnienie swoich obowiązków i przyczynienie się do śmierci kociąt samego lidera, Wilczej Łapy i Cisowej Łapy, Kunia Norka stała się więzieniem własnego klanu.

W Owocowym Lesie

Zapanował chaos. Rozpoczął się wraz ze zniknęciem jednej z córek lidera, co poskutkowało jego nerwową reakcją i wyżywaniem się na swoich podwładnych. Sprawy jednak wymknęły się spod całkowitej kontroli dopiero w momencie, w którym… zniknął sam przywódca! Nikt nie wie co się stało ani gdzie aktualnie przebywa. Nie znaleziono żadnego tropu.
Sytuację pogarsza fakt, że obaj zastępcy zupełnie nie mogą się dogadać w kwestii tego, kto powinien teraz rządzić, spierając się ze sobą w niemal każdym aspekcie. Część Owocniaków twierdzi, że nowy lider powinien zostać wybrany poprzez głosowanie, inni stanowczo potępiają takie pomysły, zwracając uwagę na to, że taka procedura może dopiero nastąpić po bezdyskusyjnej rezygnacji poprzedniego lidera lub jego śmierci. Plotki na temat możliwej przyczyny jego zniknięcia z każdym dniem tylko przybierają na sile. Napiętą atmosferę można wręcz wyczuć w powietrzu.

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Miot w Owocowym Lesie!
(brak wolnych miejsc!)

Miot w Klanie Burzy!
(brak wolnych miejsc!)

Nowa zakładka z maściami została wzbogacona o kolejną już aktualizację! | Zmiana pory roku już 18 maja, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

O Klanie Klifu słów kilka!

 Z góry informujemy, że cała zawartość oprócz zdjęć została stworzona przez administratorów bloga. Prosilibyśmy o niekopiowanie lub wcześniejsze skontaktowanie się z administracją. Dziękujemy!

Kto rządzi w klanie?

W Klanie Klifu funkcja lidera jest jedynie reprezentatywna. O całości funkcjonowania klanu decyduje - "Rada Pięciu Wąsów", która podejmuje decyzję takie jak sojusze, wojny, kary, itd. 
 Rada składa się zawsze z:
Lidera, zastępcy, medyka oraz dwóch dodatkowych kotów wybranych ze społeczności na drodze głosowania (na drodze fabularnej).
Koty do rady wybierani są z najstarszych lub doświadczonych członków klanu obejmujących daną funkcję, którzy dzielą się swoją mądrością z innymi (w przypadku radnych, kot musi mieć ukończone minimum 30 księżyców, by mógł być w niej uwzględniony - jest to spowodowane tym, że do Rady mogą zgłaszać się dorosłe koty z wachlarzem doświadczenia życiowego, a nie młode żółtodzioby). Żaden radny nie może być ze sobą spokrewniony, aby nie dochodziło do przejawów korupcji, dlatego też jeżeli w Radzie jest członek rodziny takiego chętnego, nie zostanie on wybrany. Kandydaci na radnego są dokładnie sprawdzani, a odejście ich ze świata powoduje mianowanie na radnego kolejnego kota. Jeżeli rada w większości jest przeciwna jakiemuś rozwiązaniu, lider nie może ogłosić go klanowi. 

Kto aktualnie zasiada w radzie:
Lider - Srokoszowa Gwiazda
Zastępca - Przyczajona Kania 
Medyk - Czereśniowa Gałązka
Radni - Lśniący Księżyc, Czarny Ogień

Techniczne wybieranie radnych
Gdy stanowisko na radnego zostanie zwolnione, będzie zamieszczone ogłoszenie, w którym będą poszukiwane nowe osoby na to miejsce. Wtedy też chętni wysyłają swoje zgłoszenia na specjalnie powstałym na ten czas kanale-wątku (imię postaci, ewentualnie co wniesie jako członek rady. Można też wytypowywać postacie NPC). Głosowanie odbędzie się na czacie discord przez członków Klanu Klifu (należy głosować w odczuciami nie swoimi jako gracza, a odczuciami postaci, która oddaje głos. Zapis musi wyglądać następująco: Srokoszowa Gwiazda głosuje na Czereśniową Gałązkę, Przyczajona Kania głosuje na Liściaste Futro, itd.) Głosować mogą tylko postacie, które zostały mianowane i nie mają rangi ucznia! Wygrywa postać, która uzyska większość głosów.

Wybieranie zastępcy

Lider proponuje swojego kandydata, a większość kotów musi być zgodna, czy ten kot nadaję się na zastępcę. Jeżeli ktoś sprzeciwia się wyborowi, musi go uzasadnić w logiczny sposób. Kot, który nie lubi wybranej osoby, bo tak, nie wlicza się do głosowania. Gdy lider nie ma pomysłu kogo obsadzić na tym stanowisku, rada ma prawo zaproponować swojego kandydata. Cały klan ma prawo odezwać się w tej sprawie i wypowiedzieć się. Ostatecznie jednak decyzję podejmuje Rada Pięciu Wąsów i to oni mają decydujący głos. 

Protektor

Protektorzy to koty, które opiekują się członkami klanu. Poprawiają ich komfort fizyczny oraz psychiczny. Uczą się dawać rady, pocieszają czy też zajmują się schorowanymi/rannymi/młodymi kotami. Ich trening przebiega podobnie do wojowników z tym, że aby mogli zostać mianowani, muszą osiągnąć 50% treningu w ścieżce medyka oraz wojownika. Ich ilość jest ograniczona. W klanie może maksymalnie przebywać 10 protektorów. Jeżeli ścieżka protektora okazuje się nie tym czego oczekiwał kot, istnieje szansa przejścia takiego kota z powrotem do rangi wojownika - o ile nadgoni trening, tak samo wojownik może zostać protektorem, jednakże musi podszkolić się w opiece medycznej. Od protektorów nie wymaga się wspaniałych umiejętności. Mogą nim zostać koty, które nie widzą przyszłości na ścieżce wojownika, przez swoje niepełnosprawności. Ważne, aby protektor umiał dać komfort psychiczny. 
Protektor może zostać zdegradowany ze swojej roli, jeśli rada uzna, że taki kot poszedł na to stanowisko po to, aby jedynie się lenić i nic nie robić. 

1 komentarz:

  1. Pomysł z protektorami bardzo fajny! Pasuje do tego klanu!
    Rada 4 wąsów też świetna! Mega wspomina mi się sfora i pomysł Fuksa!

    OdpowiedzUsuń