BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Klan Burzy znów stracił lidera przez nieszczęśliwy wypadek, zabierając ze sobą dodatkową dwójkę kotów podczas ataku lisów. Przywództwo objął Króliczy Nos, któremu Piaszczysta Zamieć oddał swoje ówczesne stanowisko, na zastępcę klanu wybrana natomiast została Przepiórczy Puch. Wiele kotów przyjęło informację w trudny sposób, szczególnie Płomienny Ryk, który tamtego feralnego dnia stracił kotkę, którą uważał za matkę

W Klanie Klifu

Wojna z Klanem Wilka i samotniczkami zakończyła się upokarzającą porażką. Klan Klifu stracił wielu wojowników – Miedziany Kieł, Jerzykową Werwę, Złotą Drogę oraz przywódczynię, Liściastą Gwiazdę. Nie obyło się również bez poważnych ran bitewnych, które odnieśli Źródlana Łuna, Promieniste Słońce i Jastrzębi Zew. Klan Wilka zajął teren Czarnych Gniazd i otaczającego je lasku, dołączając go do swojego terytorium. Klan Klifu z podkulonym ogonem wrócił do obozu, by pochować zmarłych, opatrzeć swoje rany i pogodzić się z gorzką świadomością zdrady – zarówno tej ze strony samotniczek, które obiecywały im sojusz, jak i członkini własnego Klanu, zabójczyni Zagubionego Obuwika i Melodyjnego Trelu, Zielonego Wzgórza. Klifiakom pozostaje czekać na decyzje ich nowego przywódcy, Judaszowcowej Gwiazdy. Kogo kocur mianuje swoim zastępcą? Co postanowi zrobić z Jagienką i Zielonym Wzgórzem, której bezpieczeństwa bez przerwy pilnuje Bożodrzewny Kaprys, gotowa rzucić się na każdego, kto podejdzie zbyt blisko?

W Klanie Nocy

Ostatni czas nie okazał się zbyt łaskawy dla Nocniaków. Poza nowo odkrytymi terenami, którym wielu pozwoliły zapomnieć nieco o krwawej wojnie z samotnikami, przodkowie nie pobłogosławili ich niemalże niczym więcej. Niedługo bowiem po zakończeniu eksploracji tajemniczego obszaru, doszło do tragedii — Mątwia Łapa, jedna z księżniczek, padła ofiarą morderstwa, którego sprawcy jak na razie nie odkryto. Pośmiertnie została odznaczona za swoje zasługi, otrzymując miano Mątwiego Marzenia. Nie złagodziło to jednak bólu jej bliskich po stracie młodej kotki. Nie mieli zresztą czasu uporać się z żałobą, bo zaledwie kilka wschodów słońca po tym przykrym wydarzeniu, doszło do prawdziwej katastrofy — powodzi. Dotąd zaufany żywioł odwrócił się przeciw Klanowi Nocy, porywając ze sobą życie i zdrowie niejednego kota, jakby odbierając zapłatę za księżyce swej dobroci, którą się z nimi dzielił. Po poległych pozostały jedynie szczątki i pojedyncze pamiątki, których nie zdołały porwać fale przed obniżeniem się poziomu wód, w konsekwencji czego następnego ranka udało się trafić na wiele przykrych znalezisk. Pomimo ciężkiej, ponurej atmosfery żałoby, wpływającej na niemalże wszystkich Nocniaków, normalne życie musiało dalej toczyć się swoim naturalnym rytmem.
Przeniesiono się więc do tymczasowego schronienia w lesie, gdzie uzupełniono zniszczone przez potop zapasy ziół oraz zwierzyny i zregenerowano siły. Następnie rozpoczęła się odbudowa poprzedniego obozu, która poszła dość sprawnie, dzięki ogromnemu zaangażowaniu i samozaparciu członków klanu — w pracach renowacyjnych pomagał bowiem niemalże każdy, od małego kocięcia aż po członków starszyzny. W konsekwencji tego, miejsce to podniosło się z ruin i wróciło do swojej dawnej świetności. Wciąż jednak pewne pozostałości katastrofy przypominają o niej Nocniakom, naruszając ich poczucie bezpieczeństwa. Zwłaszcza z krążącymi wśród kotów pogłoskami o tym, że powódź, która ich nawiedziła, nie była czymś przypadkowym — a zemstą rozchwianego żywiołu, mszczącego się na nich za śmierć członkini rodu. W obozie więc wciąż panuje niepokój, a nawet najmniejszy szmer sprawia, że każdy z wojowników machinalnie stroszy futro i wzmaga skupienie, obawiając się kolejnego zagrożenia.

W Klanie Wilka

Ostatnio dzieje się całkiem sporo – jedną z ważniejszych rzeczy jest konflikt z Klanem Klifu, powstały wskutek nieporozumienia. Wszystko przez samotniczkę imieniem Terpsychora, która przez swoją chęć zemsty, wywołała wojnę między dwoma przynależnościami. Nie trwała ona długo, ale z całą pewnością zostawiła w sercach przywódców dużo goryczy i niesmaku. Wszystko wskazuje na to, że następne zgromadzenie będzie bardzo nerwowe, pełne nieporozumień i negatywnych emocji. Mimo tego Klan Wilka wyszedł z tego starcia zwycięsko – odebrali Klifiakom kilka kotów, łącznie z ich przywódczynią, a także zajęli część ich terytorium w okolicy Czarnych Gniazd.
Jednak w samym Klanie Wilka również pojawiły się problemy. Pewnego dnia z obozu wyszli cali i zdrowi Zabłąkany Omen i jego uczennica Kocankowa Łapa. Wrócili jednak mocno poobijani, a z zeznań złożonych przez srebrnego kocura, wynika, że to młoda szylkretka była wszystkiemu winna. Za karę została wpędzona do izolatki, gdzie spędziła kilka dni wraz ze swoją matką, która umieszczona została tam już wcześniej. Podczas jej zamknięcia, Zabłąkany Omen zmarł, lecz jego śmierć nie była bezpośrednio powiązana z atakiem uczennicy – co jednak nie powstrzymało największych plotkarzy od robienia swojego. W obozie szepczą, że Kocankowa Łapa przynosi pecha i nieszczęście. Jej drugi mentor, wybrany po srebrnym kocurze, stracił wzrok podczas wojny, co tylko podsyca te domysły. Na szczęście nie wszystko, co dzieje się w klanie jest złe. Ostatnio do ich żłobka zawitała samotniczka Barczatka, która urodziła Wilczakom córeczkę o imieniu Trop – a trzy księżyce później narodził się także Tygrysek (Oba kociaki są do adopcji!).

W Owocowym Lesie

Dla owocniaków nadszedł trudny okres. Wszystko zaczęło się od śmierci wiekowej szamanki Świergot i jej partnerki, zastępczyni Gruszki. Za nią pociągnęły się śmierci liderki, rozpacz i tęsknota, które pociągnęła za sobą najmłodszą medyczkę, by skończyć na wybuchu epidemii zielonego kaszlu. Zmarło wiele kotów, jeszcze więcej wciąż walczy z chorobą, a pora nagich drzew tylko potęguje kryzys. Jeden z patroli miał niesamowite szczęście – natrafił na grupę wędrownych uzdrowicieli. Natychmiast wyraziła ona chęć pomocy. Derwisz, Jaskier i Jeżogłówka zostali tymczasowo przyjęci w progi Owocowego Lasu. Zamieszkują Upadłą Gwiazdę i dzielą się z tubylcami ziołami, pomocą, jak i również ciekawą wiedzą.

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty


Miot u Samotników!
(brak wolnych miejsc!)

Miot w Klanie Burzy!
(dwa wolne miejsca!)

Miot w Klanie Klifu!
(jedno wolne miejsce!)

Miot w Owocowym Lesie!
(dwa wolne miejsca!)

Zmiana pory roku już 7 grudnia, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

18 lutego 2022

Event npc - edycja druga

 
https://www.flickr.com/photos/tachyondecay/4363537507


Dzień dobry, z tej strony Wasza ukochana Administracja.

Pamiętacie jeszcze event pod hasłem “uczmy się kochać npc, tak szybko umierają”? Przygotujcie się na jego drugą edycję! Zabawa potrwa od 17.01. do 17.02. Tak jak poprzednio, na pisanie będzie cały miesiąc! 
Zasady pozostają takie same: zgłoście się w komentarzu (można to zrobić przez cały czas trwania eventu!), a za każde opowiadanie, w którym Wasza postać spędzi czas z dowolną postacią npc (z listy poniżej) zostaną Wam przyznane punkty. Zbierzcie ich więcej niż reszta a nagroda będzie Wasza! Pod warunkiem że nie zapomnicie zaznaczyć, że opowiadanie bierze udział w evencie. W innym wypadku nici z punktów.

Zainteresowani? Czytajcie dalej ^^

Jak zdobyć punkty?
Opisując w swoim opowiadaniu interakcje z postaciami npc. Musi być to coś więcej niż wspomnienie “przywitałem się z Wierzbową Korą” albo “Patrol odbyłam z Droździm Trelem”. Liczy się zapisana rozmowa, wspólne polowanie, patrol, zabawy, co tylko przyjdzie Wam do głowy. Jeśli macie mentora npc, trening także będzie liczył się jako opowiadanie eventowe (jeśli nie zapomnicie zaznaczyć, że bierze w nim udział!). Wasze postaci mogą spędzać czas z wieloma npc na raz, pamiętajcie tylko, żeby trzymać się klanowego rozkładu dnia i uwzględniać opowiadania innych członków bloga, żeby nagle się nie okazało, że Grzmiące Niebo równocześnie poluje, kąpie się w rzece i patroluje granicę z Bażancim Futrem. Pamiętajcie też, że opisywany npc nie musi należeć do waszego klanu. Punkty dostaniecie też za walkę na granicy z Marchewkową Natką albo przepędzenie z terenów Lew.

Kwestie techniczne: opiekunowie klanów przydzielili każdej postaci npc punkty, które można zdobyć za interakcję z nią: 2 pkt lub 5 pkt w zależności od tego jak bardzo popularna jest to postać (opisywanie tych mniej znanych bardziej się opłaca). Dodatkowo, jeśli spędzicie z npc czas na czymś bardziej skomplikowanym niż rozmowa, możecie liczyć na bonusowe 2 pkt. Podobnie w przypadku, gdy opisywane przez Was zdarzenia zajmą więcej niż 400 słów możecie liczyć na bonusowe 2 pkt. A jeśli opowiadanie wyjątkowo się wyróżni (wniesie coś nowego do fabuły bloga albo rozbuduje relacje postaci npc), opiekun klanu może dać Wam premię uznaniową, czyli dodatkowe 2 punkty. Uwaga! Jeśli planujecie jakąś bardziej skomplikowaną akcję, która wpłynie nie tylko na waszą postać ale i na klan, zapytajcie najpierw administrację o zgodę! Opowiadania, których właściciel tego nie zrobi, będą odsyłane do poprawy a właściciel pałowany.

 W skrócie: 
*interakcja z postacią npc: 2 pkt lub 5 pkt za każdą
*bardziej skomplikowana interakcja: +2 pkt
*szerzej opisana interakcja (ponad 400 słów): +2 pkt
*premia, którą może przyznać opiekun klanu: +2 pkt


Które postacie biorą udział w evencie i jak są punktowane?
Z Klanu Burzy są to:
- Zajęcza Gwiazda, Kozi Skok, Bycza Szarża, Szumiące Wzgórze, Dziki Gon, Jelenie Kopytko, Słonecznikowa Łodyga, Szybka Łania, Borówkowa Mordka, Szemrzące Szuwary, Ziemniaczana Bulwa, Koperkowy Powiew, Szczypiorkowa Łodyga, Gliniane Ucho, Marchewkowy Grzbiet, Blady Zmierzch, Ostrzeniowy Połysk, Orlikowy Płatek, Wrzosowa Rzeka, Obłoczna Łapa, Końska Łapa, Głazowa Łapa, Narcyzowy Pył, Sasankowy Kielich, Orlikowy Szept, Rzęsek, Maczek - 2 pkt.
- Fretkowy Bieg, Indyczy Jazgot, Falująca Tafla, Cisowa Łapa, Pochmurna Łapa, Kwiecista Łapa, Rumiankowa Łapa - interakcja warta 5 pkt.
Z Klanu Klifu:
-  Koperkowe Futro, Zadymiony Pysk, Pląsający Wiesiołek, Słoneczna Polana, Rozżarzone Serce, Kalinkowa Łodyga, Cętkowany Ryś, Droździ Trel, Srocze Pióro, Rdzawe Futro, Dziki Kieł, Marchewkowa Natka, Niedźwiedzi Pazur, Piegowata Mordka, Perliczy Grzebień, Gołębi Puch, Wrzosowa Pogoń, Kozie Futro, Zajęczy Ogon, Jelenia Cętka, Firletkowy Płatek, Zgubiona Dusza - interakcja warta 2 pkt.
- Cicha Kołysanka, Gawronie Skrzydło, Złota Pręga, Łabędzia Pieśń, Wężowa Łuska, Lamparcia Łapa, Grzybowa Łapa- interakcja warta 5 pkt.
Z Klanu Nocy:
- Kasztanowy Dół, Malinowy Pląs, Borówkowy Liść, Krucze Futro, Kurkowa Pieśń, Skoczna Ryba, Kalinowe Serce, Deszczowy Taniec, Ptasia Jazgot, Przepiórcza Gniazdo, Bażancie Futro, Popielaty Świt,  Węgorz, Wronia Strawa - 2 pkt
- Wrzościowy Cień, Bezchmurne Niebo, Jagodowy Krok, Stokrotkowa Łapa, Bławatkowy Potok, Astrowa Łapa, Sum, Trzcinek, Kijanka, Zgniły Pysk - 5 pkt.
Z Klanu Wilka:
- Wiśniowy Świt, Gepardzia Cętka, Dymne Niebo, Suśli Nos, Wierzbowa Kora, Padający Deszcz, Rubinowe Futro, Makowe Ziarno, Lulkowy Korzeń, Chabrowy Szept, Jadowite Serce, Borówkowa Łapa, Nocna Łapa, Różana Słodycz, Krzak - 2 pkt.
- Mała Łapa, Modliszka, Senny Pysk, Wydrzy Las, Liściasty Krzew, Rozkwitający Pąk, Wróblowe Skrzydło, Kuriozalna Łapa, Świetlista Dusza, Żonkil, Sosnowa Igła, Irgowa Łapa - 5 pkt.
Z Owocowego Lasu:
- Błysk, Janowiec, Bielik, Zięba, Księżyc, Komar, Sadza, Jaskółka, Żurawina, Blask, Krecik,  Ćma, Słonecznik, Skowronek, Fretka, Tajfun, Jabłko, Trzmiel - 2 pkt.
- Olsza, Drewno, Maczek, Miód, Szpak, Świt, Dola, Ważka,  - 5 pkt.
Samotnicy i pieszczochy:
- Psia Łapa, Melodyjka, Puszyste Futro, Wiewiórczy Pazur, Słonecznik, Złoty Wilk, Iglasta Łapa, Safona, Kukułka, Plamka, Samuel, Belzebub, Ozzy, Szalej, Papież, Sigma, Mel, Felicjana Hagrid Junior przydomek Mała, Klusek Gąbkowski Felix junior przydomek Mały, Sandy - 2 pkt.
- Nornica, Chore Ucho, Pleśniak, Kizia, Woda, Lew, Jeżynek, Mizia, Heniek, Sandy - 5 pkt.

Zanim napiszecie opowiadanie upewnijcie się, że wybrany przez Was npc znajduje się na liście! Zapoznajcie się także dokładnie z jego formularzem, a jeśli będziecie mieć jakiekolwiek pytania - piszcie do opiekuna postaci albo klanu. Opowiadania zawierające błędny charakter postaci npc będą odsyłane do poprawy!


Jak zaznaczyć że opowiadanie bierze udział w evencie?
Jeśli wysyłacie opowiadanie na pocztę, w temacie koniecznie umieśćcie “EVENT NPC”
Jeśli publikujecie je sami, dodajcie eventową etykietkę “EVENT NPC”
Bez tego opowiadanie nie zostanie wzięte pod uwagę!


A teraz najważniejsza część - nagrody. Powinny Wam się spodobać ;)
1. miejsce: do wyboru: możliwość wyboru dowolnej maści (także fancy!) dla następnej postaci (samotnika lub urodzonej w klanie) lub zdjęcie jednego upomnienia z wybranej postaci,
2. miejsce: do wyboru: obniżenie ilości opowiadań potrzebnych do wzięcia następnej postaci z 10 do 5 lub pominięcie wszystkich postaci przy wybranym sprawdzaniu aktywności,
3. miejsce: do wyboru: otrzymanie +50% postępu treningu wybranej postaci lub pominięcie wszystkich postaci przy wybranym losowaniu chorób/sprawdzaniu aktywności.

No, to zgłaszajcie się w komentarzach i połamania długopisów i klawiatur! <3

17 komentarzy: