*z serii Kasia poznaje świat*
Lamparcia Gwiazda przysiadł niedaleko obozu wraz ze swoją nową uczennicą. Casablanca wyglądała na niezadowoloną, ale nie narzekała. Patrzyła tylko niecierpliwie na swojego lidera.
- No dobra, to ucz mnie polować - prychnęła w końcu. Lamparcia Gwiazda odwrócił się do niej.
- Moja droga, gdy uczeń zaczyna trening posiada już wiedzę na temat kodeksu wojownika i hierarchii w klanie, których ty nie posiadasz - zaśmiał się kocur. - Aktualnie jesteś na poziomie kociaka, wypadałoby to nadrobić.
Casablanca zmierzyła go oburzonym spojrzeniem.
- Na co mam się uczyć tych pierdół? - spytała.
- Klan Gwiazdy zesłał nam kodeks wojownika, abyśmy idąc jego drogą dotarli na Srebrną Skórę i stali się jednymi z wielkich przodków - zaczął kocur.
- Co za bzdury!
- Nie mów tak Casablanco - ostrzegł ją czarny. - Kodeks wojownika to zasady, jakie obejmują nasz klan. Musisz ich przestrzegać, inaczej nie będzie dla ciebie miejsca wśród wojowników.
Kotka skinęła głową.
- W każdym klanie, jak pewnie już wiesz mamy lidera - zaczął swój wykład.
- Czyli ciebie.
- Tak. Każdy lider ma swojego zastępcę, który pomaga mu rządzić klanem, a po jego śmierci przejmuje jego miejsce.
- twoim zastępcą jest Fioletowa Chmura, a wcześniej była Iskrzące Futro, tak?
- Tak. W każdym klanie mamy medyka...
- Kwiecisty Wiatr i Gradowa Mordka.
Lamparcia Gwiazda rzucił kotce ostrzegawcze spojrzenie. Nie podobało mu się, że ciągle wchodzi mu w słowo.
- Kontynuując... Są też wojownicy, oni polują dla klanu, walczą i opiekują się niesamodzielnymi członkami. Takimi jak na przykład starsi.
- Blady Świt?
- Tak. Blady Świt była wojowniczką, ale teraz jest już stara i nie tak silna jak kiedyś. Z tego powodu odsunęła się od walki i została starszą. Teraz Klan musi się nią zajmować.
- Królowe też nie walczą - zauważyła kotka.
- Królowe walczą każdego dnia - upomniał ją Lamparcia Gwiazda. - Muszą chronić swoje młode nim te się narodzą, a także zanim wyrosną na uczniów. Poświęcają im każdą chwilę swojego życia. Sama byłaś królową. Rozumiesz to.
- Masz rację...
- No i są jeszcze uczniowie. Oni muszą robić to co wojownicy, ale nie mają takich samych praw. Muszą się szkolić i nie wolno im samodzielnie opuszczać obozu. Tobie też.
Casablanca chciała już coś syknąć, ale powstrzymała się i tylko uderzyła ogonem o ziemię.
- I co? To jest ten cały "kodeks wojownika"? - spytała. - Ja przecież to wszystko już wiem!
- Nie. Kodeks wojownika jest inny - powiedział Lamparcia Gwiazda. - Kodeks wojownika zabrania zabijać inne koty. Nakazuje bezwarunkowo słuchać rozkazów lidera i być lojalnym swojemu klanowi.
- Tylko tyle? - zdziwiła się kotka.
- Jak na razie tak - mruknął Lamparcia Gwiazda. - Ale to tylko mała część kodeksu. Szybko się go nauczysz. Kaczeńcowa Łapa świetnie sobie z nim radzi.
Kocur zauważył wyraz dumy na pochwałę jej syna. Casablanca była bardzo szczęśliwa z powodu swoich dzieci, które wyrastały na świetnych wojowników. To właśnie dzięki Kaczeńcowej Łapie podjęła się szkolenia na wojownika.
- Wiesz co Casablanco? Na dziś dosyć. Wracaj do obozu, ja muszę zapolować - mruknął lider.
- Mogę iść z tobą. Mogłabym poćwiczyć.
- Prędzej przepłoszysz całą zwierzynę na północnym zboczu! - zadrwił lider. - Idź do obozu, może Blady Świt opowie ci resztę kodeksu?
Kotka niechętnie machnęła ogonem i poszła w kierunku obozu, a Lamparcia Gwiazda wyruszył zapolować.
BLOGOWE WIEŚCI
BLOGOWE WIEŚCI
W Klanie Burzy
Po śmierci Różanej Przełęczy, Sójczy Szczyt wybrała się do Księżycowej Sadzawki wraz z Rumiankowym Zaćmieniem. Towarzyszyć im miała również Margaretkowy Zmierzch, która dołączyła do nich po czasie. Jakie więc było zaskoczenie, gdy ta wróciła niezwykle szybko cała zdyszana, próbując skleić jakieś sensowne zdanie. Z całości można było wywnioskować, że kotka widziała, jak Niknące Widmo zabił Sójczy Szczyt oraz Rumiankowe Zaćmienie. W obozie została przygotowana więc zasadzka na dymnego kocura, który nie spodziewał się dziur w swoim planie. Na Widmie miała zostać wykonana egzekucja, jednak kocur korzystając z sytuacji zdołał zabić stojącą nieopodal Iskrzącą Burzę, chwilę potem samemu ginąc z łap Lwiej Paszczy, Szepczącej Pustki oraz Gradowego Sztormu, z czego pierwszą z wymienionych również nieszczęśliwie dosięgły pazury Widma. Klan Burzy uszczuplił się tego dnia o szóstkę kotów.W Klanie Klifu
Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.W Klanie Nocy
Świat żywych w końcu opuszcza obarczony klątwą Błotnistej Plamy Czapli Taniec. Po księżycach spędzonych w agonii, której nawet najsilniejsze zioła nie były mu w stanie oszczędzić, ginie z łap własnego męża - Wodnikowego Wzgórza, który został przez niego zaatakowany podczas jednego z napadów agresji. Wojownik staje się przygnębiony, jednak nadal wypełnia swoje obowiązki jako członek Klanu Nocy, a także ojciec dla ich maleńkiego synka - Siwka. Kocurek został im podarowany przez rodzącą na granicy samotniczkę, która w zamian za udzieloną jej pomoc, oddała swego pierworodnego w łapy obcych. W opiece nad nim pomaga Mżawka, młodziutka karmicielka, która nie tak dawno wstąpiła w szeregi Klanu Nocy, wraz z dwójką potomków - Ikrą oraz Kijanką. Po tym wydarzeniu, na Srebrną Skórkę odchodzi także starsza Mrówczy Kopiec i medyczka, Strzyżykowy Promyk, której miejsce w lecznicy zajmuje Różana Woń. W międzyczasie, na prośbę Wieczornej Gwiazdy, nowej liderki Klanu Wilka, Srocza Gwiazda udziela im pomocy, wyznaczając nieduży skrawek terenu na ich nowy obóz, w którym mieszkać mogą do czasu, aż z ich lasu nie znikną kłusownicy. Wyprowadzka następuje jednak dopiero po kilku księżycach, podczas których wielu wojowników zdążyło pokręcić nosem na swoich niewdzięcznych sąsiadów.W Klanie Wilka
Po terenach zaczynają w dużych ilościach wałęsać się ludzie, którzy wraz ze swoją sforą, coraz pewniej poruszają się po wilczackich lasach. Dochodzi do ataku psów. Ich pierwszą ofiarą padł Wroni Trans, jednak już wkrótce, do grona zgładzonych przez intruzów wojowników, dołącza także sam Błękitna Gwiazda, który został śmiertelnie postrzelony podczas patrolu, w którym towarzyszyła mu Płonąca Dusza i Gronostajowy Taniec. Po przekazaniu wieści klanowi, w obozie panuje chaos. Wojownikom nie pozostaje dużo możliwości. Zgodnie z tradycją, Wieczorna Mara przyjmuje pozycję liderki i zmienia imię na Wieczorną Gwiazdę. Podczas kolejnych prób ustalenia, jak duży problem stanowią panoszący się kłusownicy, giną jeszcze dwa koty - Koszmarny Omen i Zapomniany Pocałunek. Zapada werdykt ostateczny. Po tym, jak grupa wysłanników powróciła z Klanu Nocy, przekazując wieść, iż Srocza Gwiazda zgodziła się udzielić wilczakom pomocy, cały klan przenosi się do małego lasku niedaleko Kolorowej Łąki, który stanowić ma ich nowy obóz. Następne księżyce spędzają na przydzielonym im skrawku terenu, stale wysyłając patrole, mające sprawdzać sytuację na zajętych przez dwunożnych terenach. W międzyczasie umiera najstarsza członkini Klanu Wilka, a jednocześnie była liderka - Stokrotkowa Polana, która zgodnie ze swą prośbą odprowadzona została w okolice grobu jej córki, Szakalej Gwiazdy. W końcu, jeden z patroli wraca z radosną nowiną - wraz z nastaniem Pory Nagich Drzew, dwunożni wynieśli się, pozostawiający po sobie jedynie zniszczone, zwietrzałe obozowisko. Wieczorna Gwiazda zarządza powrót.W Owocowym Lesie
Społeczność z bólem pożegnała Przebiśniega, który odszedł we śnie. Sytuacja nie wydawała się nadzwyczajna, dopóki rodzina zmarłego nie poszła go pochować. W trakcie kopania nagrobka zostali jednak odciągnięci hałasem z zewnątrz, a kiedy wrócili na miejsce… ciała ukochanego starszego już nie było! Po wszechobecnej panice i nieudanych poszukiwaniach kocura, Daglezjowa Igła zdecydowała się zabrać głos. Liderka ogłosiła, że wyznaczyła dwa patrole, jakie mają za zadanie odnaleźć siedlisko potwora, który dopuścił się kradzieży ciała nieboszczyka. Dowódcy patroli zostali odgórnie wyznaczeni, a reszta kotów zachęcana nagrodami do zgłoszenia się na ochotników członkostwa.Patrole poszukiwacze cały czas trwają, a ich uczestnicy znajdują coraz to dziwniejsze ślady na swoim terenie…
W Betonowym Świecie
nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.MIOTY
Mioty
Znajdki w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)
Miot w Owocowym Lesie!
(jedno wolne miejsce!)
Miot w Klanie Nocy!
(jedno wolne miejsce!)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz