BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Po śmierci Różanej Przełęczy, Sójczy Szczyt wybrała się do Księżycowej Sadzawki wraz z Rumiankowym Zaćmieniem. Towarzyszyć im miała również Margaretkowy Zmierzch, która dołączyła do nich po czasie. Jakie więc było zaskoczenie, gdy ta wróciła niezwykle szybko cała zdyszana, próbując skleić jakieś sensowne zdanie. Z całości można było wywnioskować, że kotka widziała, jak Niknące Widmo zabił Sójczy Szczyt oraz Rumiankowe Zaćmienie. W obozie została przygotowana więc zasadzka na dymnego kocura, który nie spodziewał się dziur w swoim planie. Na Widmie miała zostać wykonana egzekucja, jednak kocur korzystając z sytuacji zdołał zabić stojącą nieopodal Iskrzącą Burzę, chwilę potem samemu ginąc z łap Lwiej Paszczy, Szepczącej Pustki oraz Gradowego Sztormu, z czego pierwszą z wymienionych również nieszczęśliwie dosięgły pazury Widma. Klan Burzy uszczuplił się tego dnia o szóstkę kotów.

W Klanie Klifu

Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.

W Klanie Nocy

Świat żywych w końcu opuszcza obarczony klątwą Błotnistej Plamy Czapli Taniec. Po księżycach spędzonych w agonii, której nawet najsilniejsze zioła nie były mu w stanie oszczędzić, ginie z łap własnego męża - Wodnikowego Wzgórza, który został przez niego zaatakowany podczas jednego z napadów agresji. Wojownik staje się przygnębiony, jednak nadal wypełnia swoje obowiązki jako członek Klanu Nocy, a także ojciec dla ich maleńkiego synka - Siwka. Kocurek został im podarowany przez rodzącą na granicy samotniczkę, która w zamian za udzieloną jej pomoc, oddała swego pierworodnego w łapy obcych. W opiece nad nim pomaga Mżawka, młodziutka karmicielka, która nie tak dawno wstąpiła w szeregi Klanu Nocy, wraz z dwójką potomków - Ikrą oraz Kijanką. Po tym wydarzeniu, na Srebrną Skórkę odchodzi także starsza Mrówczy Kopiec i medyczka, Strzyżykowy Promyk, której miejsce w lecznicy zajmuje Różana Woń. W międzyczasie, na prośbę Wieczornej Gwiazdy, nowej liderki Klanu Wilka, Srocza Gwiazda udziela im pomocy, wyznaczając nieduży skrawek terenu na ich nowy obóz, w którym mieszkać mogą do czasu, aż z ich lasu nie znikną kłusownicy. Wyprowadzka następuje jednak dopiero po kilku księżycach, podczas których wielu wojowników zdążyło pokręcić nosem na swoich niewdzięcznych sąsiadów.

W Klanie Wilka

Po terenach zaczynają w dużych ilościach wałęsać się ludzie, którzy wraz ze swoją sforą, coraz pewniej poruszają się po wilczackich lasach. Dochodzi do ataku psów. Ich pierwszą ofiarą padł Wroni Trans, jednak już wkrótce, do grona zgładzonych przez intruzów wojowników, dołącza także sam Błękitna Gwiazda, który został śmiertelnie postrzelony podczas patrolu, w którym towarzyszyła mu Płonąca Dusza i Gronostajowy Taniec. Po przekazaniu wieści klanowi, w obozie panuje chaos. Wojownikom nie pozostaje dużo możliwości. Zgodnie z tradycją, Wieczorna Mara przyjmuje pozycję liderki i zmienia imię na Wieczorną Gwiazdę. Podczas kolejnych prób ustalenia, jak duży problem stanowią panoszący się kłusownicy, giną jeszcze dwa koty - Koszmarny Omen i Zapomniany Pocałunek. Zapada werdykt ostateczny. Po tym, jak grupa wysłanników powróciła z Klanu Nocy, przekazując wieść, iż Srocza Gwiazda zgodziła się udzielić wilczakom pomocy, cały klan przenosi się do małego lasku niedaleko Kolorowej Łąki, który stanowić ma ich nowy obóz. Następne księżyce spędzają na przydzielonym im skrawku terenu, stale wysyłając patrole, mające sprawdzać sytuację na zajętych przez dwunożnych terenach. W międzyczasie umiera najstarsza członkini Klanu Wilka, a jednocześnie była liderka - Stokrotkowa Polana, która zgodnie ze swą prośbą odprowadzona została w okolice grobu jej córki, Szakalej Gwiazdy. W końcu, jeden z patroli wraca z radosną nowiną - wraz z nastaniem Pory Nagich Drzew, dwunożni wynieśli się, pozostawiający po sobie jedynie zniszczone, zwietrzałe obozowisko. Wieczorna Gwiazda zarządza powrót.

W Owocowym Lesie

Społeczność z bólem pożegnała Przebiśniega, który odszedł we śnie. Sytuacja nie wydawała się nadzwyczajna, dopóki rodzina zmarłego nie poszła go pochować. W trakcie kopania nagrobka zostali jednak odciągnięci hałasem z zewnątrz, a kiedy wrócili na miejsce… ciała ukochanego starszego już nie było! Po wszechobecnej panice i nieudanych poszukiwaniach kocura, Daglezjowa Igła zdecydowała się zabrać głos. Liderka ogłosiła, że wyznaczyła dwa patrole, jakie mają za zadanie odnaleźć siedlisko potwora, który dopuścił się kradzieży ciała nieboszczyka. Dowódcy patroli zostali odgórnie wyznaczeni, a reszta kotów zachęcana nagrodami do zgłoszenia się na ochotników członkostwa.
Patrole poszukiwacze cały czas trwają, a ich uczestnicy znajdują coraz to dziwniejsze ślady na swoim terenie…

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Miot w Owocowym Lesie!
(brak wolnych miejsc!)

Miot w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)

Rozpoczęła się kolejna edycja Eventu NPC! Aby wziąć udział, wystarczy zgłosić się pod postem z etykietą „Event”! | Zmiana pory roku już 24 listopada, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

09 października 2024

Podsumowanie #6

Październik nastał, a za oknami trwa jesień pełną parą! Żadną nowością już nie jest fakt, że nastał czas na podsumowanie ubiegłego miesiąca w naszej rutynowej serii!

OPOWIADANIA
We wrześniu na blog zawitało 175 postów, z czego 161 to były opowiadania! Tak prezentują się wyniki dla każdego z klanów:

Owocowy Las - 33
Klan Burzy - 31
Klan Nocy - 30
Klan Klifu - 24
Klan Wilka - 19
Samotnicy - 19
Pieszczochy - 5

POPULACJA
W tym miesiącu do bloga dołączyło 13 kotów:
 
7 przez narodziny w klanie/grupie 
6 przez dołączenie z "zewnątrz"

Za to pożegnaliśmy 6 kotów: 
6 przez śmierć 
0 przez zaginięcie

WYRÓŻNIENIA
W wyniku głosowania na postać miesiąca, we wrześniu wygrała Kajzerka z Owocowego Lasu! 
Za to wśród każdego z klanu/ugrupowania, wyróżniono po najaktywniejszym członku/członkach:

W Owocowym Lesie: Jeżyna [9 opowiadań]   
W Klanie Wilka: Cisowe Tchnienie (po raz piąty!) [7 opowiadań] 
W Klanie Nocy: Mżąca Łapa [7 opowiadań] 
W Klanie Burzy: Skowronkowa Łapa (po raz drugi!), Rudzik i Pożar [po 4 opowiadania]
W Klanie Klifu: Ćmia Łapa [5 opowiadań] 
Pośród Samotników: Marionetka i Cień [po 4 opowiadania]
Pośród Pieszczochów: Kajzerka [3 opowiadania]

Z tych wszystkich postaci, najaktywniejszą we wrześniu okazała się Kajzerka z Owocowego Lasu z liczbą 13 opek!
SPRAWY TECHNICZNE
W regulaminie wprowadzone zostały następujące zmiany!
Kategoria "Postacie" została podzielona na 4 podkategorie. Są to: zasady podstawowe, dot. śmierci i wiary, dot. postaci NPC oraz zasady szczególne
Na prośbę liderów i osób sprawujących ważniejsze funkcje, a także zaobserwowania po czasie, że zasada się nie sprawdza, a wręcz utrudnia działanie bloga, zniesiony zostaje punkt dotyczący możliwości posiadania przez jednego gracza tylko jednego lidera / zastępcy i jednocześnie jednego medyka.
Sugerujemy jednak by korzystać z tej możliwości w sytuacjach wyjątkowych i gdy osoba, która sprawuje istotną funkcję, wykazuje się aktywnością (aby zapobiec szybkiemu wypaleniu przez natłok obowiązków)
W kategorii "Postacie", wprowadzony zostaje nowy punkt "Administracja zastrzega sobie prawo do pokierowania postacią grywalną w sytuacjach tego wymagających, kiedy właściciel danej postaci jest nieobecny. Np. kiedy osoba sterująca liderem podczas zgromadzenia znika, członek składu ma możliwość odprowadzenia klanu w jego imieniu."
W kategorii "Opowiadania", wprowadzony zostaje nowy punkt "Opowiadania muszą być pisane samodzielnie (wyjątkiem od tej zasady są dialogi używane podczas rp). Zakazane jest przekopiowywanie większych fragmentów tekstów piosenek/cytatów z książek. Na blogu obowiązuje również kategoryczny zakaz używania narzędzi AI przy pisaniu, takich jak m.in. Chat GPT itp."
Parę zasad zostało ujednoliconych, poprawionych lub zamienionych kolejnością, aby regulamin stał się bardziej przejrzysty
Na serwerze zawitał nowy kanał - ⁠designowe-inspiracje ! Zgodnie z opisem, jak i samą nazwą, jego głównym zadaniem jest pomoc oraz inspiracja w trakcie tworzenia designu dla swojej postaci!
Do Klanu Gwiazdy oraz Miejsca, gdzie Brak Gwiazd, dołączone zostały opisy ich członków, a także samych lokacji i paru innych kwestii!

SPRAWY FABULARNE

W Klanie Burzy dobre wieści! Pszeniczna Łapa, która odłączyła się od kotów idących na przedostatnie zgromadzenie i zaginęła, została napotkana przez jeden z patroli!
Uczennica, nieco wychudzona oraz brudna, ale żywa i w miarę zdrowa, znalazła się z powrotem na terenach Klanu Burzy, a po napotkaniu jej przez zaskoczony patrol, została zaprowadzona i wprowadzona do obozu królikojadów, gdzie to została pokierowana do legowiska medyczki, a potem - liderki.
Niestety, powrót kotki musiał zostać sparowany z powiedzeniem jej przez Obserwującą Gwiazdę o śmierci jej ojca, Malwowego Rozkwitu - zmarłego z tęsknoty.
Grupa wyznaczonych kotów wykopała w obozie i nieopodal dwie dziury, czego celu nie potrafiła pojąć większość burzaków. Aż do czasu, gdy do obozowiska nie zawitał po raz pierwszy od wielu księżyców Jeleni Puch, kulący się ze strachu za swoim partnerem. Liderka ogłosiła iż jako, że kocur od dawna nikogo nie zaatakował, a wręcz wspomógł klan kopaniem rowów czy tuneli, zasługuje, by zostać pełnoprawnym burzakiem. Zyskał tym samym oficjalne miano starszego.

Opowiadania fabularne: 1

Wojownicy Klanu Wilka, po ostatnim patrolu, wrócili do swej liderki z radosną nowiną! Według złożonego przez nich raportu, dwunożni na dobre wynieśli się z ich terenów. Wkrótce później, Wieczorna Gwiazda po zakomunikowaniu swej decyzji Sroczej Gwieździe, wyrusza wraz z resztą klanu w drogę powrotną do domu!
Mimo prób Topielcowego Lamentu by nakłonić do nauki swoją krnąbrną uczennicę, Polną Łapę, kotka ukazała niezwykłą odporność na wiedzę, przekazywaną przez jej kompetentnego mentora. Wieczorna Gwiazda nie mogąc już znieść darmozjada, zdecydowała się wygnać kotkę, oznajmiając wojownikom, że jeśli pojawi się ona na terenach Klanu Wilka, ma być traktowana jak obcy.

Owocowy Las 
 W Owocowym Lesie powstawały coraz to liczniejsze plotki, zapanowała niespokojna atmosfera i nastała zmiana w kręgach władzy! Nowym zastępcą została Sówka!
Niedługo później stała się rzecz potworna! Cały Owocowy Las obudził się bez śladu głównej medyczki, jej ucznia oraz dwójki rodzeństwa kocura. Zdruzgotana Świergot zgodziła się przejąć rolę medyka, a wybrani stróże – Orzeszek i Puma – są zobowiązani do pomocy jej na tym stanowisku.
Daglezjowa Igła w razie spotkania uciekinierów wydała rozkaz przegonienia ich z terytorium Owocowego Lasu. Nie wie jednak, że szamanka za jej plecami dyskretnie prosi zaufanych wojowników i zwiadowców, aby każdy ewentualny taki przypadek natychmiastowo zgłaszać do niej. Tylko do niej.
Obóz Owocniaków huczy natomiast od coraz bardziej wstrząsających teorii, co takiego mogło stać się z czwórką zaginionych kotów.
Opowiadania fabularne: 1 2 3

W Klanie Nocy  zaginiona dwa księżyce wcześniej Kazarkowa Śpiewka powraca! Odnaleziona została przez patrol, na samej granicy Klanu Klifu, wraz z jaskrawo ubarwioną obróżką na szyi i paroma dodatkowymi kilogramami.
W obozie dochodzi do przesłuchania - koty z niedowierzaniem nastawiają uszy, wsłuchując się w historię opowiadaną przez byłą wojowniczkę. Z jej słów wynikło, iż zdradziła klan i dobrowolnie zdecydowała się skosztować karmy dwunożnych. W trakcie swej przemowy traci przytomność.
Budzi się dopiero w legowisku medyczek, gdzie postawiona zostaje jej jasna diagnoza - ciąża. Z tego też powodu Srocza Gwiazda nie może wygnać zdrajczyni z klanu. Decyduje się okazać jej łaskę - pozwala jej zostać do czasu porodu w Klanie Nocy. Kilka dni po nim, gdy będzie w stanie się poruszać, a medyczki stwierdzą brak komplikacji, skazana będzie na wieczną banicję. Do tego czasu jednak, żaden kot nie ma prawa jej tknąć. Brzemienna musi otrzymywać regularne posiłki, a także stałą opiekę medyczną, nawet jeśli niektórym kotom się to nie spodoba.
Zasada o wygnaniu nie tyczy się jednak jej kociąt, które, jeśli tylko kotka wyrazi chęci, będą mogły pozostać z rodziną na wyspie, gdzie zapewniony zostanie im pokarm, opieka oraz ciepło.
Opowiadania fabularne: 1

W Klanie Klifu Srokoszowa Gwiazda wrócił ze zgromadzenia nie tylko niewyspany, ale także niezwykle poirytowany, a powód ten dosyć szybko rozszedł się po klanie. Przyczyna jego złości zwie się  Niedźwiedzi Miód. Kocur w trakcie zgromadzenia ośmielił się wkroczyć na skałę liderów i ofiarowując Sroczej Gwieździe muszelkę - wyznać jej miłość.
W związku z tą sytuacją Srokoszowa Gwiazda w ramach kary wyznaczył mu imię Nocny Kochanek, a na dodatek kocur do następnego zgromadzenia musi pomagać w zajmowaniu się starszymi.

Dziękujemy za wspólnie spędzony na blogu miesiąc!

1 komentarz: