BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Po śmierci Różanej Przełęczy, Sójczy Szczyt wybrała się do Księżycowej Sadzawki wraz z Rumiankowym Zaćmieniem. Towarzyszyć im miała również Margaretkowy Zmierzch, która dołączyła do nich po czasie. Jakie więc było zaskoczenie, gdy ta wróciła niezwykle szybko cała zdyszana, próbując skleić jakieś sensowne zdanie. Z całości można było wywnioskować, że kotka widziała, jak Niknące Widmo zabił Sójczy Szczyt oraz Rumiankowe Zaćmienie. W obozie została przygotowana więc zasadzka na dymnego kocura, który nie spodziewał się dziur w swoim planie. Na Widmie miała zostać wykonana egzekucja, jednak kocur korzystając z sytuacji zdołał zabić stojącą nieopodal Iskrzącą Burzę, chwilę potem samemu ginąc z łap Lwiej Paszczy, Szepczącej Pustki oraz Gradowego Sztormu, z czego pierwszą z wymienionych również nieszczęśliwie dosięgły pazury Widma. Klan Burzy uszczuplił się tego dnia o szóstkę kotów.

W Klanie Klifu

Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.

W Klanie Nocy

Świat żywych w końcu opuszcza obarczony klątwą Błotnistej Plamy Czapli Taniec. Po księżycach spędzonych w agonii, której nawet najsilniejsze zioła nie były mu w stanie oszczędzić, ginie z łap własnego męża - Wodnikowego Wzgórza, który został przez niego zaatakowany podczas jednego z napadów agresji. Wojownik staje się przygnębiony, jednak nadal wypełnia swoje obowiązki jako członek Klanu Nocy, a także ojciec dla ich maleńkiego synka - Siwka. Kocurek został im podarowany przez rodzącą na granicy samotniczkę, która w zamian za udzieloną jej pomoc, oddała swego pierworodnego w łapy obcych. W opiece nad nim pomaga Mżawka, młodziutka karmicielka, która nie tak dawno wstąpiła w szeregi Klanu Nocy, wraz z dwójką potomków - Ikrą oraz Kijanką. Po tym wydarzeniu, na Srebrną Skórkę odchodzi także starsza Mrówczy Kopiec i medyczka, Strzyżykowy Promyk, której miejsce w lecznicy zajmuje Różana Woń. W międzyczasie, na prośbę Wieczornej Gwiazdy, nowej liderki Klanu Wilka, Srocza Gwiazda udziela im pomocy, wyznaczając nieduży skrawek terenu na ich nowy obóz, w którym mieszkać mogą do czasu, aż z ich lasu nie znikną kłusownicy. Wyprowadzka następuje jednak dopiero po kilku księżycach, podczas których wielu wojowników zdążyło pokręcić nosem na swoich niewdzięcznych sąsiadów.

W Klanie Wilka

Po terenach zaczynają w dużych ilościach wałęsać się ludzie, którzy wraz ze swoją sforą, coraz pewniej poruszają się po wilczackich lasach. Dochodzi do ataku psów. Ich pierwszą ofiarą padł Wroni Trans, jednak już wkrótce, do grona zgładzonych przez intruzów wojowników, dołącza także sam Błękitna Gwiazda, który został śmiertelnie postrzelony podczas patrolu, w którym towarzyszyła mu Płonąca Dusza i Gronostajowy Taniec. Po przekazaniu wieści klanowi, w obozie panuje chaos. Wojownikom nie pozostaje dużo możliwości. Zgodnie z tradycją, Wieczorna Mara przyjmuje pozycję liderki i zmienia imię na Wieczorną Gwiazdę. Podczas kolejnych prób ustalenia, jak duży problem stanowią panoszący się kłusownicy, giną jeszcze dwa koty - Koszmarny Omen i Zapomniany Pocałunek. Zapada werdykt ostateczny. Po tym, jak grupa wysłanników powróciła z Klanu Nocy, przekazując wieść, iż Srocza Gwiazda zgodziła się udzielić wilczakom pomocy, cały klan przenosi się do małego lasku niedaleko Kolorowej Łąki, który stanowić ma ich nowy obóz. Następne księżyce spędzają na przydzielonym im skrawku terenu, stale wysyłając patrole, mające sprawdzać sytuację na zajętych przez dwunożnych terenach. W międzyczasie umiera najstarsza członkini Klanu Wilka, a jednocześnie była liderka - Stokrotkowa Polana, która zgodnie ze swą prośbą odprowadzona została w okolice grobu jej córki, Szakalej Gwiazdy. W końcu, jeden z patroli wraca z radosną nowiną - wraz z nastaniem Pory Nagich Drzew, dwunożni wynieśli się, pozostawiający po sobie jedynie zniszczone, zwietrzałe obozowisko. Wieczorna Gwiazda zarządza powrót.

W Owocowym Lesie

Społeczność z bólem pożegnała Przebiśniega, który odszedł we śnie. Sytuacja nie wydawała się nadzwyczajna, dopóki rodzina zmarłego nie poszła go pochować. W trakcie kopania nagrobka zostali jednak odciągnięci hałasem z zewnątrz, a kiedy wrócili na miejsce… ciała ukochanego starszego już nie było! Po wszechobecnej panice i nieudanych poszukiwaniach kocura, Daglezjowa Igła zdecydowała się zabrać głos. Liderka ogłosiła, że wyznaczyła dwa patrole, jakie mają za zadanie odnaleźć siedlisko potwora, który dopuścił się kradzieży ciała nieboszczyka. Dowódcy patroli zostali odgórnie wyznaczeni, a reszta kotów zachęcana nagrodami do zgłoszenia się na ochotników członkostwa.
Patrole poszukiwacze cały czas trwają, a ich uczestnicy znajdują coraz to dziwniejsze ślady na swoim terenie…

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Znajdki w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)

Miot w Owocowym Lesie!
(jedno wolne miejsce!)

Miot w Klanie Nocy!
(jedno wolne miejsce!)

Rozpoczęła się kolejna edycja Eventu NPC! Aby wziąć udział, wystarczy zgłosić się pod postem z etykietą „Event”! | Zmiana pory roku już 24 listopada, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

Regulamin

Z góry informujemy, że cała zawartość oprócz zdjęć została stworzona przez administratorów bloga. Prosilibyśmy o niekopiowanie lub wcześniejsze skontaktowanie się z administratorem. Dziękujemy!
 
OGÓŁ
  1. Na blogu mogą występować brutalne wątki i sceny, dlatego minimalny wiek, by na niego dołączyć to 13 lat. Każda młodsza osoba robi to na swoje własne ryzyko i administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne uszczerbki na zdrowiu psychicznym.
  2. Każdy członek bloga ma obowiązek zapoznać się z niniejszym dokumentem, znać jego postanowienia, oraz stosować się do zamieszczonych w nim zasad. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z przestrzegania go.
  3. Należy także zapoznać się z każdą inną zakładką na blogu, w szczególności z: O bloguStań się wojownikiemTereny, Maści - pomoc oraz ze stronami, do których odnośniki znajdują się w formularzu.
  4. Podczas pisania opowiadań warto także skorzystać z następujących stron: LanguagetoolOrtograf, Licznik SłówSłownik wojownika, Kącik medyka, Choroby 
  5. Za naruszenie praw autorskich i nagminne łamanie regulaminu członek bloga zostaje upomniany, a w przypadku braku poprawy wykluczony ze społeczności.
    Ponadto zgodnie z Rozdziałem 14, artykułem 115. 1. Prawa Autorskiego osoba łamiąca prawa autorskie może być powołana do odpowiedzialności karnej.
  6. Nieobecności należy zgłaszać na discordzie na specjalnym kanale "nieobecności", jeżeli z jakiegoś powodu nie można wejść na discorda, prosimy o wysłanie nieobecności na email. Administracja nie jest winna źle zgłoszonej nieobecności. 
  7. Nieobecność nie może przekraczać miesiąca na kwartał (czyli na trzy miesiące łącznie można wziąć 31 dni nieobecności, które można dowolnie rozłożyć) i może zwolnić członka bloga z maksymalnie trzech sprawdzań aktywności z rzędu. W wyjątkowych sytuacjach można poprosić wydłużenie terminu na napisanie opowiadania
  8. Po wysłaniu wiadomości na pocztę blogową, można upomnieć się po upływie 48h od wysłania, ale nie w postaci spamu.

POSTACIE

Zasady podstawowe

  1. Dołączając do bloga można mieć tylko jedną postać. Aby mieć ich więcej należy spełniać warunki: 
    • 4 tygodniowy staż (28 dni);
    • min. 5 opowiadań od poprzedniej postaci (czyli postać B po 5 opowiadaniach postaci A, postać C po 5 opowiadaniach postaci B);
    • trzecią i kolejne postacie musi oddzielać okres 2 tygodni
  2. Jeżeli "pozbyło się" dowolnej postaci (zabiło ją poniżej 100 księżyców/oddało na NPC/straciło przez brak aktywności), aby zdobyć nową postać należy spełniać warunki:
    • kolejnych 5 opowiadań od poprzedniej postaci;
    • tydzień od "pozbycia się" najnowszej postaci (okres ten nie obowiązuje jeśli ostatnia postać zmarła w wieku powyżej 100 księżyców)
  3. Właściciel ma obowiązek aktualizować formularz swojej postaci (nie musi być to jednak całkowita odnowa, a jedynie wprowadzenie poprawek, uściśleń czy zmian w relacjach) przynajmniej raz po każdej zmianie rangi, podczas trwania pełnienia jej (np. Kocię>Uczeń>Wojownik>Starszy) oraz po każdym ważniejszym wydarzeniu mającym wpływ na jej zachowanie, wygląd czy relacje. Osoby posiadające autora mogą dokonać takiej edycji samodzielnie, natomiast osoby bez niego powinny udać się z prośbą o odnowienie do opiekuna zakładki.
  4. Postacie są postarzane o jeden księżyc (miesiąc) co tydzień w każdą niedzielę.
Zasady dot. wiary i śmierci
  1. Postacie umierają, kiedy:
    • osiągną wiek 96-130 księżyców (150 księżyców dla pieszczochów urodzonych u dwunożnych/które stały się pieszczochem w wieku poniżej 60 księżyca);
    • zostaną uśmiercone;
    • o ich śmierci zadecyduje właściciel/opiekun;
    • o ich śmierci zadecyduje administracja;
    • nie zostaną na czas wyleczone ze śmiertelnej choroby;
    • ich właściciel będzie ignorował wysyłane przez administrację upomnienia dotyczące ryzykownych zachowań, mogących skutkować zgonem postaci
  2. Na zabicie postaci NPC bez opiekuna wystarczy zgoda opiekuna klanu lub zakładki, w której znajduje się ów postać. W sytuacji, w której ów postać jest przez kogoś opiekowana należy powiadomić także tę osobę.
  3. Aby móc zainicjować kontakt z Klanem Gwiazd czy Miejscem, Gdzie Brak Gwiazd (Mroczną Puszczą)  potrzebny jest dobry powód i zgoda administracji. Kontakty zostały podzielone na pięć kategorii, im niżej numer tym więcej aprobaty administracji trzeba zdobyć. 
    • Poziom I – wyczucie we śnie obecności zmarłego bądź krótki kontakt z nim. 
      Wymagania: 
      zgoda opiekuna zakładki.
    • Poziom II – z kotem kontaktuje się Mroczna Puszcza lub Klan Gwiazdy. Kontakty nie są długie i występują głównie jako zachęcania do czynienia złego w snach, w przypadku kontaktów z Mroczną Puszczą i cichy głos odzywający się (nie bez powodu) w głowie. Komunikacja z Klanem Gwiazdy następuje zwykle w sytuacjach, w których dwa koty są ze sobą spokrewnione i/lub zmarli chcą przekazać istotną wiadomość.
      Wymagania:
       zgoda opiekuna i jednego członka administracji.
    • Poziom III – kot we śnie przenoszony jest na treningi lub dłuższe rozmowy w Klanie Gwiazdy/Mrocznej Puszczy. Stan fizyczny osiągnięty we śnie przenosi się do rzeczywistości. Kontakty są dłuższe, jest miejsce na pełne rozmowy.
      Wymagania:
       zgoda opiekuna i dwóch członków administracji.
    • Poziom IV – opętania. Występować mogą zarówno ze strony kotów z Miejsca, gdzie Brak Gwiazd, jak i Klanu Gwiazdy, chociaż te drugie występują tylko w przypadku konieczności posłużenia się danym żyjącym do przywrócenia kogoś innego na dobrą drogę lub bezpośrednim skontaktowaniu się z innymi śmiertelnikami.
      Wymagania:
       zgoda opiekuna i czterech członków administracji
    • Poziom V – przepowiednie od Klanu Gwiazdy.
      Wymagania:
       administracja ustala przepowiednie dostosowaną do grona odbiorców.
Zasady dot. postaci NPC
  1. Postacie NPC:
    • postacie NPC są uzyskiwane:
      • po odebraniu przez administrację praw danej osoby do postaci,
      • po własnowolnym oddaniu postaci na NPC przez właściciela,
      • jako urodzone w miocie,
      • dodane przez administrację jako nowe postacie;
    • po utraceniu postaci i jej przemianie w NPC poprzedni właściciel ma prawo w ciągu 2 tygodni zgłosić swoje uwagi dot. przeznaczenia kota, m.in.:
      • może zabronić tworzenia nim miotów,
      • może zabronić oddania go do adopcji;
    • O oddaną wcześniej postać można się jednokrotnie ubiegać 
    • W przypadku, gdy postać NPC posiada opiekuna, osoby, które chcą wpłynąć jakkolwiek na jej istnienie (śmierć, dożywotnie kalectwo etc.) zobowiązane są do poinformowania opiekuna oraz otrzymania od niego aprobaty
    • Większość postaci NPC ma swojego opiekuna; 
      • opiekunem może zostać każda osoba, wystarczy zapytać administrację,
      • opiekun powinien zapewnić swojej postaci grafikę, a także aktualizować formularz,
      • opiekun ma prawo upominać się o zmienienie lub zniesienie opowiadań o treści sprzecznej z interpretacją postaci opiekuna,
      • opiekun ma prawo decydować o losach postaci i jej fabule, ale nie o śmierci,
      • opiekun ma prawo decydować o tym, czy jego postać może być adoptowana przez daną osobę,
      • opiekun ma prawo odmówić postaci w miocie, jeśli kociaka chce osoba znana z porzucania postaci i/lub nieaktywności. Wystarczy zgoda dwóch administratorów
      • jeżeli opiekun zaniedbuje swoją postać decyzją administracji może stracić prawo do danej postaci bez możliwości odzyskania,
      • opiekun może nadzorować maksymalnie 7 postaci NPC.
Zasady szczególne
  1. Postać, która jest medykiem ma obowiązek raz w miesiącu napisać opowiadanie leczące choroby. Zasada nie obowiązuje graczy z nieobecnością trwającą dłużej niż 10 dni danego miesiąca (jeżeli klan będzie chorował przez brak aktywności medyka, zostanie on usunięty z tej funkcji na drodze fabularnej).
  2. Administracja zastrzega sobie prawo do pokierowania postacią grywalną w sytuacjach tego wymagających, kiedy właściciel danej postaci jest nieobecny. Np. kiedy osoba sterująca liderem podczas zgromadzenia znika, członek składu ma możliwość odprowadzenia klanu w jego imieniu.
  3. Liderowi można odebrać życie za zgodą opiekuna klanu i po poinformowaniu o tym właściciela postaci (jeśli jest grywalna), o ile przeżywane życie nie jest jego ostatnim.
  4. W wyniku wydarzeń fabularnych oraz sytuacji w klanach, administracja zastrzega sobie prawo do uśmiercenia postaci grywalnej, jeśli takowa naraża swoje życie na niebezpieczeństwo tym grożące. Dotyczy to zarówno zgromadzeń, jak i fabuły na blogu. Właściciel postaci zostaje ostrzeżony przez administrację w wypadku zagrożenia, by mógł go uniknąć. W wypadku, gdy ryzykowne działania są kontynuowane, administracja ma prawo zabić postać.
  5. Jeśli lider będzie nieaktywny fabularnie (brak reakcji na ważne wydarzenia czy też na przewinienia postaci), może zostać zrzucony z tego stanowiska na drodze fabularnej.
  6. Po straceniu* jednej lub więcej postaci, w zależności od okoliczności, ilości utraconych postaci, okresu czasowego jaki je dzielił oraz wcześniejszej aktywności nimi, administracja ma prawo wystawić danej osobie bana na mioty, trwającego rok od momentu utracenia ostatniej postaci.
    Aby cofnąć bana na mioty, należy adoptować postać NPC, a następnie napisać nią minimum 9 opowiadań przez okres 3 miesięcy i zgłosić to do administracji.
    Istnieje również możliwość stworzenia nowej postaci z zewnątrz (samotnika bądź pieszczocha), jednak aby to zrobić należy spełniać poniższe warunki:
    • Przed powstaniem samotnika, osoba zainteresowana musi przedstawić administracji wstępny koncept na postać, a także wysłać próbne opowiadanie lub opowiadania, wynoszące łącznie minimum 1200 słów
    • Postać taka nie może posiadać żadnych cech ani maści specjalnych
    • Postać taką obowiązują takie same zasady jak przy adoptowaniu postaci NPC, tzn. aby cofnąć bana na mioty, należy napisać nią przynajmniej 9 opowiadań w ciągu 3 miesięcy

    * dotyczy to sytuacji, w których właściciel pozbywa się lub traci swoje postacie w krótkim odstępie czasowym, w nagłym przypływie emocji bądź w sposób sugerujący celowe zaniedbanie postaci / marnowanie miejsc w miotach.

  7. W przypadku przypisania postaci statusu "zaginiona", istnieje możliwość powrotu nią na bloga po uzyskaniu zgody administracji i pod warunkiem, iż jej wiek nie będzie przekraczał 130 księżyców*, a ponadto zostanie nią napisana w przeciągu dwóch tygodni dowolna ilość opowiadań, których łączna liczba słów będzie wynosiła co najmniej 2500, gdzie zostaną m.in. opisane jej losy podczas nieobecności w fabule i powrotu na tereny akcji bloga.

    * wyjątek stanowią pieszczochy, których maksymalna długość życia stanowi 150 księżyców. Istotne jest wtedy uwzględnienie w opowiadaniach ich życia wśród dwunożnych.

OPOWIADANIA

 Zasady podstawowe

  1. Opowiadania należy wysyłać tylko i wyłącznie na naszego e-maila (wcne.official@gmail.com) bądź na kanał (#publiczna-poczta-wcne) na Discordzie.
  2. Opowiadania muszą być pisane samodzielnie (wyjątkiem od tej zasady są dialogi używane podczas rp). Zakazane jest przekopiowywanie większych fragmentów tekstów piosenek/cytatów z książek. Na blogu obowiązuje również kategoryczny zakaz używania narzędzi AI przy pisaniu, takich jak m.in. Chat GPT itp.
  3. Opowiadanie musi mieć min. 200 słów. (możesz to sprawdzić za pomocą Licznika Słów)
  4. Obowiązkiem członka jest pisanie opowiadań, których minimalna wymagana ilość zależy od liczby posiadanych postaci.
    • 1-2 postacie = opowiadanie od każdej raz na miesiąc
    • 3-4 postacie = opowiadanie od każdej raz na dwa miesiące
    • 5 i więcej postaci = opowiadanie raz na trzy miesiąc
  5. Opowiadania zbyt krótkie, naruszające zasady, całe w błędach lub bez ładu i składu nie zostaną wstawione. (pomocne strony - LanguagetoolOrtograf)
  6. Jeżeli zaczynasz wątek, zapisz to według tej regułki, np. "Od Różanego Pąku do Czarnej Nocy", zaś gdy kontynuujesz "Od Porannej Mżawki CD. Krokusowego Pąku". Jeżeli opowiadanie ma być kontynuowane przez inną osobę, należy zaznaczyć to, wpisując imię kota pomiędzy dwie strzałki, np. <Gołębi Locie?> na końcu opowiadania.
  7. Sprawdzanie aktywności odbywa się każdego pierwszego dnia miesiąca.
Zasady dot. treści opowiadań
  1. Na opowiadania zawierające brutalne opisy należy nałożyć ostrzeżenie na jego początku. Treści, które muszą być poprzedzone ostrzeżeniem to: gore, brutalność, kanibalizm, przemoc seksualna, poronienie, poród.
  2. W opowiadaniach zakazuje się umieszczania treści erotycznych.
  3. W opowiadaniach należy mieć na względzie anatomię i zdolności kota, a także charakter jego i innych postaci.
  4. Twoja postać nie może wiedzieć wszystkiego. Nie znasz myśli towarzysza, a często nawet jego przeszłości.
Zasady dot. upomnień i utraty postaci
  1. Jeżeli w określonym w punkcie 4 przedziale czasowym nie zostanie napisane opowiadanie od postaci, otrzymuje ona upomnienie.
    • Otrzymanie trzech upomnień skutkuje utratą postaci.
    • Istnieje możliwość odzyskania utraconej postaci. W tym celu należy uzyskać zgodę administracji, a następnie w ciągu 2 tygodni napisać dowolną ilość opowiadań, których łączna liczba słów będzie wynosiła przynajmniej 2500.
    • Istnieje możliwość usunięcia otrzymanego upomnienia. W tym celu należy napisać w ciągu 2 tygodni dowolną ilość opowiadań o łącznej długości przynajmniej 2000 słów i wnioskować administracji przez konto Klanu Gwiazdy bądź gmail o zniesienie upomnienia. Jednocześnie można ściągnąć kilka upomnień, jeżeli napisało się odpowiednią ilość słów (np. 4000 słów - dwa upomnienia).
  2. Czas na dosłanie opowiadania mija ostatniego dnia miesiąca o godzinie 23:59, po tym czasie następuje sprawdzanie aktywności.
  3. Jeśli ktoś daną postacią nie pisał ponad trzy miesiące zostaje mu postawione ultimatum, niezależnie czy dana postać ma upomnienia czy nie (bo może zdarzyć się tak, że przez nieobecność właściciela nie będzie ona uwzględniona w sprawdzaniu), zostaje wyznaczony termin (nie krótszy niż tydzień) na napisanie opowiadania liczącego przynajmniej 1500 słów.
    Jeśli opowiadanie się nie pojawi w wyznaczonym terminie = postać staje się automatycznie NPC.
  4. Można prosić o przedłużenie czasu na dosłanie opowiadania po sprawdzaniu aktywności o maks. 5 dni, o ile członek ma dostępne dni przeznaczone na nieobecności. Pobrane do tego celu dni traktuje się jak nieobecność. Jeśli zaległe opowiadanie nie zostanie wysłane, upomnienie pozostaje.
  5. Jeśli postać dostanie pierwsze upomnienie/widać, że właściciel nie wykazuje się aktywnością, administracja wysyła wiadomość - jeśli odpowiedź nie zostanie odesłana w określonym czasie - postać zostaje NPC.
  6. Wraz z wzięciem swojej pierwszej postaci, członek ma obowiązek w ciągu 3 tygodni napisać pierwsze opowiadanie. Jeżeli opowiadanie nie pojawi się w wyznaczonym terminie, postawiony zostaje przez administrację warunek (napisany do właściciela postaci). W razie jego niewypełnienia postać automatycznie zostaje NPC.
Zasady szczególne
  1. Opowiadania fabularne, niezależnie od tego jak bardzo są istotne, zawsze mają podany nie krótszy niż 4 dni deadline. Osoba, która zgłosiła się do jego napisania otrzymuje informację od administracji do kiedy ma je zamieścić na blogu/odesłać na maila. Jeśli wyznaczona osoba nie odeśle - pisaniem opowiadania zajmuje się wtedy kolejna chętna osoba lub administrator. Podobnie jak wcześniej, tutaj również zostaje ustalony deadline.
  2. Istnieje możliwość napisania pojedynczego opowiadania (tzw. one-shota) od postaci NPC po spełnieniu poniższych warunków: 
    • powstanie opowiadania musi być podyktowane potrzebą fabularną (kiedy potrzebny jest opis jakiegoś zdarzenia z perspektywy, której nie mogą zapewnić postaci grywalne),
    • uzyskana została zgoda co najmniej 4 administratorów.
    Stworzone na tych zasadach opowiadanie musi być dodatkowo przesłane do administracji celem sprawdzenia niezależnie od tego, czy piszący posiada uprawnienia autora.
PARTNERSTWO
  1. Aby koty mogły uważać się za oficjalną parę w drodze opowiadań musi połączyć je prawdziwa miłość lub inny czynnik fabularny. Takie koty raczej nie powinny być w związku z innymi wojownikami, choć wszystko zależy od tego, jak potoczy się fabuła.
  2. Dołączając nie można posiadać aktualnego partnera. Zdobyć należy go w opowiadaniach. W wyjątkowych sytuacjach można złamać tę zasadę, jednak należy zdobyć na to zgodę administracji.
  3. Związki między kotami z różnych klanów, a także pomiędzy wojownikami i samotnikami/pieszczochami są niewskazane, lecz dopuszczalne. Dopuszczenie się zdrady klanu poprzez związek z obcym kotem może spotkać się z karą ze strony lidera, jak i gorszym traktowaniem przez innych wojowników.
  4. Na partnerstwo z postacią NPC należy zdobyć zgodę opiekuna zakładki (oraz opiekuna postaci jeśli takowego posiada).
  5. Według kodeksu medyka zakazanym jest, aby medycy posiadali partnera. Wyjątkiem jest Klan Wilka i Owocowy Las, gdzie takowy kodeks nie obowiązuje.
POTOMSTWO
  1. Są cztery drogi do posiadania kociąt: oficjalne partnerstwo, umowa rodziców, adopcja lub nieszczęśliwy wypadek.
  2. Rodziców nie musi łączyć żadne silne uczucie. Mogą oni zawrzeć między sobą umowę, aby po prostu powiększyć swój klan. Taki związek zazwyczaj nie jest przez nikogo dyskryminowany.
  3. Należy zgłaszać okoliczności fabularne dotyczące miotów administracji, jeśli jest to konieczne.
  4. Nielegalnym jest, aby uczniowie mieli potomstwo.
  5. Nielegalnym jest, aby medycy mieli potomstwo, potrzeba na taki miot zgody trzech administratorów. Wyjątkiem jest Klan Wilka i Owocowy Las, gdzie medycy ze względu na odmienne wiary mają możliwość zakładania rodzin.
  6. Kotki mogą rozmnażać się od 18 księżyca do 80 księżyca życia. Wcześniejsze i późniejsze zajście w ciąże, wiąże się z komplikacjami i zagrożeniem życia matki i jej kociąt.
  7. Królowa nie musi nikogo informować o tym, kto jest ojcem jej dzieci.
MIOTY
  1. Mioty postaci grywanych z postaciami NPC muszą uzyskać aprobatę opiekuna zakładki oraz, jeśli postać NPC takowego posiada, zgodę opiekuna postaci.
  2. Nie wolno rezerwować więcej niż jednej postaci na raz.
  3. Kotka może mieć w jednym miocie kocięta posiadające różnych ojców (maksymalnie 2)
  4. O maściach kociąt w miocie i cechach wyglądu decyduje genotyp obu rodziców.
  5. Rezerwacji dokonuje się w komentarzach pod stroną miotu. W razie problemu z przesłaniem komentarza można napisać do administratora z prośbą o rezerwację miejsca w miocie w imieniu tej osoby.
  6. Miejsce w miocie można rezerwować tylko wtedy, kiedy spełnia się warunki na posiadanie postaci.
  7. Okres rezerwowania postaci trwa od rozpoczęcia ciąży do narodzin kociąt, czyli przez dwa realne tygodnie.
  8. Po zarezerwowaniu kociaka formularz należy wysłać w ciągu tygodnia, inaczej miejsce się zwalnia.
  9. Miot może zostać anulowany bądź przeniesiony najpóźniej tydzień przed datą pojawienia się go na blogu
  10. Opiekun zakładki ma prawo odmówić kociaka w miocie postaci npc jeśli osoba, która chce kociaka jest znana z uśmiercania postaci bo "Nie wyszła", nieaktywności czy też innej formy marnowania miejsca w miocie - potrzeba na to zgody trzech administratorów.
  11. Rodzice mogą odmówić kociaka danej osobie, ze względu na swoje uznanie, ale muszą być w tym jednomyślni.
    • w przypadku miotu z przynajmniej jednym rodzicem NPC zasada ta również obowiązuje.
ADMINISTRACJA

 Standardowe zadania każdego administratora:

  1. Wykonywanie przydzielonych obowiązków blogowych
  2. Aktualizowanie strony bloga, sprawowanie pieczy nad publikowanymi postami, poprawianie błędów
  3. Prowadzenie dokumentacji, uzupełnianie tabelek, wymyślanie eventów i pilnowanie ich organizacji
  4. Wstawianie opowiadań i postaci wysłanych na pocztę gmail
  5. Tworzenie kart dla postaci NPC
  6. Pilnowanie przestrzegania regulaminu na discordzie
  7. Pomaganie nowym członkom w odnalezieniu się na blogu
  8. Dawanie banów, upomnień lub wyciszeń, gdy punkt z regulaminu zostanie naruszony (mogą to być też upomnienia słowne)
  9.  Ogłaszanie ważnych zmian, informacji oraz aktualizacji na kanale #ogłoszenia na discordzie
  10. Zawieranie współprac z innymi blogami i serwerami, odpowiadania za reklamę bloga, pozyskiwanie nowych członków, organizacja wydarzeń na serwerze, dbanie o wizerunek bloga

 Standardowe zadania każdego moderatora:

  1. Pilnowanie przestrzegania regulaminu na discordzie
  2. Dawanie upomnień i wyciszeń, gdy punkt z regulaminu zostanie naruszony. Każdą taką sytuację należy zgłosić do administracji
  3. Pomaganie nowym członkom w odnalezieniu się na discordzie
  4. Uspokajanie nastrojów w sposób kulturalny, niestronniczy (podczas poważniejszych spraw należy niezwłocznie powiadomić administrację)
  5. Wstawianie głosowania na Postać Miesiąca oraz liczenie głosów, wraz z ich publikacją na odpowiednim kanale
  6. Wstawianie opowiadań z poczty publicznej
  7. Zgłaszanie wszelkich błędów i niepokojących zachowań do administracji na przeznaczonym do tego kanale
  8. Wykonywanie poleceń i zadań zleconych przez administrację
Obowiązki opiekuna zakładki:

  1. Aktualizowanie strony klanu/zakładki
  2. Sprawowanie pieczy nad fabułą
  3. Tworzenie oraz aktualizowanie formularzy postaci npc
  4. Ogłaszanie nowych miotów i publikowanie porodów
  5. Decydowanie o śmierci postaci npc
  6. Czuwanie nad grywalnymi postaciami (sprawdzanie podesłanych formularzy i publikowanie ich, pilnowanie ukończenia treningu, kontakt z właścicielem)
  7. Informowanie o wydarzeniach w klanie za pomocą discorda oraz „blogowych wieści”
  8. Uzupełnianie listy postaci dostępnych do adopcji w zakładce „adopcje”
  9. Rozpisywanie genotypów postaci i sporządzanie krzyżówek genetycznych w celu ustalenia maści potomstwa
  10. Aktualizowanie listy opiekunów w dokumencie 
  • prega (prpregusek@gmail.com ✉)
    1. standardowe zadania każdego administratora
    2. pełni funkcję opiekuna Klanu Nocy
    3. pełni funkcję opiekuna Klanu Wilka
    4. aktualizuje tabelę wieku
    5. aktualizuje pogodę
    6. aktualizuje spis na discordzie
  • .caelio (caelio.caeli@gmail.com ✉)
    1. standardowe zadania każdego administratora
    2. pełni funkcję opiekuna Owocowego Lasu
    3. aktualizuje Pustkę
    4. aktualizuje Mroczną Puszczę
    5. aktualizuje etykiety
  • _kierdel (fajnanatura@gmail.com ✉)
    1. standardowe zadania każdego administratora
    2. pełni funkcję opiekuna Klanu Burzy
    3. aktualizuje drzewo genealogiczne
    4. aktualizuje Klan Gwiazdy
  • jableczniczek (japkostuff@gmail.com ✉)
    1. standardowe zadania każdego administratora
    2. pełni funkcję opiekuna Klanu Klifu
    3. odpowiada za losowanie chorób
    4. odpowiada za postarzanie
  • amare4785 (amare0206@gmail.com ✉)
    1. standardowe zadania każdego administratora
    2. pełni funkcję połowicznego opiekuna Samotników (od strony fabularnej)
    3. pełni funkcję opiekuna Pieszczochów
    4. aktualizuje Postać Miesiąca
    5. odpowiada za Podsumowania 
  • piankacz (anaos11519@gmail.com ✉)
    1. standardowe zadanie każdego administratora
    2. aktualizuje treningi
    3. odpowiada za sprawdzanie aktywności
    4. pełni funkcję połowicznego opiekuna Samotników (od strony technicznej)
MODERACJA
  • beelie__, vezuvio., _syrin_
    1. standardowe zadania każdego moderatora

18 komentarzy:

  1. ZNALAZŁAM ŚNIEŻKĘ W SŁOWIE:
    "tylko"
    "Klan"
    I już xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piszaj szybko na stronie śnieżek, bo ktoś ci ukardnie! ;^;

      Usuń
    2. *Szadoł kradziej wszystko słyszy xDD*

      Usuń
  2. Właściwie to imię ma znaczenie. W przypadku Crookedstara widać to doskonale. W Warriorsach bardzo często matki nadawały kociętom imiona symboliczne - Oakkit (bo dąb ochronił kocię i matkę), Tigerkit (bo najsłabszy z miotu, a jednak przeżył, wojownik). Często nadawanie imion związane jest właśnie z maścią kota etc.
    Troszku ten punkt regulaminu nie pyknął administratorowi.
    - Przyszły członek bloga, Wolfsong

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie tu chodziło o to, żeby nie robić sobie jakiś kij wie jakich pięknych imion, bo zwykłe wystarczy.

      Usuń
  3. Chyba w punkcie pierwszym, w pod punkcie drugim jest 100
    \\\Ośliniony Lód Jastrzębiej Maliny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie o to chodzi Lód, trzeba znaleźć wyraz, gdzie zalinkowana jest strona ze 100 ;)

      Usuń
  4. Niektóre reguły są błędne . Chociażby: Trójkolorowe kocury są zabronione. Otóż nie możecie tego zabronic bo tak owe koty ISTNIEJA tylko sa w wiekszosci bezplodne i to bardzo wielka rzadkość jednak sie zdarza i Uwaga moja kolezanka miala kocura który byl plodny a trojkolorowy tylko miał wade wiec wiekszosc jego kociakow umierala przed 3 miesiącami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, faktycznie owe koty istnieją w normalnych warunkach :) Z doświadczenia jednak wiem, że jeżeli pozwolilibyśmy faktycznie na posiadanie takiego kocura, to teraz wszyscy by się zlecieli i robili takie kocury.
      Pamiętajmy, że mimo iż blog jest wyjątkowy realistyczny to trzeba byłoby dać dużo zakazów i tłumaczeń, jeżeli faktycznie mielibyśmy takie coś wdrożyć.
      Dziękujemy jednak za uwagę

      -Lodzik

      Usuń
  5. Jeśli właściciel sam zadecyduje o usunięciu swojej postaci to żeby posiadać następną musi spełniać określone warunki, a co jeśli postać zmarła na wskutek starości (decyzja sejmu) czy do posiadania następnej postaci musi spełniać te same wymogi?
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca, jeśli dobrowolnie oddasz postać na NPC/zabijesz(bo od tak się usunąć nie da, bo jest to już w historii bloga itp) czekasz 2 tygodnie, bym mieć nową.
      Lecz jeśli postać umrze ze starości, powyższa zasada jej nie dotyczy. Bo to "czynniki naturalne"(sejm jest baaaardzo naturalny xD) aka starość ją zabija.

      ~Krystyna

      Usuń
  6. Jak należy się zabrać za tworzenie miotu postaci grywalnej z NPC? Zgłosić się najpierw do opiekuna postaci? I w jaki sposób najlepiej skontaktować się z administracją z prośbą o zgodę?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej najpierw zgłosić się do opiekuna, a do administracji przez pocztę albo howrse

      Usuń
  7. Formularze też się wysyła tam gdzie opowiadania?

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy macie jakieś inne sposoby integracji członków niż zgromadzenie czy pisanie opowiadań?(coś pokroju seanse filmowe, wspólne granie etc.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby z kimś pograć czy pooglądać coś wspólnie. Na naszym discordzie są specjalne kanały pod to, ale mało kto z nich korzysta. Większość osób nie przepada za głosową integracją. To blog, więc nastawiamy się bardziej na pisanie opowiadań i tworzenie dzięki nim wspólnej historii.

      Usuń
  9. Głupi pomysł na event, idealny na WCNE, a dokładniej uśmiercanie kotek w KW KN, które są npc. Bardzo polecam XD!
    ~Mistek~

    OdpowiedzUsuń