BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Po śmierci Różanej Przełęczy, Sójczy Szczyt wybrała się do Księżycowej Sadzawki wraz z Rumiankowym Zaćmieniem. Towarzyszyć im miała również Margaretkowy Zmierzch, która dołączyła do nich po czasie. Jakie więc było zaskoczenie, gdy ta wróciła niezwykle szybko cała zdyszana, próbując skleić jakieś sensowne zdanie. Z całości można było wywnioskować, że kotka widziała, jak Niknące Widmo zabił Sójczy Szczyt oraz Rumiankowe Zaćmienie. W obozie została przygotowana więc zasadzka na dymnego kocura, który nie spodziewał się dziur w swoim planie. Na Widmie miała zostać wykonana egzekucja, jednak kocur korzystając z sytuacji zdołał zabić stojącą nieopodal Iskrzącą Burzę, chwilę potem samemu ginąc z łap Lwiej Paszczy, Szepczącej Pustki oraz Gradowego Sztormu, z czego pierwszą z wymienionych również nieszczęśliwie dosięgły pazury Widma. Klan Burzy uszczuplił się tego dnia o szóstkę kotów.

W Klanie Klifu

Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.

W Klanie Nocy

Świat żywych w końcu opuszcza obarczony klątwą Błotnistej Plamy Czapli Taniec. Po księżycach spędzonych w agonii, której nawet najsilniejsze zioła nie były mu w stanie oszczędzić, ginie z łap własnego męża - Wodnikowego Wzgórza, który został przez niego zaatakowany podczas jednego z napadów agresji. Wojownik staje się przygnębiony, jednak nadal wypełnia swoje obowiązki jako członek Klanu Nocy, a także ojciec dla ich maleńkiego synka - Siwka. Kocurek został im podarowany przez rodzącą na granicy samotniczkę, która w zamian za udzieloną jej pomoc, oddała swego pierworodnego w łapy obcych. W opiece nad nim pomaga Mżawka, młodziutka karmicielka, która nie tak dawno wstąpiła w szeregi Klanu Nocy, wraz z dwójką potomków - Ikrą oraz Kijanką. Po tym wydarzeniu, na Srebrną Skórkę odchodzi także starsza Mrówczy Kopiec i medyczka, Strzyżykowy Promyk, której miejsce w lecznicy zajmuje Różana Woń. W międzyczasie, na prośbę Wieczornej Gwiazdy, nowej liderki Klanu Wilka, Srocza Gwiazda udziela im pomocy, wyznaczając nieduży skrawek terenu na ich nowy obóz, w którym mieszkać mogą do czasu, aż z ich lasu nie znikną kłusownicy. Wyprowadzka następuje jednak dopiero po kilku księżycach, podczas których wielu wojowników zdążyło pokręcić nosem na swoich niewdzięcznych sąsiadów.

W Klanie Wilka

Po terenach zaczynają w dużych ilościach wałęsać się ludzie, którzy wraz ze swoją sforą, coraz pewniej poruszają się po wilczackich lasach. Dochodzi do ataku psów. Ich pierwszą ofiarą padł Wroni Trans, jednak już wkrótce, do grona zgładzonych przez intruzów wojowników, dołącza także sam Błękitna Gwiazda, który został śmiertelnie postrzelony podczas patrolu, w którym towarzyszyła mu Płonąca Dusza i Gronostajowy Taniec. Po przekazaniu wieści klanowi, w obozie panuje chaos. Wojownikom nie pozostaje dużo możliwości. Zgodnie z tradycją, Wieczorna Mara przyjmuje pozycję liderki i zmienia imię na Wieczorną Gwiazdę. Podczas kolejnych prób ustalenia, jak duży problem stanowią panoszący się kłusownicy, giną jeszcze dwa koty - Koszmarny Omen i Zapomniany Pocałunek. Zapada werdykt ostateczny. Po tym, jak grupa wysłanników powróciła z Klanu Nocy, przekazując wieść, iż Srocza Gwiazda zgodziła się udzielić wilczakom pomocy, cały klan przenosi się do małego lasku niedaleko Kolorowej Łąki, który stanowić ma ich nowy obóz. Następne księżyce spędzają na przydzielonym im skrawku terenu, stale wysyłając patrole, mające sprawdzać sytuację na zajętych przez dwunożnych terenach. W międzyczasie umiera najstarsza członkini Klanu Wilka, a jednocześnie była liderka - Stokrotkowa Polana, która zgodnie ze swą prośbą odprowadzona została w okolice grobu jej córki, Szakalej Gwiazdy. W końcu, jeden z patroli wraca z radosną nowiną - wraz z nastaniem Pory Nagich Drzew, dwunożni wynieśli się, pozostawiający po sobie jedynie zniszczone, zwietrzałe obozowisko. Wieczorna Gwiazda zarządza powrót.

W Owocowym Lesie

Społeczność z bólem pożegnała Przebiśniega, który odszedł we śnie. Sytuacja nie wydawała się nadzwyczajna, dopóki rodzina zmarłego nie poszła go pochować. W trakcie kopania nagrobka zostali jednak odciągnięci hałasem z zewnątrz, a kiedy wrócili na miejsce… ciała ukochanego starszego już nie było! Po wszechobecnej panice i nieudanych poszukiwaniach kocura, Daglezjowa Igła zdecydowała się zabrać głos. Liderka ogłosiła, że wyznaczyła dwa patrole, jakie mają za zadanie odnaleźć siedlisko potwora, który dopuścił się kradzieży ciała nieboszczyka. Dowódcy patroli zostali odgórnie wyznaczeni, a reszta kotów zachęcana nagrodami do zgłoszenia się na ochotników członkostwa.
Patrole poszukiwacze cały czas trwają, a ich uczestnicy znajdują coraz to dziwniejsze ślady na swoim terenie…

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Znajdki w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)

Miot w Owocowym Lesie!
(jedno wolne miejsce!)

Miot w Klanie Nocy!
(jedno wolne miejsce!)

Rozpoczęła się kolejna edycja Eventu NPC! Aby wziąć udział, wystarczy zgłosić się pod postem z etykietą „Event”! | Zmiana pory roku już 24 listopada, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

30 października 2024

EVENT NPC - EDYCJA CZWARTA

Nadszedł w końcu czas na tegoroczną edycję długo wyczekiwanego EVENTU NPC!

Świętując rocznicę powstania bloga, pragniemy zaprosić was na czwartą edycję eventu "Uczmy się kochać npc, bo tak szybko umierają"! Zabawa rozpocznie się 16.10.2024 i będzie trwała przez cały miesiąc (do 16.11.2024 włącznie). Wyniki zostaną ogłoszone najpóźniej dwa tygodnie po zakończeniu eventu.
Zasady pozostają takie same: zgłoście się w komentarzu i wypiszcie wszystkie swoje postacie (można to zrobić przez cały okres trwania eventu!), a za każde opowiadanie, w którym Wasza postać spędzi czas z dowolną postacią npc, zostaną Wam przyznane punkty. Zbierzcie ich więcej niż reszta, a nagroda będzie Wasza! Chcąc zgłosić dane opowiadanie do eventu, należy oznaczyć je etykietą "EVENT NPC" (w przypadku samodzielnego wstawiania) lub napisać w widocznym miejscu w dokumencie/mailu "EVENT NPC" (w przypadku przesyłania pocztą). W innym wypadku nici z punktów.

Zainteresowani? Zapraszamy do zapoznania się z zasadami^^


Jak zdobyć punkty?

UWAGA: Zasady przydzielania punktacji za opowiadania uległy zmianie względem poprzednich lat ze względu na chęć docenienia osób skupiających się na budowaniu fabuły z postaciami npc.

Punkty zdobywamy opisując w swoim opowiadaniu opisując postać npc - liczy się opis aktualnie wykonywanej przez nią czynności, interakcji z postacią grywalną, myśli postaci grywalnej na jej temat, rozmowy z nią, cokolwiek wam przyjdzie do głowy. Taki fragment musi mieć minimum 7 zdań złożonych (mogą być one w formie dialogu). Za taki opis przyznawane są 2 pkt. Punkty mogą przyznawane być osobno dla każdego npc opisanego w opowiadaniu.

Dodatkowo, gdy długość fragmentu opisującego danego npc wynosi 300 słów lub więcej, dodawane są 3 pkt. Za każde kolejne +100 słów przyznawany jest +1 pkt (przykładowo: 400 słów - +4 pkt, 500 słów - +5 pkt). Musi być to fragment, w którym wyraźnie wyczuwalna jest obecność npc - premia nie jest przyznawana w wypadku, gdy dany npc jest jedynie wspomniany (np. nie przyznajemy punktów za długi opis skupiający się na polowaniu, w którym postać npc pojawia się w kilku zdaniach, mimo jej obecności podczas wykonywania czynności). Punkty mogą przyznawane być osobno dla każdego npc opisanego w opowiadaniu.

Opisując interakcję bardziej skomplikowaną, będącą np. opisem ważnej fabuły postaci, rozmowy wpływającej na dalsze życie i działania postaci, zacieśnienia relacji, akcji wpływającej na fabułę postaci/klanu/npc (typu morderstwo, zawarcie związku, ucieczka z Klanu, rozpoczęcie buntu itp.), otrzymuje się dodatkowe 4 pkt. Interakcja MUSI być opisana na 300 słów lub więcej. Opis interakcji MUSI skupiać się na konkretnej postaci/konkretnych postaciach npc, nie może być to opis zbyt ogólny. Punkty mogą przyznawane być osobno dla każdego npc opisanego w opowiadaniu.

PONADTO za ogólny opis (mający 300 słów lub więcej) aktualnej fabuły klanu/grupy ze zwróceniem uwagi na rolę większej grupy npc, ich reakcje, przeżycia, bez konkretnego skupiania się na każdym z nich można otrzymać 2 pkt. Premia nie dotyczy indywidualnej fabuły z npc. Premia przyznawana jest raz na opowiadanie i nie trzeba spełniać wymagań koniecznych do otrzymania innych punktów, aby ją otrzymać.

Uwaga! Jeśli planujecie jakąś bardziej skomplikowaną akcję, która wpłynie nie tylko na waszą postać, ale i na klan, zapytajcie najpierw administrację o zgodę! Opowiadania, których właściciel tego nie zrobi, będą odsyłane do poprawy (a właściciel pogryziony). Dodatkowo prosimy o trzymanie się opisanych w formularzach charakterów postaci NPC.


W skrócie:
*interakcja z postacią NPC lub opis postaci NPC: 2 pkt
*szerzej opisana interakcja (300 słów): +3 pkt (+1 pkt za każde kolejne 100 słów)
*bardziej skomplikowana interakcja z konkretnym NPC: +4 pkt
*premia za opis wydarzeń fabularnych (300 słów): +2 pkt

Jeśli wysyłacie opowiadanie na pocztę, w temacie koniecznie umieśćcie “EVENT NPC”
Jeśli publikujecie je sami, dodajcie eventową etykietkę “EVENT NPC”
Bez tego opowiadanie nie zostanie wzięte pod uwagę!

Po skończeniu pisania upewnijcie się, że wypisaliście imiona wszystkich występujących postaci NPC na dole opowiadania. Ułatwi to pracę sprawdzającym prace i ograniczy możliwe błędy!

A teraz najważniejsza część - nagrody!
1. miejsce: do wyboru: jedna z rzadkich, bardzo rzadkich i ultra rzadkich maści dostępnych na blogu (UWAGA: musi być to postać urodzona poza Klanem), art postaci (scenka) lub jedna z nagród z niższych miejsc
2. miejsce: do wyboru: usunięcie upomnienia, art (fullbody lub halfbody) lub jedna z nagród z niższego miejsca
3. miejsce: do wyboru: pominięcie jednej postaci w danym sprawdzaniu aktywności/losowaniu chorób lub art (head)

No, to zgłaszajcie się w komentarzach i połamania klawiatur! <3
Wszystkim uczestnikom życzymy dobrej zabawy!

23 komentarze:

  1. Zgłaszam się!!
    Postacie: Daglezjowa Igła (ol), Gęgawa (ol), Judaszowcowy Pocałunek (kk), Kajzerka (ol), Syczkowa Łapa (kw)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgłaszam się!!! postacie: Bożodrzewny Kaprys

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo zgłaszam się :D
    Postacie: Pomocny Wróbelek (kk), Modliszkowa Łapa (kb)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgłaszam się jako Zaćmiona Łapa KK ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. zgłaszam się!
    postacie: Jeżyna (ol), Mżąca Łapa (kn), Wisteria (p)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłaszam się!
    Postacie: Lament (kw), Czernidłak (ol), Skowronkowa Łapa (kb)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgłaszam się!
    Postacie: Tuptająca Gęś, Pszczela Łapa, Cykoriowy Pyłek

    OdpowiedzUsuń
  8. Zglaszanko!!
    Topielcowy Lament, Zmiechajaca Zatoka

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgłąszanko!
    Promienna Łapa i Skarabeusz!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgłaszam się :3
    Postacie: Zalotna Łapa

    OdpowiedzUsuń
  11. Wbijam do ekipy biorącej udział! Pochmur, Lew, Zimorodkowa Łapa, Mgiełka, Cień

    OdpowiedzUsuń
  12. Wpiszę się a co tam!
    Cisowe Tchnienie, Mandarynkowe Pióro, Pożarowa Łapa i Cierń

    Hajżelek

    OdpowiedzUsuń
  13. To ja Kulka!

    Rudzik (KB)
    Maślak (OL)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sójcia się zgłasza!
    Iskrząca Łapa (KW) & Przepiórka (OL) Oczywiście!

    OdpowiedzUsuń
  15. Komemtarz napisany w imieniu goszanietoperz
    Szafirkowa Łapa (KB), Stokrotkowa Łapa (KK)

    OdpowiedzUsuń
  16. Komentarz napisany w imieniu ayaya._.yaya
    Siewczy Letarg (KK), Topola (OL), Bagietka (KN)

    OdpowiedzUsuń
  17. No i elo
    Kwitka, Szept, Mario, Lotek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa pierwsze gagatki z kb, Mario samotnik i Lotek kn

      Usuń
  18. Florek się melduje!^^
    Koleżankę Perełkę z kn zgłaszam ;3

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobry wieczór, chciałabym jeszcze zgłosić do eventu Brukselkę z KW!! :3

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgłaszam się! Pietruszkowa Łapa z Klanu Klifu.

    OdpowiedzUsuń