BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Klan Burzy znów stracił lidera przez nieszczęśliwy wypadek, zabierając ze sobą dodatkową dwójkę kotów podczas ataku lisów. Przywództwo objął Króliczy Nos, któremu Piaszczysta Zamieć oddał swoje ówczesne stanowisko, na zastępcę klanu wybrana natomiast została Przepiórczy Puch. Wiele kotów przyjęło informację w trudny sposób, szczególnie Płomienny Ryk, który tamtego feralnego dnia stracił kotkę, którą uważał za matkę

W Klanie Klifu

Wojna z Klanem Wilka i samotniczkami zakończyła się upokarzającą porażką. Klan Klifu stracił wielu wojowników – Miedziany Kieł, Jerzykową Werwę, Złotą Drogę oraz przywódczynię, Liściastą Gwiazdę. Nie obyło się również bez poważnych ran bitewnych, które odnieśli Źródlana Łuna, Promieniste Słońce i Jastrzębi Zew. Klan Wilka zajął teren Czarnych Gniazd i otaczającego je lasku, dołączając go do swojego terytorium. Klan Klifu z podkulonym ogonem wrócił do obozu, by pochować zmarłych, opatrzeć swoje rany i pogodzić się z gorzką świadomością zdrady – zarówno tej ze strony samotniczek, które obiecywały im sojusz, jak i członkini własnego Klanu, zabójczyni Zagubionego Obuwika i Melodyjnego Trelu, Zielonego Wzgórza. Klifiakom pozostaje czekać na decyzje ich nowego przywódcy, Judaszowcowej Gwiazdy. Kogo kocur mianuje swoim zastępcą? Co postanowi zrobić z Jagienką i Zielonym Wzgórzem, której bezpieczeństwa bez przerwy pilnuje Bożodrzewny Kaprys, gotowa rzucić się na każdego, kto podejdzie zbyt blisko?

W Klanie Nocy

Ostatni czas nie okazał się zbyt łaskawy dla Nocniaków. Poza nowo odkrytymi terenami, którym wielu pozwoliły zapomnieć nieco o krwawej wojnie z samotnikami, przodkowie nie pobłogosławili ich niemalże niczym więcej. Niedługo bowiem po zakończeniu eksploracji tajemniczego obszaru, doszło do tragedii — Mątwia Łapa, jedna z księżniczek, padła ofiarą morderstwa, którego sprawcy jak na razie nie odkryto. Pośmiertnie została odznaczona za swoje zasługi, otrzymując miano Mątwiego Marzenia. Nie złagodziło to jednak bólu jej bliskich po stracie młodej kotki. Nie mieli zresztą czasu uporać się z żałobą, bo zaledwie kilka wschodów słońca po tym przykrym wydarzeniu, doszło do prawdziwej katastrofy — powodzi. Dotąd zaufany żywioł odwrócił się przeciw Klanowi Nocy, porywając ze sobą życie i zdrowie niejednego kota, jakby odbierając zapłatę za księżyce swej dobroci, którą się z nimi dzielił. Po poległych pozostały jedynie szczątki i pojedyncze pamiątki, których nie zdołały porwać fale przed obniżeniem się poziomu wód, w konsekwencji czego następnego ranka udało się trafić na wiele przykrych znalezisk. Pomimo ciężkiej, ponurej atmosfery żałoby, wpływającej na niemalże wszystkich Nocniaków, normalne życie musiało dalej toczyć się swoim naturalnym rytmem.
Przeniesiono się więc do tymczasowego schronienia w lesie, gdzie uzupełniono zniszczone przez potop zapasy ziół oraz zwierzyny i zregenerowano siły. Następnie rozpoczęła się odbudowa poprzedniego obozu, która poszła dość sprawnie, dzięki ogromnemu zaangażowaniu i samozaparciu członków klanu — w pracach renowacyjnych pomagał bowiem niemalże każdy, od małego kocięcia aż po członków starszyzny. W konsekwencji tego, miejsce to podniosło się z ruin i wróciło do swojej dawnej świetności. Wciąż jednak pewne pozostałości katastrofy przypominają o niej Nocniakom, naruszając ich poczucie bezpieczeństwa. Zwłaszcza z krążącymi wśród kotów pogłoskami o tym, że powódź, która ich nawiedziła, nie była czymś przypadkowym — a zemstą rozchwianego żywiołu, mszczącego się na nich za śmierć członkini rodu. W obozie więc wciąż panuje niepokój, a nawet najmniejszy szmer sprawia, że każdy z wojowników machinalnie stroszy futro i wzmaga skupienie, obawiając się kolejnego zagrożenia.

W Klanie Wilka

Ostatnio dzieje się całkiem sporo – jedną z ważniejszych rzeczy jest konflikt z Klanem Klifu, powstały wskutek nieporozumienia. Wszystko przez samotniczkę imieniem Terpsychora, która przez swoją chęć zemsty, wywołała wojnę między dwoma przynależnościami. Nie trwała ona długo, ale z całą pewnością zostawiła w sercach przywódców dużo goryczy i niesmaku. Wszystko wskazuje na to, że następne zgromadzenie będzie bardzo nerwowe, pełne nieporozumień i negatywnych emocji. Mimo tego Klan Wilka wyszedł z tego starcia zwycięsko – odebrali Klifiakom kilka kotów, łącznie z ich przywódczynią, a także zajęli część ich terytorium w okolicy Czarnych Gniazd.
Jednak w samym Klanie Wilka również pojawiły się problemy. Pewnego dnia z obozu wyszli cali i zdrowi Zabłąkany Omen i jego uczennica Kocankowa Łapa. Wrócili jednak mocno poobijani, a z zeznań złożonych przez srebrnego kocura, wynika, że to młoda szylkretka była wszystkiemu winna. Za karę została wpędzona do izolatki, gdzie spędziła kilka dni wraz ze swoją matką, która umieszczona została tam już wcześniej. Podczas jej zamknięcia, Zabłąkany Omen zmarł, lecz jego śmierć nie była bezpośrednio powiązana z atakiem uczennicy – co jednak nie powstrzymało największych plotkarzy od robienia swojego. W obozie szepczą, że Kocankowa Łapa przynosi pecha i nieszczęście. Jej drugi mentor, wybrany po srebrnym kocurze, stracił wzrok podczas wojny, co tylko podsyca te domysły. Na szczęście nie wszystko, co dzieje się w klanie jest złe. Ostatnio do ich żłobka zawitała samotniczka Barczatka, która urodziła Wilczakom córeczkę o imieniu Trop – a trzy księżyce później narodził się także Tygrysek (Oba kociaki są do adopcji!).

W Owocowym Lesie

Straszliwy potwór, który terroryzował społeczność w końcu został pokonany. Owocniaki nareszcie mogą odetchnąć bez groźby w postaci szponów sępa nad swoimi głowami. Nie obeszło się jednak bez strat – oprócz wielu rannych, życie w walce z ptakiem stracili Maślak, Skałka, Listek oraz Ślimak. Od tamtej pory życie toczy się spokojnie, po malutku... No, prawie. Jednego z poranków wszystkich obudziła kłótnia Ambrowiec i Chrząszcza, kończąca się prośbą tej pierwszej w stronę liderki, by Sówka wygnała jej okropnego partnera. Stróżka nie spodziewała się jednak, że końcowo to ona stanie się wygnańcem. Zwyzywała przywódczynię i zabrała ze sobą trójkę swych bliskich, odchodząc w nieznane. Na szczęście luki szybko zapełniły się dzięki kociakom, które odnalazły dwa patrole – żłobek pęka w szwach ku uciesze królowej Kajzerki i lekkim zmartwieniu rządzących. Gęb bowiem przybywa, a zwierzyny ubywa...

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty


Miot w Klanie Klifu!
(brak wolnych miejsc!)

Miot w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)

Znajdki w Klanie Wilka!
(dwa wolne miejsca!)

Zmiana pory roku już 5 października, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

O Owocowym Lesie słów kilka

System życia w Owocowym Lesie różni się od życia w leśnych klanach. 


IMIONA
Kocię przy narodzinach dostaje od matki jednoczłonowe imię. Tym imieniem jest znany wśród innnych kotów, domyślnie nie zmienia się ono wraz z wiekiem. Wyjątkiem mogą być jednak imiona zdrobnione, które wraz z osiągnięciem dorosłości często przybierają swoją standardową formę (np. Jabłuszko staje się Jabłkiem). 
Dla kotów wyznających wiarę we Wszechmatkę istnieje także pojęcie Imienia Duszy, które zdobywa się w momencie osiągnięcia dojrzałości (początek dorosłości zaczyna się w chwili awansu ucznia na rangę, w jakiej się szkolił) i wówczas chętny wyznawca tradycyjnie przechodzi obrząd Poznania Oblicza Swego Mienia. Po pomyślnym jego przejściu, kot uzyskuje pełne imię duszy – składające się z rzeczownika odkrytego przez samego wyznawcę i jego opisu, nadanego przez szamana. Pierwszy człon imienia może być taki sam u więcej niż jednego kota, choć zdarza się to niezwykle rzadko. Ta zasada nie dotyczy drugiej części przydomku, która zawsze musi być niepowtarzalna. 
Imiona Duszy, ze względu na swój personalny charakter, często używane jest wyłącznie wśród najbliższych, podczas ceremonii ściśle związanych z wiarą, a czasem także na spotkaniach wyznawców. Nie jest to jednak regułą i niektóre osoby decydują się na używanie Imienia Duszy naprzemiennie ze standardowym. Można przyjąć je nawet jako swój główny przydomek, jeśli istnieje taka wola. Szaman natomiast nie ma prawa zdradzać komukolwiek Imienia Duszy danego kota, jeśli ten uprzednio nie wyrazi na to zgody. 
Przykładowe imiona duszy to: Kłos Powiewający na Wietrze, Skała Wzburzająca Taflę Wody, Bluszcz Pnący się ku Światłu, Ogień Roztapiający Najtwardszy Lód, Kropla Łącząca się z Morzem, Pień Dębu Zapewniający Oparcie Gałęziom, Błyskawica Rozświetlająca Mroczne Niebo, Lotka Wznoszącej się Mewy, Wilk co Wyje o Zmierzchu, Dziupla w której Gnieżdżą się Pisklęta. 


ROLE NORMALNE

LIDER
Zarządza Owocowym Lasem i jest zwierzchnikiem wszystkich pozostałych kotów w grupie. Jego decyzja jest ostateczna i niepodważalna. Współpracuje z Szamanem, który w zamian za spełnianie jego próśb dotyczących poszerzania wiary, wspiera rządy przywódcy. Lider może zostać obalony, gdy społeczność wraz z Szamanem dojrzy taką potrzebę. Obywa się to za pomocą głosowania – jeżeli większość dorosłych kotów opowie się za tą opcją, degradacja dochodzi do skutku, w przeciwnym wypadku przywódca pozostaje na swoim stanowisku. 
W przypadku śmierci, rezygnacji lub obalenia urzędującego przywódcy, zastępcy razem z szamanem ustalają następcę za pomocą merytorycznej dyskusji. Jeśli jednak nie mogą dojść do porozumienia, to wybór w tej sprawie spada na łapy klanowiczów, którzy demokratycznie dokonują ostatecznego wyboru pomiędzy dwoma kandydatami. Głosować mogą jedynie koty mianowane – uczniowie i kocięta ze względu na młody wiek nie mogą brać udziału. 

ZASTĘPCY
Dwójka kotów wybieranych przez lidera. Wraz z Szamanem doradzają liderowi i rozwiązują problemy borykające społeczność. Ich obowiązkiem jest dbanie o pokój i zgodność w klanie, wyznaczenie patroli oraz pilnowanie szkoleń uczniów. Kontrolują ład i porządek w Owocowym Lesie. Nie dopuszczają do skandali oraz nadużywania swoich pozycji przez innych.
Nowy lider nie ma prawa usunąć zastępcy, wybranego za kadencji poprzednika. Wyjątkiem jest otrzymanie poparcia od szamana i większości wspólnoty w tej kwestii. 
Społeczność Owocowego Lasu może także nie zgodzić się z wyborem danego zastępcy i wówczas ma prawo zaproponować władnych przedstawicieli z wyjątkiem tych, którzy poświęcili swoje życie wierze lub ścieżce medyka. Decyzja o akceptacji zasugerowanego kota również zapada przy pomocy głosowania. 
Zastępcą może stać się: zwiadowca, wojownik i stróż. Zazwyczaj jest to jednak wojownik i zwiadowca, gdyż stróżom mało kiedy udaje się uzyskać taką aprobatę społeczną. 

MEDYK
Leczy choroby oraz urazy. Na jego barkach spoczywa zdrowie całego klanu. Prócz własnych uczniów doszkala także początkujących zielarzy. Współpracuję z Zielarzem w leczeniu psychicznych urazów. 

WOJOWNIK
Jego głównym zadaniem jest obrona terenów, jak i polowanie. Głównie na większą zwierzynę lądową (kaczki, króliki, bażant, szczury itd). Większość dnia przemierzają tereny Owocowego Lasu w poszukiwaniu pożywienia. Zdarzy im się zbierać pozostawioną przez Zwiadowców zwierzynę. Na drzewach są bardziej nieporadni niż Zwiadowcy. Trzymają się blisko konaru i grubszych gałęzi (tam też zwykle można znaleźć ich legowiska). Nie ryzykują zwykle skakania z drzewa na drzewo. 
Ich trening skupia się na sile i wytrzymałości. Charakteryzują się masywniejszą sylwetką przez treningi siłowe (takie jak przenoszenie gałęzi, kamieni, kopanie dołów, siłowania się). Są też dobrymi pielgrzymami. Mają wytrzymałe, umięśnione łapy. Są szkoleni w walce. Głownie ofensywnej. Ich ataki są gwałtowne, mocne. Potrafią długo toczyć bój. 
Przebieg treningu: taki sam jak w leśnych klanach. Jedynie więcej ćwiczeń siłowych. Wymagane są opisy cięższych treningów fizycznych dla kotów.
Mianowanie: IV-VI poziom wojownika
Oznaczenie: dwa nacięcia na prawym uchu. 


ZWIADOWCY
Ich głównym zadaniem jest patrolowanie terenów, poszerzanie wiedzy o okolicznych zakamarkach oraz o otaczających ich świecie. Zwinność i szybkość to ich drugie imię. Muszą także mieć dobry wzrok i słuch, więc koty ze wszelkimi niepełnosprawnościami nie są przyjmowane. Niczym wiewiórki przemykają wśród koron drzew. Lubują się w czubkach drzew, skąd rozciągają się najlepsze widoki. Rzadko kiedy można spotkać ich przemierzających polany czy inne otwarte przestrzenie. Zwykle źle się czują całkowicie na widoku. Rzadziej polują, ale gdy nadarzy się okazja zwykle przynoszą mniejszą zwierzynę (ptaki, wiewiórki, myszy).  
Ich trening zwinności i szybkości. Umiejętności nasłuchiwania lasu. Maskowaniu, rozpoznawaniu gatunków drzew oraz ich chorób. Trening odbywa się większości na drzewach. Koty muszą się nauczyć się na nich żyć niezależnie od warunków pogodowych. 
Przebieg treningu: Nie różni się bardzo od standardowego wojowniczego prócz tym, że odbywa się na przede wszystkim drzewach. Koty uczą się skradania, tropienia, polowania, podstawy walk (to akurat na ziemi). Prócz tego dochodzi część dotycząca zwiadów i znajomości drzew. Obowiązkowe jest poruszenie tematyki maskowania i nauki o drzewach. 
Mianowanie: V-VI poziom wojownika
Oznaczenie: jedno nacięcie na prawym uchu
 
 
STRÓŻE
Koty, które zazwyczaj nie nadają się ani na wojowników, ani na zwiadowców. Są one dostępne do wykonywania zadań zleconych im przez wszystkich wyższych im rangą. Mogą się odmówić, jeśli zlecone czyny są haniebne/niewłaściwe. Zajmują się głównie utrzymywaniem porządku w obozie, dbają o społeczność, pomagają w kociarni i starszyźnie. Przygarniają pod opiekę samotne kocięta, jak i sieroty. Skupiają się na pomocy innym. Z tego względu można można stwierdzić, że dbają o „serce” Owocowego Lasu – pielęgnują miejsce najważniejsze dla społeczności (obóz) i opiekują się jej przyszłością (kociętami). 
Z racji tego, że Stróżami zostają w większości przypadków niepełnosprawne koty, które nie mogą pracować w innych profesjach, są uznawani przez niektórych za niż społeczny i wyśmiewani przez niektórych. 
Ich trening skupia się głównie na samoobronie i psychologii. Uczą się podstaw walki, tkania gniazd i posłań, opieki nad najmłodszymi oraz najstarszymi członkami społeczności. Zwykle zdobywają do I poziomu medyka - wspierają ich zabezpieczając drobne urazy czy roznosząc lekarstwa po obozie. Słabo polują. Nie mają zbyt dobrej sprawności fizycznej. Często proszą o pomoc wojowników przy cięższych pracach fizycznych. 
Przebieg treningu: koty uczą się podstawy walki i samoobrony. Umiejętność dobrego słuchania i dawania wsparcia zamiast rad. Uczą się podstaw ziół (więc sympatyczna wycieczka do medyka na przyuczenie). Obowiązkowe jest opisanie tworzenia legowisk, robót w obozowisku, pomocy innym kotom. 
Mianowanie: III - VI poziom wojownika (przy poziomie wyższym niż V wymagane jest opisanie, jak kot pobiera nauki u innego wojownika/zwiadowcy), I poziom medyka
Oznaczenie: trzy nacięcia na prawym uchu. 

UCZNIOWIE
Kocię zostaje uczniem w 4 księżycu życia. Wtedy opuszcza żłobek i trafia do legowiska uczniów znajdującego się na kasztanowców. Uczniowie wszystkich nacji sypiają razem. Uczeń wybiera sobie ścieżkę, którą chce podążać przez wcześniejsze poznanie zadań i funkcji Zwiadowców, Wojowników i Stróży. Przystępuje do szkolenia przez wybranego przez lidera mu mentora. Uczniowie kończą naukę klanową ceremonią. Wtedy też zostaje na ich uszach zaznaczona przynależność do danej nacji. 
Uczniowie, którzy z powodów osobistych nie ukończyli szkolenia do 25 księżyca zostają Stróżami. Sprawy będą rozpatrywane prywatnie przez lidera. Jest możliwość dostania poprawy. 




ROLE DUCHOWE


SZAMAN
Kot najbliższy Wszechmatce, głoszący wiarę w nią i nadzorujący wszystkie ważne ceremonie. Przewodzi całemu religijnemu zgrupowaniu. Decyduje o wszystkich rzeczach związanych z przystępowaniem do wiary, sposobie nauki wiary, rytuałach oczyszczenia itd. Odczytuje znaki zesłane przez Wszechmatkę. Przeprowadza rytuał Związania i Ostatniego Pożegnania. Co kwartał przeprowadza spotkanie dla wiernych w Owocowym Lasku, gdzie rozmawia z każdym z członków. Jego następcą zazwyczaj zostaje zielarz. Zna imiona duszy swojej społeczności. Stara się mieć dobrą relację z większością kotów. 

ZIELARZ
Wybrany przez szamana kot, którego trening prowadzony jest przez samego szamana oraz medyka. Ma za zadanie pomagać medykowi w zbieraniu ziół oraz (pod czujnym okiem szamana) przeprowadzać ważne religijne ceremonie. Przeprowadza rytuały Prawdziwego mienia i Oczyszczenia. Leczy bardziej umysł kota niż ciało. 
Ich trening skupia się na roślinach i pojednaniu z Wszechmatką. Trzeba osiągnąć co najmniej IV poziom medyka oraz zdobyć aprobatę Szamana. 

WSZECHMATKA
Mistyczna, nieomylna, bezcielesna postać, manifestująca się w naturze i czuwająca nad kotami. Wskazuję im drogę, a po ich śmierci przeistacza je w jaskółki i jerzyki. Wszechmatka głosi pokój oraz jedność z naturą. Każdy może się nawrócić i wystąpić z wiecznego cienia w światło Matki, jednak aby to zrobić musi przejść rytuał oczyszczenia, który może być wielokrotnie powtarzany podczas życia kota.


INNE

STYL ŻYCIA
Większość kotów w Owocowym Lesie nie wierzy w Klan Gwiazdy, duża liczba jego członków natomiast w Wszechmatkę. Większość klanu żyje na drzewach. Świadomość i ważność tych roślin rośnie z każdym pokoleniem. Duża część społeczności nie zabija ptactwa, a szczególnie jaskółek i jerzyków, które uznawane są za symbol życia i szczęścia. Niedozwolone jest opuszczanie obozowiska samodzielnie przed pierwszym rannym patrolem Zwiadowców, z uwagi na lisy przenoszące wściekliznę, które pojawiają się czasem w okolicy. To samo się tyczy godzin nocnych. Nielegalne samotne wycieczki karane są pracami społecznymi. 
 

CEREMONIE
 
CEREMONIA ZWIADOWCY
Wraz z nią uczeń kończy szkolenie i oficjalnie staje się zwiadowcą Owocowego Lasu. Ceremonia ma miejsce po tym, jak mentor ucznia uzna, iż jest on gotowy do samodzielnego pełnienia funkcji. Odbywa się o Wysokim Słońcu.

Przywódca, uprzednio zwołując członków społeczności, przemawia z najniższej gałęzi topoli.
Lider: [Imię mianowanego ucznia], wystąp.
Uczeń występuje z zebranych.
Lider: Najwyższy czas, abyś dołączył do grona zwiadowców. Wykazałeś się [pozytywna cecha charakteru/umiejętność] i [pozytywna cecha charakteru/umiejętność]. Czy przysięgasz pozostać lojalnym naszej społeczności i czuwać nad jej bezpieczeństwem?
Uczeń: Przysięgam.
Lider: A zatem witamy cię jako nowego zwiadowcę Owocowego Lasu!
Zebrani skandują imię ogłoszonego.
 
Tego samego dnia o zmierzchu, świeżo mianowany zazwyczaj przechodzi rytuał Poznania Oblicza Swego Mienia, ściśle związany z wiarą we Wszechmatkę. Podczas niego dochodzi do naznaczenia prawego ucha jednym nacięciem na znak rangi zwiadowcy. Niewierzący chcący otrzymać oznaczenie mają także możliwość zyskania go bez uczestnictwa w rytuale. 
 
 
CEREMONIA WOJOWNIKA
Wraz z nią uczeń kończy szkolenie i oficjalnie staje się wojownikiem Owocowego Lasu. Ceremonia ma miejsce po tym, jak mentor ucznia uzna, iż jest on gotowy do samodzielnego pełnienia funkcji. Odbywa się o Wysokim Słońcu.
 
Przywódca, uprzednio zwołując członków społeczności, przemawia z najniższej gałęzi topoli.
Lider: [Imię mianowanego ucznia], wystąp.
Uczeń występuje z zebranych.
Lider: Najwyższy czas, abyś dołączył do grona wojowników. Wykazałeś się [pozytywna cecha charakteru/umiejętność] i [pozytywna cecha charakteru/umiejętność]. Czy przysięgasz pozostać lojalnym naszej społeczności i walczyć za jej dobro?
Uczeń: Przysięgam.
Lider: A zatem witamy cię jako nowego wojownika Owocowego Lasu!
Zebrani skandują imię ogłoszonego.  

Tego samego dnia o zmierzchu, świeżo mianowany zazwyczaj przechodzi rytuał Poznania Oblicza Swego Mienia, ściśle związany z wiarą we Wszechmatkę. Podczas niego dochodzi do naznaczenia prawego ucha dwoma nacięciami na znak rangi wojownika. Niewierzący chcący otrzymać oznaczenie mają także możliwość zyskania go bez uczestnictwa w rytuale.


CEREMONIA STRÓŻA
Wraz z nią uczeń kończy szkolenie i oficjalnie staje się stróżem Owocowego Lasu. Ceremonia ma miejsce po tym, jak mentor ucznia uzna, iż jest on gotowy do samodzielnego pełnienia funkcji. Odbywa się o Wysokim Słońcu.
 
Przywódca, uprzednio zwołując członków społeczności, przemawia z najniższej gałęzi topoli.
Lider: [Imię mianowanego ucznia], wystąp.
Uczeń występuje z zebranych.
Lider: Najwyższy czas, abyś dołączył do grona stróży. Wykazałeś się [pozytywna cecha charakteru/umiejętność] i [pozytywna cecha charakteru/umiejętność]. Czy przysięgasz pozostać lojalnym naszej społeczności i troszczyć się o jej serce?
Uczeń: Przysięgam.
Lider: A zatem witamy cię jako nowego stróża Owocowego Lasu!
Zebrani skandują imię ogłoszonego.  
 
Tego samego dnia o zmierzchu, świeżo mianowany zazwyczaj przechodzi rytuał Poznania Oblicza Swego Mienia, ściśle związany z wiarą we Wszechmatkę. Podczas niego dochodzi do naznaczenia prawego ucha trzema nacięciami na znak rangi stróża. Niewierzący chcący otrzymać oznaczenie mają także możliwość zyskania go bez uczestnictwa w rytuale. 


CEREMONIA MEDYKA
Wraz z nią uczeń kończy szkolenie i oficjalnie staje się medykiem Owocowego Lasu. Ceremonia ma miejsce po tym, jak mentor ucznia uzna, iż jest on gotowy do samodzielnego pełnienia funkcji. Odbywa się o Wysokim Słońcu.
 
Przywódca, uprzednio zwołując członków społeczności, przemawia z najniższej gałęzi topoli.
Lider: [Imię mianowanego ucznia], wystąp.
Uczeń występuje z zebranych.
Lider: Najwyższy czas, abyś stał się medykiem. Wykazałeś się [pozytywna cecha charakteru/umiejętność] i [pozytywna cecha charakteru/umiejętność]. Czy przysięgasz pozostać lojalnym naszej społeczności i dbać o jej zdrowie?
Uczeń: Przysięgam.
Lider: A zatem witamy cię jako nowego medyka Owocowego Lasu!
Zebrani skandują imię ogłoszonego.  
 
Tego samego dnia o zmierzchu, świeżo mianowany zazwyczaj przechodzi rytuał Poznania Oblicza Swego Mienia, ściśle związany z wiarą we Wszechmatkę. 

4 komentarze:

  1. Radziłabym zaktualizować stronę

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż dziwnie patrzy się na ten brak zastępcy i Sarnę zamiast Czereśni. Zaktualizujcie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaaktualizowana zakładka :0
    Nareszcie.
    Dziękuję osobie, która tego dokonała.

    OdpowiedzUsuń