BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Po śmierci Różanej Przełęczy, Sójczy Szczyt wybrała się do Księżycowej Sadzawki wraz z Rumiankowym Zaćmieniem. Towarzyszyć im miała również Margaretkowy Zmierzch, która dołączyła do nich po czasie. Jakie więc było zaskoczenie, gdy ta wróciła niezwykle szybko cała zdyszana, próbując skleić jakieś sensowne zdanie. Z całości można było wywnioskować, że kotka widziała, jak Niknące Widmo zabił Sójczy Szczyt oraz Rumiankowe Zaćmienie. W obozie została przygotowana więc zasadzka na dymnego kocura, który nie spodziewał się dziur w swoim planie. Na Widmie miała zostać wykonana egzekucja, jednak kocur korzystając z sytuacji zdołał zabić stojącą nieopodal Iskrzącą Burzę, chwilę potem samemu ginąc z łap Lwiej Paszczy, Szepczącej Pustki oraz Gradowego Sztormu, z czego pierwszą z wymienionych również nieszczęśliwie dosięgły pazury Widma. Klan Burzy uszczuplił się tego dnia o szóstkę kotów.

W Klanie Klifu

Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.

W Klanie Nocy

Świat żywych w końcu opuszcza obarczony klątwą Błotnistej Plamy Czapli Taniec. Po księżycach spędzonych w agonii, której nawet najsilniejsze zioła nie były mu w stanie oszczędzić, ginie z łap własnego męża - Wodnikowego Wzgórza, który został przez niego zaatakowany podczas jednego z napadów agresji. Wojownik staje się przygnębiony, jednak nadal wypełnia swoje obowiązki jako członek Klanu Nocy, a także ojciec dla ich maleńkiego synka - Siwka. Kocurek został im podarowany przez rodzącą na granicy samotniczkę, która w zamian za udzieloną jej pomoc, oddała swego pierworodnego w łapy obcych. W opiece nad nim pomaga Mżawka, młodziutka karmicielka, która nie tak dawno wstąpiła w szeregi Klanu Nocy, wraz z dwójką potomków - Ikrą oraz Kijanką. Po tym wydarzeniu, na Srebrną Skórkę odchodzi także starsza Mrówczy Kopiec i medyczka, Strzyżykowy Promyk, której miejsce w lecznicy zajmuje Różana Woń. W międzyczasie, na prośbę Wieczornej Gwiazdy, nowej liderki Klanu Wilka, Srocza Gwiazda udziela im pomocy, wyznaczając nieduży skrawek terenu na ich nowy obóz, w którym mieszkać mogą do czasu, aż z ich lasu nie znikną kłusownicy. Wyprowadzka następuje jednak dopiero po kilku księżycach, podczas których wielu wojowników zdążyło pokręcić nosem na swoich niewdzięcznych sąsiadów.

W Klanie Wilka

Po terenach zaczynają w dużych ilościach wałęsać się ludzie, którzy wraz ze swoją sforą, coraz pewniej poruszają się po wilczackich lasach. Dochodzi do ataku psów. Ich pierwszą ofiarą padł Wroni Trans, jednak już wkrótce, do grona zgładzonych przez intruzów wojowników, dołącza także sam Błękitna Gwiazda, który został śmiertelnie postrzelony podczas patrolu, w którym towarzyszyła mu Płonąca Dusza i Gronostajowy Taniec. Po przekazaniu wieści klanowi, w obozie panuje chaos. Wojownikom nie pozostaje dużo możliwości. Zgodnie z tradycją, Wieczorna Mara przyjmuje pozycję liderki i zmienia imię na Wieczorną Gwiazdę. Podczas kolejnych prób ustalenia, jak duży problem stanowią panoszący się kłusownicy, giną jeszcze dwa koty - Koszmarny Omen i Zapomniany Pocałunek. Zapada werdykt ostateczny. Po tym, jak grupa wysłanników powróciła z Klanu Nocy, przekazując wieść, iż Srocza Gwiazda zgodziła się udzielić wilczakom pomocy, cały klan przenosi się do małego lasku niedaleko Kolorowej Łąki, który stanowić ma ich nowy obóz. Następne księżyce spędzają na przydzielonym im skrawku terenu, stale wysyłając patrole, mające sprawdzać sytuację na zajętych przez dwunożnych terenach. W międzyczasie umiera najstarsza członkini Klanu Wilka, a jednocześnie była liderka - Stokrotkowa Polana, która zgodnie ze swą prośbą odprowadzona została w okolice grobu jej córki, Szakalej Gwiazdy. W końcu, jeden z patroli wraca z radosną nowiną - wraz z nastaniem Pory Nagich Drzew, dwunożni wynieśli się, pozostawiający po sobie jedynie zniszczone, zwietrzałe obozowisko. Wieczorna Gwiazda zarządza powrót.

W Owocowym Lesie

Społeczność z bólem pożegnała Przebiśniega, który odszedł we śnie. Sytuacja nie wydawała się nadzwyczajna, dopóki rodzina zmarłego nie poszła go pochować. W trakcie kopania nagrobka zostali jednak odciągnięci hałasem z zewnątrz, a kiedy wrócili na miejsce… ciała ukochanego starszego już nie było! Po wszechobecnej panice i nieudanych poszukiwaniach kocura, Daglezjowa Igła zdecydowała się zabrać głos. Liderka ogłosiła, że wyznaczyła dwa patrole, jakie mają za zadanie odnaleźć siedlisko potwora, który dopuścił się kradzieży ciała nieboszczyka. Dowódcy patroli zostali odgórnie wyznaczeni, a reszta kotów zachęcana nagrodami do zgłoszenia się na ochotników członkostwa.
Patrole poszukiwacze cały czas trwają, a ich uczestnicy znajdują coraz to dziwniejsze ślady na swoim terenie…

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Znajdki w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)

Miot w Owocowym Lesie!
(jedno wolne miejsce!)

Miot w Klanie Nocy!
(jedno wolne miejsce!)

Rozpoczęła się kolejna edycja Eventu NPC! Aby wziąć udział, wystarczy zgłosić się pod postem z etykietą „Event”! | Zmiana pory roku już 24 listopada, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

CECHY SPECJALNE I MUTACJE

Cała zawartość strony należy do Warrior Cats: Nowa era. Kopiowanie bez zgody administratora jest karalne.

Wszystkie grafiki zostały wykonane przez Pręgę (dc: prega)

Kolejnym krokiem w tworzeniu postaci, zaraz po wyborze maści, będzie określenie jego pozostałych cech wyglądu, takich jak długość futra, kolor oczu, a także cech specjalnych i mutacji, które mogą wystąpić u kota. Spis cech obowiązujących na blogu znajduje się poniżej!

Podział cech ze względu na rzadkość:

★ultra rzadkie - do zdobycia tylko przez eventy
★bardzo rzadkie - potrzebne 4 zgody administracji
★rzadkie - potrzebne 2 zgody administracji
★średnio pospolite - potrzebna 1 zgoda administracji
★pospolite - nie potrzeba zgody
★bardzo pospolite - nie potrzeba zgody

Ilość zgód dotyczy postaci, które nie dołączają do bloga poprzez miot, w którym dane cechy występują

DŁUGOŚCI SIERŚCI
U kotów wyróżniamy trzy podstawowe długości sierści:

KRÓTKA
- Futro jest gładkie i przylegające
PÓŁDŁUGA
- Futro jest dłuższe na klatce piersiowej, policzkach, ogonie i na tylnych łapach
DŁUGA
- Dłuższe futro znajduje się na całym kocie, szczególnie na ogonie, brzuchu, klatce piersiowej i szyi, na której często tworzy "kryzę". Krótsze jest natomiast na pysku

TYPY SIERŚCI
U kotów możemy także wyróżnić typy sierści, powstałe w większości przypadków na skutek ingerencji i wyselekcjonowanej hodowli prowadzonej przez człowieka. Wszystkie z nich, oprócz bezwłosych, mogą wystąpić w kombinacji z każdą długością sierści.

FALOWANA 
- Futro jest miękkie, falowane, szczególnie na ogonie
- Kocięta mogą urodzić się łyse bądź łysieć jako kocięta, zanim ich sierść ulegnie uformowaniu
- Rasy posiadające ten typ sierści: la perm

KRĘCONA 
- Najbardziej kręcone futro spośród istniejących odmian, kot pokryty jest loczkami, "sprężynkami"
- Gęsta, pełna okrywa, pluszowa i miękka w dotyku
- Rasy posiadające ten typ sierści: selkrik rex
SZORSTKA 
- Futro szorstkie w dotyku, delikatnie kręcone
- Posiadają pofalowane wąsy
- Rasy posiadające ten typ sierści: american wirehair
FALISTA 
- Futro, podobnie jak u skręcającego się typu sierści, układa się w pionowe fale, jest ono jednak mniej pokręcone
- Miękka, pluszowa okrywa
- Rasy posiadające ten typ sierści: devon rex
SKRĘCAJĄCA SIĘ 
- Futro układa się w pionowe, pokręcone fale
- Mają tylko podszerstek, sierść jest miękka i rzadka
- Rasy posiadające ten typ sierści: cornish rex, german rex

MIEJSCOWE ŁYSIENIE 
- Sierść rzadka, brakuje jej na pysku, klatce piersiowej, brzuchu, ogonie i łapach
- Podobnie, jednak nie w takim samym stopniu jak całkowicie łysy kot, może być wrażliwszy na temperatury i okaleczenie odsłoniętej skóry
- Rasy posiadające ten typ sierści: lykoi
BRAK 
- Nie posiadają futra, jednak może wystąpić na nich delikatny meszek, podobny do tego porastającego brzoskwinie. Jest on szczególnie widoczny na pysku, nosie
- Ciało pokryte zmarszczkami, miękkie, wymagające częstej pielęgnacji
- Koty bezwłose są bardziej narażone na obrażenia, zimno i oparzenia słoneczne. Podczas Pory Nagich Drzew, żyjące dziko osobniki powinny pozostać w legowiskach. Nie zrobienie tego może skutkować hipotermią, odmrożeniami, przeziębieniem, a w najgorszym wypadku także śmiercią.
- Kolor skóry zależy od maści kota
- Rasy bezwłose: sfinks

MUTACJE CIELESNE

Mutacje obejmująca całe ciało kota. 

KARŁOWATOŚĆ 
- Łapy kota są nienaturalnie krótkie, tułów dłuższy niż u standardowego
- Jeśli dojdzie do skrzyżowania się dwóch kotów z karłowatością, a kocię odziedziczy jej gen od obojga rodziców, płód nie urodzi się/kotka poroni
- Ta mutacja występuje u takich ras jak m.in.: munchkin
BUDOWA ORIENTALNA 
- Koty o tej budowie są smukłe, posiadają długie kończyny, szyję, pysk, a także duże uszy. Ich głowa jest kanciasta, oczy często w kształcie migdałów. Nos jest prosty.
- Powstał on z krzyżówki wielu ras kotów
- Ta budowa występuje u takich ras jak m.in.: kot syjamski

TYPY OGONA
ZAKRĘCONY 
- Kot posiada zakręcony ogon, mogący w zależności od osobnika skręcać się bardziej lub mniej, zatrzymując się przy plecach
- Kocięta rodzą się z prostym ogonem, który dopiero z wiekiem zaczyna się zawijać w stronę pleców
- Ta cecha występuje u takich ras jak m.in.: american ringtail 
KRÓTKI 
- Ogon kota jest bardzo krótki, wyglądem przypomina kikut
- Może powodować problemy z kręgosłupem
- Ta cecha występuje u takich ras jak m.in.: amerykański bobtail, 
BRAK 
- Kot nie posiada ogona
- Jeśli dojdzie do skrzyżowania się dwóch kotów bez ogona, a kocię odziedziczy gen braku go od obojga rodziców, płód nie urodzi się/kotka poroni
- Ta cecha występuje u takich ras jak m.in.: manx, 

TYPY USZU
WYWINIĘTE 
- Uszy tych kotów są wywinięte na wewnętrzną część
- Wymagają częstszej pielęgnacji i ostrożności, np. podczas pływania
- Ta cecha występuje u ras takich jak m.in.: american curl
OKLAPNIĘTE 
- Uszy tych kotów skierowane są w dół
- Mogą powodować problemy z kręgosłupem
- Ta cecha występuję u ras takich jak m.in.: szkocki zwisłouchy

PĘDZELKI 
- Koty te posiadają wydłużone, zwykle symetryczne włoski na końcówkach uszu
- Ta cecha występuje u ras takich jak m.in.: maine coon, kot norweski leśny, pixie-bob, angora turecka

TYPY PYSKA
SPŁASZCZONY 
- Pysk kota jest płaski i krótki
- Mogą wystąpić problemy z oddychaniem i jedzeniem
- Ta cecha występuje u ras takich jak m.in.: kot perski, kot brytyjski

★ALBINIZM★
Albinizm u kota polega na całkowitym bądź prawie całkowitym braku pigmentu. Cechuje je całkowicie biała sierść oraz oczy o nietypowej "barwie". Przez brak pigmentu (melaniny) ich oczy są "przezroczyste", w kolorze prześwitujących naczynek krwionośnych.

Przy tworzeniu postaci albinotycznej warto o tym pamiętać:
- Koty z albinizmem są bardziej wrażliwe na słońce i oparzenia
- Często cierpią na całkowitą lub częściową ślepotę i światłowstręt
- Mogą występować z czterema barwami oczu: czerwoną i różową, kiedy oko jest całkowicie pozbawione melaniny oraz niebieską i fioletową/lawendową, kiedy w oku znajduje się minimalna ilość melaniny
- Ze wszystkich dostępnych kolorów oczu najbardziej pospolitym jest niebieski
- Ich źrenice, bez względu na kolor tęczówki, maja czerwonawe zabarwienie
- Ich skóra, między innymi wewnątrz uszu i na nosie, jest przezroczysta, stąd jej różowe zabarwienie, spowodowane prześwitującymi naczyniami krwionośnymi
- Podobnie jak koty białe, posiadają "ukrytą pod spodem" maść

ALBINOS CZERWONOOKI 
ALBINOS RÓŻOWOOKI 
ALBINOS FIOLETOWOOKI 


ALBINOS NIEBIESKOOKI 

BIELACTWO

 Bielactwo u kotów rozprzestrzenia się z wiekiem, zwykle we wczesnej dorosłości, i polega na zaniku pigmentu. Całe postępowanie tej choroby zależy od osobnika. Może się zacząć od pojedynczych, białych kosmyków włosów tworzących drobne kropeczki, jak i większych plam, obejmujących np. kończynę, pysk lub kąciki oczu, na których często pojawiają się pierwsze oznaki rozwijającego się bielactwa. Jej długość i sposób rozwoju także jest bardzo indywidualny. U niektórych kotów bielactwo potrafi zająć całe ciało, zatrzymać się na danym etapie lub całkowicie cofnąć. Mutacja ta nie koliduje z bielą już występującą u kota.

Swoim wyglądem, postępujące bielactwo może przypominać pajęczą sieć lub śnieżynki (w przypadku kotów, u których postęp choroby zatrzymał się na etapie białych kosmyków), najlepiej widoczną na kotach czarnych.

Przy tworzeniu postaci z bielactwem warto o tym pamiętać:
- Partie ciała objęte bielą mają większą szansę na poparzenie słoneczne
- Bielactwo może także zmieniać kolor wąsów, skóry, nosa i poduszeczek łap kota
- Bielactwo nie ma wpływu na kolor oczu. W przeciwieństwie do standardowej bieli, dającej szanse na wystąpienie niebieskiej barwy tęczówki, koty z bielactwem i bez bieli w genotypie nie mają niebieskich oczu

Przykładowy rozwój bielactwa:
STADIUM I
- Młody kot nie wykazuje żadnych symptomów bielactwa, jego sierść jest w bazowym kolorze
STADIUM II
- Na futrze kota zaczynają się pojawiać białe kosmyki, w miejscach, w których w przyszłości uformują się konkretne plamy
STADIUM III
- Zwiększa się ilość plam z zanikającym pigmentem, białe kropki zaczynają łączyć się i tworzyć łaty
STADIUM IV
- Plamy bieli zajmują coraz większy obszar ciała kota
STADIUM V
- Biel wyglądem przypomina pajęczynę, a nierówne znaczenia pokrywają znaczącą część zwierzęcia

MUTACJE Z BIELĄ I NIBY-BIELĄ

MUTACJA FIŃSKA 
- Mało zbadana mutacja, polegająca na tworzeniu się nakrapianych wzorów, czasami przypominających "jabłkowitość", jaka występuje u koni (ang. nazwa - Finnish Mutation). Koty te cechują także jasne kończyny, pokryte ciemnymi plamami oraz białe znaczenia na pysku
- Znana także pod nazwą "Salmiak"
MUTACJA MORĘGOWATA 
- Cechuje się białym plamami, pstrokacizną, wyglądającą jak wzory pokrywające kotki umaszczenia tortie (ang. nazwa - Brindled)
- Powstaje przez brak rudego/kremowego pigmentu
- Pod względem genetycznym jest szylkretem tortie (nie posiada bieli)
MUTACJA KARPATI 
- Cechuje się jasnymi, srebrzystymi włoskami zbierającymi się szczególnie na uszach, łapach, pysku, brzuchu i ogonie kota
- Polega na mutacji bieli, która zajmuje chłodniejsze miejsca na ciele
- Kocięta rodzą się bardzo jasne, zyskując ciemniejszy, bazowy kolor z czasem
- W przypadku kotów długowłosych, mutacja ta może być łudząco podobna do maści dymnej
- Nazywany jest także odwróconym pointem (pomimo nie bycia związanym z nim genetycznie)
- Występuje w wielu wariantach
- Jest dziedziczna
MUTACJA NAKRAPIANA 
- Cechuje się licznymi, jasnymi punkcikami pokrywającymi ciało kota (ang. nazwa - Tweed)
- Pojawia się zwykle, gdy kot jest chory. W zależności od osobnika może pozostać lub po czasie zniknąć
- Nadaje sierści "efekt soli i pieprzu"
BIAŁE KOŃCÓWKI USZU 
- Kot posiada białe zakończenia uszu (ang. nazwa - White eartufts)
- Jest dziedziczna
MUTACJA SKUNKSA 
- Charakteryzuje się pasem biegnącym od pyska, przez grzbiet aż po cały ogon. Kolor może obejmować także łapy, klatkę piersiową i pysk. U niektórych osobników linie są "przecinane" (ang. nazwa - Skunk Stripe/"Thai" White Spotting)
- Występuje w wielu wariantach
- Jest dziedziczna
MUTACJA SPIRALNA 
- Futro kota układa się w nietypowe wzory, tworząc na ciele unikatowe spirale (ang. nazwa - Swirled). Ich palce i znaczenia na pysku często są w bazowym kolorze
- W rzeczywistości nie jest mutacją, a jedynie bardzo rzadkim rozłożeniem bieli
- Jest dziedziczna
MUTACJA PASKOWANA 
- Cechą charakterystyczną tej mutacji jest biały pas przebiegający przez ciało kota (ang. nazwa - Banded)
- Podobnie jak maść spiralna, nie jest mutacją, a bardzo rzadkim rozłożeniem bieli
- Jest dziedziczna

CHIMERY
Chimera jest połączeniem zwykle dwóch płodów (aczkolwiek istnieje znikoma szansa, aby połączyło się ich więcej), na wczesnym etapie rozwoju. Koty te cechują się unikatową okrywą, stanowiącą fuzję maści obu osobników. Plamy rozkładają się w sposób losowy.

Przy tworzeniu postaci chimery warto o tym pamiętać:
- Oczy chimer, jako iż pochodzą od dwóch różnych osobników, mogą wystąpić w dwóch różnych kolorach. W przeciwieństwie do heterochromii, nie ma wymogu niebieskiej tęczówki
- Oprócz umaszczenia, także długość futra danego osobnika może się różnić na danym obszarze. Jeśli dojdzie do połączenia płodu krótkowłosego z długowłosym, na ciele kota mogą wystąpić dłuższe bądź krótsze kępki sierści
- Jeśli dojdzie do połączenia płodów przeciwnych płci, kocię urodzi się interpłciowe, co oznacza, że będą posiadały cechy zarówno męskie jak i żeńskie
- W przypadku połączenia się umaszczenia rudego z nierudym, powstanie ubarwienie przypominające maść szylkretową. Pod względem genetycznym jednak nim nie jest, a przeniesione zostaną jako rudy bądź nierudy
- Chimera posiada jeden genotyp, co oznacza, że przekaże geny tylko jednego umaszczenia ją tworzącego. Wynika to z tego, iż jeden płód wchłonął drugi, a co za tym idzie - jego oryginalny genotyp pozostał nienaruszony. Robiąc taką postać, w formularzu należy zaznaczyć, która z maści jest "dominująca"

Przykładowe chimery:
BURA PRĘGOWANA TYGRYSIO + KREMOWA PRĘGOWANA KLASYCZNIE 
CZARNA + NIEBIESKA Z BIELĄ 
- Na kocie wyraźnie zaznaczone są miejsca przecinania się maści. Co istotne! Biel stanowi część jedynie drugiej maści, więc nie nachodzi ona na czarne futro
KRÓTKOWŁOSY + DŁUGOWŁOSY 

SZYLKRETOWE KOCURY

 Kocury o umaszczeniu szylkretowym są rzadką anomalią, której przyczyn może być kilka. Osobnik taki może być chimerą, posiadać mutację somatyczną lub cierpieć na Zespół Klinefeltera.

Mutacja Somatyczna - sytuacja, w której na wczesnym etapie rozwoju płodu mutuje jedna z komórek, przyjmując odmienny kolor od pozostałych. Wtedy na kocie pojawia się plama innej barwy, która w przypadku połączenia się maści rudej i nierudej może przypominać szylkret. Tak samo jak w przypadku chimery, mutacja ta nie ma wpływu na przekazywane potomstwu geny

Zespół Klinefeltera - nazywana jest tak sytuacja, w której kocię rodzi się z trzema chromosomami płci XXY, zamiast standardowych dwóch. Takie kocury są bezpłodne

CZEKOLADOWA CALICO Z BIELĄ 
- Autorem powyższej grafiki jest vezuvio. (dc)

POZOSTAŁE MUTACJE
GORĄCZKOWA/STRESOWA OKRYWA 
- Charakteryzuje się jasnym, srebrzystym, białym lub mlecznym kolorem, które obejmuje prawie całą powierzchnię ciała kocięcia. W oryginalnym kolorze pozostaje jedynie pysk, ogon oraz łapy (ang. nazwa - Fever/Stress Coat)
- Pojawia się jeszcze w łonie, na skutek choroby bądź wystąpienia silnego stresu u matki. Wysoka temperatura, pojawiająca się przy gorączce, blokuje formowanie się melaniny wewnątrz rosnących włosów
- Może wystąpić także pod postacią jasnych plam bądź pręg, jednak jest to rzadsze zjawisko
- Zanika wraz ze wzrostem kocięcia i wymianą kocięcej okrywy na dorosłą. Przyjęcie rzeczywistej maści zajmuje zwykle 4 miesiące, jednak może trwać aż do roku życia (4-12 księżyców)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz