BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Klan Burzy znów stracił lidera przez nieszczęśliwy wypadek, zabierając ze sobą dodatkową dwójkę kotów podczas ataku lisów. Przywództwo objął Króliczy Nos, któremu Piaszczysta Zamieć oddał swoje ówczesne stanowisko, na zastępcę klanu wybrana natomiast została Przepiórczy Puch. Wiele kotów przyjęło informację w trudny sposób, szczególnie Płomienny Ryk, który tamtego feralnego dnia stracił kotkę, którą uważał za matkę

W Klanie Klifu

Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.

W Klanie Nocy

po wygranej bitwie z wrogą grupą włóczęgów, wszyscy wojownicy świętują. Klan Nocy zyskał nowy, atrakcyjny kawałek terenu, a także wziął na jeńców dwie kotki - Wężynę, która niedługo później urodziła piątkę kociąt, Zorzę, a także Świteziankową Łapę - domniemaną ofiarę samotników.
W czasie, gdy Wężyna i jej piątka szkrabów pustoszy żłobek, a Zorza czeka na swój wyrok uwięziona na jednej z małych wysepek, Spieniona Gwiazda zarządza rozpoczęcie eksplorowania nowo podbitych terenów, z zamiarem odkrycia ich wszystkich, nawet tych najgroźniejszych, tajemnic.

W Klanie Wilka

Klan Wilka przechodzi przez burzliwy okres. Po niespodziewanej śmierci Sosnowej Gwiazdy i Jadowitej Żmii, na przywódcę wybrany został Nikły Brzask, wyznaczony łapą samych przodków. Wprowadził zasadę na mocy której mistrzowie otrzymali zdanie w podejmowaniu ważnych klanowych decyzji, a także ukarał dwie kotki za przyniesienie wstydu na zgromadzeniu. Prędko okazało się, że wilczaki napotkał jeszcze jeden problem – w legowisku starszych wybuchła epidemia łzawego kaszlu, pociągająca do grobu wszystkich jego lokatorów oraz Zabielone Spojrzenie, wojowniczkę, która w ramach kary się nimi zajmowała. Nową kapłanką w kulcie po awansie Makowego Nowiu została Zalotna Krasopani, lecz to nie koniec zmian. Jeden z patrolów odnalazł zaginioną Głupią Łapę, niedoszłą ofiarę zmarłej liderki i Żmii, co jednak dla większości klanu pozostaje tajemnicą. Do czasu podjęcia ostatecznej decyzji uczennica przebywa w kolczastym krzewie, pilnowana przez ciernie i Sowi Zmierzch.

W Owocowym Lesie

Społecznością wstrząsnęła nagła i drastyczna śmierć Morelki. Jak donosi Figa – świadek wypadku, świeżo mianowanemu zwiadowcy odebrały życie ogromne, metalowe szczęki. W związku z tragedią Sówka zaleciła szczególną ostrożność na terenie całego klanu i zgłaszanie każdej ze śmiercionośnych szczęki do niej.
Niedługo później patrol składający się z Rokitnika, Skałki, Figi, Miodka oraz Wiciokrzewa natknął się na mrożący krew w żyłach widok. Ciało Kamyczka leżało tuż przy Drodze Grzmotu, jednak to głównie jego stan zwracał na siebie największą uwagę. Zmarły został pozbawiony oczu i przyozdobiony kwiatami – niczym dzieło najbardziej psychopatycznego mordercy. Na miejscu nie znaleziono śladów szarpaniny, dostrzeżono natomiast strużkę wymiocin spływającą po pysku kocura. Co jednak najbardziej przerażające – sprawca zdarzenia w drastyczny sposób upodobnił wygląd truchła do mrówki. Szok i niedowierzanie jedynie pogłębił fakt, że nieboszczyk pachniał… niedawno zmarłą Traszką. Sówka nakazała dokładne przeszukanie miejsca pochówku starszej, aby zbadać sprawę. Wprowadziła także nowe procedury bezpieczeństwa: od teraz wychodzenie poza obóz dozwolone jest tylko we dwoje, a w przypadku uczniów i ról niewalczących – we troje. Zalecana jest również wzmożona ostrożność przy terenach samotniczych. Zachowanie przywódczyni na pierwszy rzut oka nie uległo zmianie, jednak spostrzegawczy mogą zauważyć, że jej znany uśmiech zaczął ostatnio wyglądać bardzo niewyraźnie.

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty


Miot w Klanie Wilka!
(brak wolnych miejsc!)

Znajdki w Klanie Wilka!
(trzy wolne miejsca!)

Zmiana pory roku już 23 czerwca, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

29 marca 2016

Zmiany!

Dobrze, ludziki. Postanowiłam wprowadzić kilka zmian, a tyczą się one głównie ciąży, lecz dodane zostaną też walki, polowania i punkty umiejętności, a dla medyków poziom medyczny.
***
Ciąża
Adopcje
Teraz radzę częściej zaglądać do zakładki "Gotowe koty", bo jeśli kotka będzie w ciąży i wyrazi na to zgodę, to będzie można wziąć kotka z miotu! :3 Adopcje będą trwały przez 8 tygodni. 2 tygodnie, gdy kotka będzie jeszcze w ciąży, i postać można wykreować od zera, i przez 6, gdy to kociaki się urodzą, i gdzie wygląd, płeć i umiejętności są już zrobione. Koty, które nie trafią do nowych właścicieli, zostają postaciami NPC, które są wciąż gotowe do adopcji. Przed zmianami jednak będzie ankieta i możliwość głosowania.
Dosyć wolności!
Więc... kociaki są kreowane teraz przez administrację. Żeby nie było z czarnego i białego kota rudasa, bo jakiś tam jego praprapraprapradziadek był rudy. OK, rozumiem, dziadek był pręgowany, więc kociak ma ledwo widoczne pręgi, ale nie cofajmy się kilka pokoleń wstecz! Co z tego, że praprapraprababcia była szylkretowa, a następne koty miały tylko nieliczne łatki i po za nią nie miały szylkreta w linii i nie mają szans na takiego kociaka! Zdradź partnera albo zrób sobie nowego kota. Na temat tego nie będzie ankiety.
NPC
Czyli koty, które "automatycznie" rodzą kociaki, gdy jeden z klanów ma za mało członków. Kocięta z pary NPC można adoptować i grać nimi jak normalną postacią. Kociaki, które nie znajdą nowych właścicieli, zostaną kolejnymi NPC.
Walki i PU
Walki
Od dzisiaj walki realistyczniejsze. Uczeń nie zdoła pokonać zastępcy, a PU zależy od ataku. Dodatkowo, dzielą się na zwykłą szamotaninę, i poważną walkę. Przydaje się tu silne rozwinięcie siły i zwinności. Jednakże walkę trzeba szczegółowo opisać, wziąć pod uwagę PU przeciwnika i rangę (uczeń nie da rady pozbawić wszystkich żyć lidera). Źle opisana walka (np. kot z przeważającą szybkością zrzucił z siebie bardzo silnego kota) zostanie odesłana do poprawy.
Polowania
Polowania są realistyczniejsze, czyli kot o dużej szybkości i zwinności może złapać jakiegoś małego gryzonia, jaszczurkę czy małe płazy, ale ma mniejszą nadzieję by złapać dorosłego i silnego zająca. Myślałam też nad dodaniem spisu zwierzyny, ale chyba nie przejdzie.
Punkty umiejętności
Każdy kot dostanie do rozdzielenia 100 punktów, wedle wyboru. Ma do uzupełnienia Siłę (Si), szybkość (Sz), zwinność (Z) i skok (Sk). Zacytuję tutaj Morningdew:
PU byłyby dobrym obrazem sprawności fizycznej kota. Ale! Tylko wtedy, kiedy byłoby ich 100(%) i nie dochodziłyby. Na ich zasadzie można by oszacować szanse kota w pojedynku. Np. Morning w walce z Onyxem byłaby szybka i łatwo robiłaby uniki, ale gdyby tylko on ją złapał już by nie wyszła z tego żywa. I przy polowaniu: silny, lecz z lekka wolny kot nie złapie myszy tak łatwo jak zwinny, ale zwinny kot miałby mały problem ze złapaniem dorosłego zająca. Ok. Mam taki pomysł: statystyki dzielimy na cztery cechy. Każdy ma do rozdzielenia 100 pkt., z tym że jedna cecha musi mieć więcej niż 26%, mozna wyróżnić dwie. Kot o podwyższonej zwinnosci będzie łatwiej polował na myszy, ryjowki, nornice... i wiewiorki. Będzie zwinny, ale słaby, więc lepiej by unikał walk. Szybki kot może polować na króliki, wiewiorki, ryby i małe ptaki. Atakuje szybko i nieprzewidywalnie. Szybki kot może polować na króliki, wiewiorki, ryby i małe ptaki. Atakuje szybko i nieprzewidywalnie
Poziom medyczny
Super pieszczochy
Poziom medyczny wprowadziłam, żeby kot, który się z choinki urwał i w nie ma nawet kropli krwi wojownika w sobie, nagle umiał wyleczyć zielony kaszel, w 5 minut wymyśleć skuteczną odtrutkę na trujące jagody albo wyleczyć ledwo żyjącego kota. Poziom medyczny będzie się trudniej "nabijało". 10 opowiadań na temat leczenia kota = 1 poziom. Leczenia a nie dania jakiś roślinek i dalej tylko pitu pitu. Poziomów medycznych będzie 5, a poziom będzie zależał od tego, co kot wyleczy. Kot z 1 poziomem może co najwyżej dać jakieś zioła na odporność, a medyk z 5 - ma zdolność leczenia zielonego kaszlu i poważnych ran.
~Dziękuję, Owl

1 komentarz:

  1. O kurczaczki, robi się zarąbiście realistycznie *-*
    Już was kocham, w Sumie kochałam zawsze XDDD
    Owl, stworzyłaś mi młode, więc one pozostają, prawda? :3
    ~Spotted która nie ogarnia wszystkiego ale ma zaciesz na ryjku.

    OdpowiedzUsuń