BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Po śmierci Różanej Przełęczy, Sójczy Szczyt wybrała się do Księżycowej Sadzawki wraz z Rumiankowym Zaćmieniem. Towarzyszyć im miała również Margaretkowy Zmierzch, która dołączyła do nich po czasie. Jakie więc było zaskoczenie, gdy ta wróciła niezwykle szybko cała zdyszana, próbując skleić jakieś sensowne zdanie. Z całości można było wywnioskować, że kotka widziała, jak Niknące Widmo zabił Sójczy Szczyt oraz Rumiankowe Zaćmienie. W obozie została przygotowana więc zasadzka na dymnego kocura, który nie spodziewał się dziur w swoim planie. Na Widmie miała zostać wykonana egzekucja, jednak kocur korzystając z sytuacji zdołał zabić stojącą nieopodal Iskrzącą Burzę, chwilę potem samemu ginąc z łap Lwiej Paszczy, Szepczącej Pustki oraz Gradowego Sztormu, z czego pierwszą z wymienionych również nieszczęśliwie dosięgły pazury Widma. Klan Burzy uszczuplił się tego dnia o szóstkę kotów.

W Klanie Klifu

Plotki w Klanie Klifu mimo upływu czasu wciąż się rozprzestrzeniają. Srokoszowa Gwiazda stracił zaufanie części swoich wojowników, którzy oskarżają go o zbrodnie przeciwko Klanowi Gwiazdy i bycie powodem rzekomego gniewu przodków. Złość i strach podsycane są przez Judaszowcowy Pocałunek, głoszącego słowo Gwiezdnych, i Czereśniową Gałązkę, która jako pierwsza uznała przywódcę za powód wszystkich spotykających Klan Klifu katastrof. Srokoszowa Gwiazda - być może ze strachu przed dojściem Judaszowca do władzy - zakazał wybierania nowych radnych, skupiając całą władzę w swoich łapach. Dodatkowo w okolicy Złotych Kłosów pojawili się budujący coś Dwunożni, którzy swoimi hałasami odstraszają zwierzynę.

W Klanie Nocy

Świat żywych w końcu opuszcza obarczony klątwą Błotnistej Plamy Czapli Taniec. Po księżycach spędzonych w agonii, której nawet najsilniejsze zioła nie były mu w stanie oszczędzić, ginie z łap własnego męża - Wodnikowego Wzgórza, który został przez niego zaatakowany podczas jednego z napadów agresji. Wojownik staje się przygnębiony, jednak nadal wypełnia swoje obowiązki jako członek Klanu Nocy, a także ojciec dla ich maleńkiego synka - Siwka. Kocurek został im podarowany przez rodzącą na granicy samotniczkę, która w zamian za udzieloną jej pomoc, oddała swego pierworodnego w łapy obcych. W opiece nad nim pomaga Mżawka, młodziutka karmicielka, która nie tak dawno wstąpiła w szeregi Klanu Nocy, wraz z dwójką potomków - Ikrą oraz Kijanką. Po tym wydarzeniu, na Srebrną Skórkę odchodzi także starsza Mrówczy Kopiec i medyczka, Strzyżykowy Promyk, której miejsce w lecznicy zajmuje Różana Woń. W międzyczasie, na prośbę Wieczornej Gwiazdy, nowej liderki Klanu Wilka, Srocza Gwiazda udziela im pomocy, wyznaczając nieduży skrawek terenu na ich nowy obóz, w którym mieszkać mogą do czasu, aż z ich lasu nie znikną kłusownicy. Wyprowadzka następuje jednak dopiero po kilku księżycach, podczas których wielu wojowników zdążyło pokręcić nosem na swoich niewdzięcznych sąsiadów.

W Klanie Wilka

Po terenach zaczynają w dużych ilościach wałęsać się ludzie, którzy wraz ze swoją sforą, coraz pewniej poruszają się po wilczackich lasach. Dochodzi do ataku psów. Ich pierwszą ofiarą padł Wroni Trans, jednak już wkrótce, do grona zgładzonych przez intruzów wojowników, dołącza także sam Błękitna Gwiazda, który został śmiertelnie postrzelony podczas patrolu, w którym towarzyszyła mu Płonąca Dusza i Gronostajowy Taniec. Po przekazaniu wieści klanowi, w obozie panuje chaos. Wojownikom nie pozostaje dużo możliwości. Zgodnie z tradycją, Wieczorna Mara przyjmuje pozycję liderki i zmienia imię na Wieczorną Gwiazdę. Podczas kolejnych prób ustalenia, jak duży problem stanowią panoszący się kłusownicy, giną jeszcze dwa koty - Koszmarny Omen i Zapomniany Pocałunek. Zapada werdykt ostateczny. Po tym, jak grupa wysłanników powróciła z Klanu Nocy, przekazując wieść, iż Srocza Gwiazda zgodziła się udzielić wilczakom pomocy, cały klan przenosi się do małego lasku niedaleko Kolorowej Łąki, który stanowić ma ich nowy obóz. Następne księżyce spędzają na przydzielonym im skrawku terenu, stale wysyłając patrole, mające sprawdzać sytuację na zajętych przez dwunożnych terenach. W międzyczasie umiera najstarsza członkini Klanu Wilka, a jednocześnie była liderka - Stokrotkowa Polana, która zgodnie ze swą prośbą odprowadzona została w okolice grobu jej córki, Szakalej Gwiazdy. W końcu, jeden z patroli wraca z radosną nowiną - wraz z nastaniem Pory Nagich Drzew, dwunożni wynieśli się, pozostawiający po sobie jedynie zniszczone, zwietrzałe obozowisko. Wieczorna Gwiazda zarządza powrót.

W Owocowym Lesie

Społeczność z bólem pożegnała Przebiśniega, który odszedł we śnie. Sytuacja nie wydawała się nadzwyczajna, dopóki rodzina zmarłego nie poszła go pochować. W trakcie kopania nagrobka zostali jednak odciągnięci hałasem z zewnątrz, a kiedy wrócili na miejsce… ciała ukochanego starszego już nie było! Po wszechobecnej panice i nieudanych poszukiwaniach kocura, Daglezjowa Igła zdecydowała się zabrać głos. Liderka ogłosiła, że wyznaczyła dwa patrole, jakie mają za zadanie odnaleźć siedlisko potwora, który dopuścił się kradzieży ciała nieboszczyka. Dowódcy patroli zostali odgórnie wyznaczeni, a reszta kotów zachęcana nagrodami do zgłoszenia się na ochotników członkostwa.
Patrole poszukiwacze cały czas trwają, a ich uczestnicy znajdują coraz to dziwniejsze ślady na swoim terenie…

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Znajdki w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)

Miot w Owocowym Lesie!
(jedno wolne miejsce!)

Miot w Klanie Nocy!
(jedno wolne miejsce!)

Rozpoczęła się kolejna edycja Eventu NPC! Aby wziąć udział, wystarczy zgłosić się pod postem z etykietą „Event”! | Zmiana pory roku już 24 listopada, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

O blogu

Z góry informujemy, że cała zawartość została stworzona przez administratorów bloga. Prosilibyśmy o niekopiowanie lub wcześniejsze skontaktowanie się z adminem. Dziękujemy!
 


 Co to blog PBP?

Ten skrót odnosi się do angielskiego słowa (play by post). Polega to na tym, że sterujesz swoją postacią poprzez opowiadania, które są zamieszczane na blogu. Może wydaje ci się to skomplikowane, ale tak nie jest! To bardziej rozbudowana forma RPG, które można często spotkać na Discordzie. Różnica jest jednak taka, że masz więcej czasu na odpowiedź, możesz sterować postaciami innych graczy jak i postaciami NPC (czyli takimi, które nie mają żadnego właściciela), a akcja w jednym opowiadaniu może trwać nawet przez kilka dni fabularnych, gdzie twoja postać ze swoimi przyjaciółmi przeżywa cudowne przygody!



CZTERY KLANY
Obecna sytuacja fabularna: Po śmierci Szakalej Gwiazdy, ciągnącej za sobą także życia innych wojowników, Klan Wilka pogrążył się w żałobie. Nie mogło to trwać jednak zbyt długo - kult Miejsca Gdzie Brak Gwiazd szybko musiał odżyć, odbudowując swoje siły poprzez kocięta, a także zawarcie sojuszu z Klanem Nocy, przypieczętowanym narodzinami dwóch "księżniczek", z czego jedna z nich, zgodnie z umową, trafiła do Klanu Wilka.
To wydarzenie bezpośrednio wiązało się z późniejszymi zmianami w Klanie Nocy, w którym została wprowadzona władza dziedziczna, a także swego rodzaju rodzina królewska, na której czele stanęła sama Srocza Gwiazda. Ich nowym symbolem stał się kwiat lilii wodnej, swą czerwienią zdobiący czoła wszystkich członków tego rodu.
W tym samym czasie Różana Przełęcz, liderka Klanu Burzy, umacnia wiarę w Klan Gwiazdy, powołując nową rolę kronikarza, mającego zająć się zapamiętywaniem dziejów oraz przekazaniem ich dalszym pokoleniom.
 ~~~
Klany łączy specyficzna więź, bazowana na próbie "udowodnienia sąsiadowi, że jest się lepszym" czy też szczerej nienawiści. Wszystkie klany uważają siebie za pewien rodzaj wspólnoty, którą łączy tradycja, wiara i historia. 
Nasze tereny zamieszkują cztery klany: Klan Wilka, Klan Nocy, Klan Klifu i Klan Burzy. Istnieje jeszcze Owocowy Las, jednakże tamtejsze koty nie uznają siebie jako klanu, a grupę rodzinną czy też społeczność. Każdy z tych klanów różnią cele, umiejętności i terytoria.
Koty z Klanu Wilka są zwinne i sprawnie poruszają się między drzewami. Potrafią polować na żyjące w lesie myszy i wiewiórki, a także na ptaki.
Klan Nocy to mieszkańcy terenów nad rzeką, w której polują na ryby. Złapanie ryby i pływanie w rwącej rzece wymagają od tego klanu dużej siły i umiejętności pływania.
Klan Klifu mieszka blisko nadmorskiego klifu, gdzie żyje wiele ptaków. Stanowią one główne pożywienie tych kotów, a aby je złapać trzeba umieć wysoko skakać. Koty Klanu Klifu nie gardzą również myszami, które łapią na leśnej części swojego terytorium.
W Klanie Burzy ceni się króliki. To szybkie zwierzęta i polując na nie, wojownicy muszą wykazać się prędkością i sprytem.

KLANOWE RANGI
Każda z rang ma różne możliwości oraz ograniczenia, one określają pozycję kota w klanie, a także jego obowiązki oraz przywileje.

KOCIĘ
od narodzin do 6 księżyców
Nikt nie ma prawa krzywdzić kociaka, nawet jeśli ten pochodzi z innego klanu. Kocięta są uważane za przyszłość nie tylko swoich klanów, ale także całego gatunku, dlatego ich życie wymaga ochrony. Podczas zabawy maluchy przygotowują się do przyszłego życia: ćwiczą umiejętności w walce, polowaniu czy innych dziedzinach (istnieją np. zabawy uczące wspinaczki, skakania, pływania czy równowagi). Kociakom zabrania się jednak opuszczać obóz bez opieki i polować samodzielnie na prawdziwą zwierzynę. Ich imiona są jednoczłonowe np. Rosa
 
UCZEŃ MEDYKA
od 6 księżyców do ukończenia szkolenia
Uczeń medyka przez liczne księżyce zgłębia tajniki leczenia u boku swojego mentora. Obowiązują go te same zasady co medyków, jednak nie posiada ich uprawnień, a uprawnienia zwykłego ucznia. Jego szkolenie trwa też nieco dłużej niż innych uczniów. Ich imiona kończy człon Łapa, np. Zroszona Łapa

UCZEŃ WOJOWNIKA
od 6 księżyców do ukończenia szkolenia
Do obowiązków ucznia należy nauka walki i polowania, wykarmienie starszych i królowych, pomaganie medykowi w drobnych sprawach, uczestniczenie w patrolach, walka za klan, a także inne obowiązki, jakie mogą przydzielić im starsi rangą. Za swoje przewinienia uczeń może mieć zmniejszone porcje żywnościowe, otrzymać karne imię lub wykonywać "brudną robotę". Do zasad obowiązujących ucznia należą m.in. zasady obowiązujące wojownika, zakaz opuszczania obozu bez zgody mentora oraz zakaz posiadania potomstwa. Ich imiona kończy człon Łapa, np. Zroszona Łapa
 
WOJOWNIK
od ukończenia szkolenia do około 90 księżyców
Ich obowiązkami są polowania, patrolowanie granic, walka i troska o innych członków klanu. Wojownikom zabrania się natomiast postępować niezgodnie z kodeksem wojownika. Każdy wojownik może zostać wyróżniony przez swojego lidera i otrzymać pod opiekę ucznia. Zostaje on wtedy jego mentorem. Od tego czasu oprócz standardowych obowiązków musi się zająć szkoleniem przyszłego wojownika w polowaniu i walce. Naucza go także o kodeksie wojownika czy Klanie Gwiazdy. Ich imiona składają się z dwóch członów np. Zroszona Łza
 
MEDYK
od ukończenia szkolenia do około 90 księżyców
 Jego zdaniem jest opieka zdrowotna nad członkami klanu, zbieranie potrzebnych ziół oraz posiadanie wiedzy na ich temat, a także pomaganie królowym, gdy te oczekują młodych, a następnie pomoc przy porodzie. Medycy otrzymują i interpretują sny zsyłane im przez Klan Gwiazdy oraz raz na księżyc wybierają się na Spotkanie Medyków. Medycy posiadają inny kodeks niż wojownicy.
 
STARSZY 
od 90 księżyców do śmierci (lub wcześniej)
 Starsi nie muszą wykonywać zadań wojowników. Mogą całe dnie spędzać na odpoczynku lub pomagać królowym w opiece nad ich młodymi. Starsi są także niezwykle szanowani ze względu na wiek i nabyte doświadczenie. Emerytowani wojownicy mają poszanowanie wśród nawet obcych kotów.
 
KARMICIELKA/KRÓLOWA
Zadaniem karmicielek jest opiekowanie się kociętami, które wydały na świat, a także pomaganie innym kotkom w ich wychowaniu. Jeśli kotka czuje taką chęć, lub też w sytuacji, gdy klan tego potrzebuje (np. matka kociąt zmarła czy znaleziono jakieś młode) - może ona przyjąć tytuł wiecznej karmicielki. O powrocie wiecznej karmicielki do swojego poprzedniego stanowiska decyduje tylko i wyłącznie ona, ponadto posiada władzę absolutną w kociarni, a jej słowo w tymże legowisku jest ostateczne.
 
ZASTĘPCA
 Wybiera go lider po śmierci poprzedniego zastępcy lub rozpoczynając swoją służbę. Zastępcami zostają na ogół koty, którym lider ufa na tyle by powierzyć im swój klan po śmierci. Do obowiązków zastępcy należy planowanie patroli, zastępowanie lidera gdy tej jest w niemocy lub nieobecny, organizowanie dnia wojowników, składanie raportów z patroli.
 
LIDER
Pełni on rolę przywódcy i opiekuna klanu. Prowadzi też klan do bitew i reprezentuje go na zgromadzeniach. Lider decyduje o losach członków swojego klanu. Przydziela uczniom mentorów, decyduje o zakończeniu treningu i wybiera swojego zastępcę. Każdy lider ma też obowiązek akceptować wolę swoich wojowników, którzy chcą odejść do starszyzny. Lider musi nadzorować swój klan i decydować w wielu jego sprawach. On karze wojowników za złe zachowanie i rozwiązuje ich konflikty.
 
CEREMONIE
1. CEREMONIA UCZNIA
Młody kociak przyjmuje nowe imię i rangę, stając się kolejnym uczniem klanu. Ceremonia ta odbywa się kiedy kociak ukończy sześć księżyców. Jej przebieg jest następujący:
Lider klanu zwołuje zebranie, aby mianować nowego ucznia i wybrać mu mentora. Zgodnie z tradycją używa słów:
Lider: (Imię kociaka), ukończyłeś sześć księżyców i nadszedł czas, abyś został uczniem. Od tego dnia, aż do otrzymania imienia wojownika/medyka będziesz się nazywać (imię ucznia z końcówką -Łapa). Twoim mentorem będzie (imię mentora). Mam nadzieję, że (imię mentora) przekaże ci całą swoją wiedzę.
Potem lider zwraca się do mentora:
Lider: (Imię wojownika), jesteś gotowy do szkolenia własnego ucznia. Otrzymałeś od swojego mentora, (imię mentora) doskonałe szkolenie i pokazałeś swoją (przymiot) i (przymiot). Będziesz mentorem (imię ucznia), mam nadzieję, że przekażesz mu całą swoją wiedzę.
Mentor dotyka się z uczniem nosami, a klan czci nowego ucznia wykrzykując jego imię. Po tym uczeń często idzie się pochwalić swojej rodzinie lub spotyka się z mentorem na osobności.

2. CEREMONIA WOJOWNIKA
Podczas niej uczeń kończy oficjalnie szkolenie i otrzymuje nowe imię i rangę stając się kolejnym wojownikiem swojego klanu. Ceremonia odbywa się wtedy, kiedy mentor ucznia uzna, że ten jest gotowy do pełnienia nowej funkcji.
Lider zwołuje spotkanie klanu i zgodnie z tradycją między nim a uczniem dochodzi do wymiany zdań:
Lider: Ja, (imię lidera), przywódca Klanu (nazwa klanu), wzywam moich walecznych przodków, aby spojrzeli na tego ucznia. Trenował pilnie, aby poznać zasady waszego szlachetnego kodeksu. Polecam go wam jako kolejnego wojownika.
(Imię ucznia), czy przysięgasz przestrzegać kodeksu wojownika i chronić swój klan nawet za cenę życia?

Uczeń: Przysięgam.
Lider: Mocą Klanu Gwiazdy nadaję ci imię wojownika. (Imię ucznia), od tej pory będziesz znany jako (imię wojownika). Klan Gwiazdy ceni twój (przymiot) i (przymiot), oraz wita cię jako nowego wojownika Klanu (nazwa klanu)
Lider dotyka pyszczkiem głowy ucznia, a ten dotyka jego barku. Po ceremonii mianowania wojownik musi odbyć jej drugą część. Przez całą noc ma czuwać nad bezpieczeństwem klanu i do momentu wyjścia porannego patrolu nie ma prawa się odezwać.

3. CEREMONIA LIDERA
Lider udaje się do świętego miejsca, gdzie zapada w sen. Budzi się wśród kotów z Klanu Gwiazdy, których jest dziewięć. Każdy z nich przybywa z zamiarem podarowania liderowi życia. Każdy kot ofiarowuje je dotykając pyszczkiem głowy nowego lidera i mówiąc słowa:
Kot dający życie: Z tym życiem daję ci dar (nazwa daru). Użyj go (wyjaśnienie daru).
Gdy wszystkie koty ofiarują już swoje dary, poprzedni lider (lub ważna osobowość spośród zebranych, np. kiedy poprzedni lider trafił w Miejsce Gdzie, Brak Gwiazd) wypowiada te słowa:
Poprzedni lider: Witam cię twoim nowym imieniem (nowe imię lidera kończące się członem -Gwiazda). Twoje dawne życie jest już nieistotne. Otrzymałeś/aś dziewięć żyć lidera, a Klan Gwiazdy oddaje ci w opiekę Klan (nazwa klanu). Broń go dobrze; opiekuj się starszymi i kociętami; szanuj swych przodków i tradycję kodeksu wojownika; żyj każdym życiem z dumą i godnością!
 
4. CEREMONIA MEDYKA
Jeden z medyków klanu i jego uczeń wybierają się do świętego miejsca podczas Szponiastego Księżyca, aby tam odbyć ceremonię. Podczas niej zgodnie z tradycją wypowiadane są słowa:
Medyk: Ja, (imię medyka), medyk Klanu (nazwa klanu), wzywam moich walecznych przodków, aby spojrzeli na tego ucznia. Trenował pilnie, by zrozumieć drogę medyka, i z waszą pomocą służyć swojemu klanowi przez wiele przyszłych księżyców.
(Imię ucznia), czy przysięgasz podążać drogą medyka, trzymać się z daleka od klanowych wojen i chronić wszystkie koty, nawet za cenę życia?

Uczeń medyka: Przysięgam.
Medyk: Zatem mocą Klanu Gwiazdy nadaje ci imię medyka. (Imię ucznia), od tej pory będziesz znany jako (imię medyka). Klan Gwiazdy docenia twoją (przymiot) i (przymiot), oraz wita cię, jako pełnoprawnego medyka Klanu (nazwa klanu).
Pozostali zebrani medycy witają nowego kolegę wykrzykując jego imię (jeżeli kot posiadał wcześniej imię wojownika zmiana imienia nie zachodzi i wykrzykiwane jest jego stare). Potem koty dzielą sny z Klanem Gwiazdy.

5. CEREMONIA STARSZEGO
Lider: (Imię wojownika), czy chcesz porzucić rolę wojownika/królowej/medyka i dołączyć do grona starszych?
Wojownik: Tak, chcę.
Lider: Twój klan dziękuje ci za wierną służbę, jaką mu dałeś. Niech Klan gwiazdy da ci wiele księżyców spokoju!
 

KODEKS WOJOWNIKA I MEDYKA
Kodeks Wojownika to zbiór zasad obowiązujący członków klanu. Kodeks jest ofiarowany przez Klan Gwiazdy, dlatego jego łamanie może być związane z karą.
  1. Broń wszystkich klanów, nawet kosztem własnego życia. Twoja pierwsza lojalność jest wobec klanu, ale wszystkie koty, które przestrzegają kodeksu wojownika, są twoimi sojusznikami. Każdy klan musi zapewnić, że żaden inny klan nie upadnie.
  2. Niemniej jednak każdy klan jest dumny i niezależny. Ma tradycje, które należy zawsze szanować.
  3. Honorowy wojownik nie potrzebuje zabijać innych, by zwyciężyć w swojej bitwie, jest to dozwolone jednak w obronie własnej lub jeśli koty są wyjęte spod kodeksu wojownika.
  4. Starszyzna, karmicielki i kocięta muszą zostać nakarmieni przed uczniami i wojownikami.
  5. Uczniom nie wolno jeść bez pozwolenia, dopóki nie zapolują, by nakarmić starszyznę.
  6. Zgromadzenie czterech klanów odbywa się w każdą pełnię, kiedy trwa rozejm. W tym czasie nie powinno być żadnych walk między klanami.
  7. Żaden wojownik nie może opuścić kocięcia w bólu czy niebezpieczeństwie, nawet jeśli jest to kociak z innego klanu.
  8. Zastępca zostanie przywódcą, kiedy poprzedni przywódca umrze, zostanie wygnany albo przeniesie się do starszyzny. Po śmierci, przejściu na emeryturę, awansie (na przywódcę) lub wygnaniu zastępcy, nowy zastępca musi zostać wybrany przed pełnią księżyca. 
  9. Zwierzyna zabijana jest tylko po to, by się nią pożywić. Podziękuj Klanowi Gwiazdy za jej życie.
  10. Nowo pasowany wojownik musi odbyć ciche czuwanie przez jedną noc po ceremonii.
  11. Wojownik odrzuca wygodne życie kota domowego.
  12. Granice muszą być sprawdzane i oznakowywane każdego dnia. Przegoń każdego intruza—ale wojownik musi zawsze pamiętać, że wszystkie koty przestrzegają kodeksu wojownika.
Wyjątki pozwalające łamać kodeks:
  • Koty mogą wchodzić na terytoria innych klanów, jeśli idą z delegacją do lidera danego klanu.
  • Jeżeli lider nadużywa swoich praw, jest słaby lub okrutny jego wojownicy mogą wypowiedzieć mu posłuszeństwo wbrew kodeksowi. Co więcej jest to zachowanie wręcz wymagane.
Kodeks Medyka
  1. Medyk nie może posiadać partnera
  2. Zabronione oraz surowo karane jest posiadanie przez medyka postomstwa
  3. Medyk ma prawo wycofać się ze stanowiska jeśli posiada wyszkolonego ucznia 
  4. Klan Gwiazdy zsyła Medykom sny do interpretacji 
  5. Medyk może omawiać sny tylko i wyłącznie z przywódcą i zastępcą swojego klanu
  6. Wyjątkiem są zebrania medyków, podczas których, dzieli się z innymi przepowiedniami i snami 
  7. Medyk nie powinien nikomu ujawniać snu czy też wizji, dopóki sam nie zrozumie ich znaczenia 
  8. Medyk nie może odmówić pomocy nawet kotu z obcego klanu

WIARA I ZWYCZAJE
Do tej sekcji odnosi się też artykuł "Słownik wojownika" zawierający słowa i określenia, jakimi powinny się posługiwać koty.
 
Klan Gwiazdy przebywają tam zmarłe koty, które żyły zgodnie z Kodeksem Wojownika. Jest on odpowiednikiem nieba. Każdy dobry kot po śmierci dołącza do Klanu Gwiazdy i ze Srebrnej Skóry obserwuje poczynania swoich pobratymców. Podobno każda gwiazda na niebie jest jedną duszą wojownika albo medyka. Klan Gwiazdy zawsze czuwa nad kotami i zsyła przepowiednie w razie zagrożeń. W sytuacji kiedy nowy lider otrzymuje 9 żyć, to gwiezdni obdarowują go nimi, dając mu przy tym dziewięć darów. 
Miejsce, Gdzie Brak Gwiazd trafiają tam koty, które dopuściły się niehonorowych czynów za życia, nie przestrzegając kodeksów. 
Zgromadzenia klanów to spotkania wszystkich czerech klanów na Bursztynowej Wyspie, odbywające się w każdą pełnię księżyca. W tę noc wszystkie klany obowiązuje "zawieszenie broni". Dla każdego kota wyprawa na zgromadzenie to wielki zaszczyt, decyzję o tym, kto pójdzie podejmuje lider. Podczas zgromadzeń liderzy klanów opowiadają o ostatnich wydarzeniach w ich klanach. Informują np. o nowych uczniach, wojownikach, zastępcach, a także o nowonarodzonych kociętach i kotach, które przeszły na emeryturę. Podczas zgromadzeń liderzy mogą także prosić siebie o przysługę.
Wojownicy wykorzystują tę szansę aby spotkać się ze znajomymi z innych klanów i wymieniać informacje.
Codzienne życie w klanie:
Każdego wieczora wszyscy zasiadają do wspólnego posiłku, rozmawiają i pielęgnują się wzajemnie, zacieśniając swoje więzy. Ten moment nazywa się dzieleniem języków (od jednej z czynności - wylizywania sierści).
Każdy klan lokuje gdzieś na swoim terytorium miejsce zwane obozem, który pełni funkcję ich domu. Lokacja obozu jest stała, a zmieniany jest tylko, gdy poprzedni zostanie zniszczony lub gdy będzie w nim niebezpiecznie. Jest to miejsce gdzie wojownicy śpią, spotykają się, jedzą, leczą rany i choroby, dzielą języki, składają raporty przywódcy i jego zastępcy, a także tam odbywają się ceremonie. Niektóre koty, jak starsi, królowe i kocięta nie opuszczają obozu.
Bardzo ważnym elementem klanowego życia są patrole. Są dwa szczególne typy patroli. Patrole graniczne, które wysyłane są 2-3 razy dziennie. Wojownicy odbywają je, aby kontrolować sytuację na terytorium i pilnować granic przed innymi klanami, a także przed niebezpieczeństwami takimi jak lisy, borsuki, psy, bądź samotnicy. Koty do patrolu wyznacza zastępca. Po zakończeniu kot, który dowodził danym patrolem składa zastępcy raport, a ten przekazuje dane liderowi.
Drugim typem są patrole łowieckie. Mają one za zadanie złapać jak najwięcej zdobyczy i przynieść ją do obozu. Podczas patrolu łowieckiego nie wolno jeść.
Ogólny tryb dnia klanu (przez zdecydowaną większość czasu jest niemalże niezmienny)
  1. O świcie zastępca ustala patrole graniczne (może to zrobić również dzień wcześniej).
  2. Graniczne patrole wychodzą o świcie i o zachodzie słońca, czasami też w południe.
  3. Patrole łowieckie opuszczają obóz o dowolnych porach dnia.
  4. Niektórzy wojownicy zostają w obozie, aby go pilnować, na wypadek ataku obcych kotów.
  5. Mentorzy szkolą swoich uczniów poza obozem.
  6. Niektórzy uczniowie spędzają dzień na porządkowaniu legowisk, wymianie posłań, opiekowaniu się królowymi i starszymi. Starsi często opowiadają im historie, podczas gdy ci podają im wodę, jedzenie lub pozbywają się z ich futer kleszczy i pcheł.
  7. Nowy uczeń medyka spędza czas na nauce ziół, ich zastosowań i miejsc, gdzie można je znaleźć. Jeżeli ma już to opanowane zajmuje się zbieraniem ziół lub mniejszymi urazami wojowników.
  8. Medyk zajmuje się chorymi i rannymi, trenuje swojego ucznia (jeśli go posiada) lub zbiera zioła (kiedy zapasy się skończą).
  9. Lider obserwuje sytuację w klanie, rozmawia z wojownikami i zwołuje spotkania klanu, kiedy to konieczne.
  10. Koty, które zostają w obozie spędzają ten czas na wygrzewaniu się w słońcu, czyszczeniu futra, jedzeniu i dzieleniu języków. Koty są najbardziej aktywne rano i późnym popołudniem. W noc i w południe odpoczywają.

13 komentarzy:

  1. Jak dołączyć do bloga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest wyjaśnione w zakładce "Stań się wojownikiem"

      Usuń
  2. Jak dołączyć do klanu jako samotnik

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie mam takie pytanko jak się nazywa ta stronka na discordzie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj masz link: https://discord.com/invite/zURBKn95Uy

      Usuń
    2. dziękuje <3

      Usuń
  4. Chciałabym dołączyć, jednak nie mam dostępu do discorda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!
      Aby dołączyć do bloga nie ma potrzeby posiadania discorda, gdyż mamy także oficjalny mail (wcne.official@gmail.com).
      Discord jest jednak o tyle prosty w założeniu, że z całego serca zachęcam do spróbowania! Ułatwia on kontakt z innymi członkami, a także komunikację z administracją. Łatwiej jest w ten sposób wkręcić się w chociażby fabułę bloga <3

      Usuń
  5. Hej, a ja mam takie pytanie, czy są jakieś wyjątki co do punktu (w kodeksi medyka ofc), z brakiem postadania partnera oraz kociąt. Słyszłam że tak. I tu taj chodzi mi o klany/społecznośli, a nie jakieś wypadki nadzwyczajne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, tak, w Owocowym Lesie nie obowiązują zasady znajdujące się w kodeksie medyka

      Usuń
    2. Gdzieś jeszcze? Słyszałam, że w Kalnie Wilka też.

      Usuń
    3. Tak, w nim też, ale nadal chodzą na spotkania medyków

      Usuń
    4. Dobrze, dziękuje.

      Usuń