JASTRZĘBI PODMUCH
Poprzednie imiona: Podmuch > Krokiet > Mendelejew > Jastrząb > Jastrzębia Łapa
Wiek: 78 księżyców
Płeć: kotka
Klan: Wilka
Ranga: wojownik
Poziom medyczny: II (dzięki naukom Rumianek)
Charakter: ile po załamaniu nerwowym zostało z dawnej Jastrząb? Tchórzostwo i silne poczucie moralności. Wszystkie tragedie, które spotkały ją w życiu kocica tłumaczy karą zesłaną przez Klan Gwiazdy za jej nieposłuszeństwo Kodeksowi, który według niebieskiej jest dużo surowszy, niż w rzeczywistości. W ten sposób dużo łatwiej zaakceptować jej to, co się stało. W swojej wierze Jastrząb jest tym gorliwsza, że boi się kolejnych kar i utraty pozostałych bliskich, dlatego za swój cel obrała nawrócenie Klanu Wilka. Surowa i wymagająca dla siebie, stara się być przykładem dla współklanowiczów, nie przepuści też żadnej okazji, żeby wygłosić pochwałę Gwiezdnych albo krytykę jakiejś wady. Trzeba przyznać, że jest czujnym obserwatorem i łatwo dostrzega to, co jest słabością danego kota. W jej chęci poprawy wszystkich jest coś paranoicznego; inteligencji i zdolności przewidywania, dawniej wzbudzających szacunek Borsuczego Kroku, używa głównie po to, by przewidzieć wszelkie możliwe okazje do złamania Kodeksu i zapobiec im, zanim będą miały miejsce. W praktyce, Jastrzębi Podmuch wszędzie węszy spiski i zbrodnie, i stara się im przeciwdziałać, zatruwając życie klanowiczom swoją paranoją na punkcie kary. Najmocniej daje się we znaki synowi, Mleczowemu Pyłowi, w stosunku do którego stała się skrajnie nadopiekuńcza. Wszystko ze strachu i z miłości. Jastrzębi Podmuch stała się ciężka w codziennych kontaktach. Pełna lęku i podejrzliwości, non-stop prawi morały albo nie potrafi podjąć decyzji, nie chcąc w jakikolwiek sposób znów zasłużyć na karę od Klanu Gwiazdy. Ma poczucie, że Gwiezdni są po jej stronie, co dodaje jej pewności siebie podczas kłótni i sprawia, że jest strasznie uparta. Przekonają ją dopiero logiczne i bardzo solidne argumenty. Paradoksalnie łatwiej jej zagadać do klanowicza czy obcego kota. W rozmowach bywa złośliwa i niecierpliwa, szczególnie w stosunku do kotów, których nie lubi (czyli które nie podzielają jej punktu widzenia). Jest też skrajnie przewrażliwiona na punkcie rodziny, sprawdzi intencje każdego, kto zbliży się do któregoś z jej dzieci. Swoje uczucia do Borsuczego Kroku przekuła w nienawiść. Obwinia zastępczynię o każde zło i tylko szuka okazji, by złośliwie wytknąć jej błąd, a równocześnie boi się jej na tyle, że nie odważy się jej zaatakować. Ale jeśli kocica dopuści się złamania Kodeksu…
Wygląd:
Ogólny opis - Jastrząb jest drobną kotką o długich, żylastych nogach i długim pysku. Ma krótkie, ale za to bardzo gęste, gładkie i lśniące szare futro ozdobione grubymi klasycznymi pręgami. Jego zielone oczy są skośne, wąskie i szeroko rozstawione, natomiast nos i poduszki łap są bladoróżowe. Skóra kotki poprzecinana jest licznymi, ale za to drobnymi bliznami, natomiast brzegi uszu z lekka postrzępione.
Kolor sierści - niebieska pręgowana klasycznie
Długość sierści - krótka
Kolor oczu - zielone
Rodzina:
Ojciec - Gołąb {bardzo stary, gruby, niebiesko-biały pieszczoch o żółtych oczach}
Matka - Jordla {duża, pręgowana klasycznie kotka o zielonych oczach}
Rodzeństwo - Cień {masywny, żółtooki czarny kocur}, Bruk (*) {pręgowany tygrysio, zielonooki kocur}, (przybrane) Słoneczna Myśl (*){drobna, biała kotka w rude łaty}
Partner - Bystra Woda (*){wielki biały kocur w niebieskie pręgowane klasycznie łaty}
Potomstwo - Mleczowy Pył, Lodowata Łapa (*), Rozkwitający Pąk; Przybrane - Wierzbowa Kora, Padający Deszcz
Mentor: Górski Szczyt (*)
Uczniowie:
dawni - Jastrzębi Cień, Wampirza Łapa (*)
obecny - ///
Historia: Urodziła się w jakiejś starej piwnicy wraz z dwójką braci. Jordla niezbyt cieszyła się z kociąt, toteż gdy podrosły, zaczęła coraz rzadziej odwiedzać piwnicę, aż w końcu ulotniła się na dobre. Podmuch wraz z rodzeństwem przez jakiś czas była dokarmiana przez właściciela piwnicy, który nazywał ją Krokietem, po pewnym czasie jednak rodzeństwo opuściło swój dotychczasowy dom. Przez jakieś dwa księżyce wędrowali razem, pewnego dnia jednak Podmuch została przygarnięta przez jakiegoś mężczyznę. Zyskała imię Mendelejew (z jakiegoś powodu), a także obróżkę, miskę z jedzeniem i ciepłe posłanie. W międzyczasie jej nowy właściciel przygarnął także drugą kotkę, młodziutką Curie. Początkowo Mendelejew nie przepadała za nową współlokatorką, szybko przekonała się jednak, że jest to nadzwyczaj miła, kochana i nieco strachliwa koteczka. Ich relacja bardzo szybko się rozwinęła się do poziomu, w którym kochały się jak siostry. Wiodły spokojne życie, aż do dnia, podczas którego ich właściciel po prostu nie wrócił do domu. Czekały na niego kilka nocy, w końcu Mendelejew uznała, że muszą uciec. Wraz z Curie jakoś wydostały się na zewnątrz, a następnie, po parutygodniowej wędrówce po mieście, podczas których stoczyły dziesiątki walk i zyskał parę blizn, znalazły się na Siedliskach Owiec. Tam spotkały uzdrowicielkę Rumianek, która udzieliła im schronienia na pewien czas. W ciągu pobytu Mendelejew nauczyła się od niej trochę o ziołolecznictwie. Rumianek przestrzegła ich również przed leśnymi kotami, a także kazała zmienić imiona, tak więc Mendelejew została Jastrząb, zaś Curie Płomykówką.
W dzień odejścia koty pokłóciły się - Jastrząb chciała ominąć klany szerokim łukiem i szukać miejsca do życia gdzieś w samotności, Płomykówka natomiast była zafascynowana dzikimi kotami i uważała, że znajdą wśród nich schronienie. Kiedy wyruszyły, Jastrząb początkowo kierowała się w zupełnie przeciwnym kierunku, szybko jednak jej serce zmiękło, po prostu zbyt bardzo kochała przybraną siostrę. Zaczęły zmierzać ku terenom klanów, ich wędrówka była jednak dosyć długa i trudna. Gdy traciły już nadzieję, że kiedykolwiek odnajdą swój cel, zostały zaatakowane przez borsuka. Kotki zapewne zginęłyby z jego okrutnych łap, gdyby nie Wróblowe Serce i Borsuczy Krok z Klanu Wilka, którzy usłyszeli walkę i w porę przybył na pomoc. Samotniczki zostały przyjęte do klanu i niebawem stały się wojowniczkami. Jastrzębi Podmuch obecnie prowadzi krucjatę przeciw swojej dawnej wybawicielce, Borsuczemu Krokowi. Kocica za cel obrała sobie doprowadzenie do ukarania zastępczyni za jej zbrodnie. Z tego powodu wplątała się w intelektualną grę, w wyniku której związała się z Bystrą Wodą, niemal sprowadziła na niego śmierć i urodziła jego dzieci. Wciągnięta w intrygę Sarniego Ogona, która chciała, by kocica do końca życia żałowała tego, co zrobiła, zabiła wojowniczkę, ratując życie Borsuczemu Krokowi. Próbowała naprawić to, co się stało, będąc jak najlepszą matką dla dzieci swoich i martwej kocicy, wspierana przez swoją siostrę i, jak zawsze złośliwego, Świtającą Maskę. Gdy już zdawało się, że kocica poukładała swoje życie na nowo, za sprawą jej córki, Lodowatej Łapy, do Klanu Wilka przyszła epidemia czerwonego kaszlu, która zabrała między innymi jej przybraną siostrę i partnera, Lodowata Łapa zginęła z kolei rażona piorunem. Psychika kotki nie wytrzymała i Jastrzębi Podmuch przeżyła załamanie nerwowe. Nową nadzieję pomogła jej odnaleźć wiara w Klan Gwiazd. Za swój nowy cel niebieska obrała nawrócenie Klanu, żeby zapobiec podobnym katastrofom w przyszłości. I powstrzymanie Borsuczego Kroku, którą uznała za źródło wszelkiego zła.
Punkty umiejętności:
siła - 31
szybkość - 20
zwinność - 34
skok - 15
Upomnienia: 0/3
Właściciel: Hellga
* * *
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz