BLOGOWE WIEŚCI

BLOGOWE WIEŚCI





W Klanie Burzy

Sprawa znikających kotów w klanie nadal oficjalnie nie została wyjaśniona. Zaginął jeden ze starszych, Tropiący Szlak, natomiast Piaszczysta Zamieć prawdopodobnie został napadnięty przez samotników. Chodzą plotki, że mogą być oni połączeni z niedawno wygnanym Czarną Łapą. Również główny medyk, przez niewyjaśnioną sprawę został oddalony od swoich obowiązków, większość spraw powierzając w łapy swojej uczennicy. Gdyby tego było mało, w tych napiętych czasach do obozu została przyprowadzona zdezorientowana i dość pokiereszowana pieszczoszka, a przynajmniej tak została przedstawiona klanowi. Czy jej pojawienie się w klanie, nie wzmocni już i tak od dawna panującego w nim napięcia?

W Klanie Klifu

Niedźwiedzia Siła i Aksamitna Chmurka przepadli jak kamień w wodę! Ostatnio widziano ich wychodzących z obozu w towarzystwie Srokoszowej Gwiazdy, kierujących się w nieznaną stronę. Lider powrócił jednak bez ich dwójki, ogłaszając wszystkim, że okazali się zdrajcami i zbiegli. Nie są już mile widziani na terenach Klanu Klifu. Srokosz nie wytłumaczył co dokładnie się tam stało i nie zamierza tego robić. Wkrótce po tym wydarzeniu, podczas zgromadzenia, z klanu ucieka Księżycowy Blask - jedna z córek zbiegłej dwójki.

W Klanie Nocy

Srocza Gwiazda wprowadza władzę dziedziczną, a także "rodzinę królewską". Po ciężkim porodzie córki i śmierci jednej z nowonarodzonych wnuczek, Srocza Gwiazda znika na całą noc, wracając dopiero następnego poranka, wraz z kontrowersyjnymi wieściami. Aby zabezpieczyć przyszłe kocięta przed podzieleniem losu Łabędź, ogłasza rolę Piastunki, a zaszczytu otrzymania tego miana dostępuje Kotewkowa Łapa, obecnie zwana Kotewkowym Powiewem. Podczas tego samego zebrania ogłasza także, że każdy kolejny lider Klanu Nocy będzie musiał pochodzić z jej rodu, przeprowadza ceremonię, podczas której ona i jej rodzina otrzymują krwisty symbol kwitnącej lilii wodnej na czole - znak władzy i odrodzenia.
Nie wszystkim jednak ta decyzja się spodobała, a to, jakie efekty to przyniesie, Klan Nocy może się dowiedzieć szybciej niż ktokolwiek by tego chciał.
Zaginęły dwie kotki - Cedrowa Rozwaga, a jakiś czas później Kaczy Krok. Patrole nadal często odwiedzają okolice, gdzie ostatnio były widziane, jednak bezskutecznie

W Klanie Wilka

klan znalazł się w wyjątkowo ciężkiej sytuacji niespodziewanie tracąc liderkę, Szakalą Gwiazdę. Jej śmierć pociągnęła za sobą również losy Gęsiego Wrzasku jak i kilku innych wojowników i uczniów Klanu Wilka, a jej zastępca, Błękitna Gwiazda, intensywnie stara się obmyślić nowa strategię działania i sposobu na odbudowanie świetności klanu. Niestety, nie wszyscy są zadowoleni z wyboru nowego zastępcy, którym została Wieczorna Mara.
Oskarżona o niedopełnienie swoich obowiązków i przyczynienie się do śmierci kociąt samego lidera, Wilczej Łapy i Cisowej Łapy, Kunia Norka stała się więzieniem własnego klanu.

W Owocowym Lesie

Zapanował chaos. Rozpoczął się wraz ze zniknęciem jednej z córek lidera, co poskutkowało jego nerwową reakcją i wyżywaniem się na swoich podwładnych. Sprawy jednak wymknęły się spod całkowitej kontroli dopiero w momencie, w którym… zniknął sam przywódca! Nikt nie wie co się stało ani gdzie aktualnie przebywa. Nie znaleziono żadnego tropu.
Sytuację pogarsza fakt, że obaj zastępcy zupełnie nie mogą się dogadać w kwestii tego, kto powinien teraz rządzić, spierając się ze sobą w niemal każdym aspekcie. Część Owocniaków twierdzi, że nowy lider powinien zostać wybrany poprzez głosowanie, inni stanowczo potępiają takie pomysły, zwracając uwagę na to, że taka procedura może dopiero nastąpić po bezdyskusyjnej rezygnacji poprzedniego lidera lub jego śmierci. Plotki na temat możliwej przyczyny jego zniknięcia z każdym dniem tylko przybierają na sile. Napiętą atmosferę można wręcz wyczuć w powietrzu.

W Betonowym Świecie

nastąpiła niespodziewana zmiana starego porządku. Białozór dopiął swego, porywając Jafara i tym samym doprowadzając swój plan odwetu do skutku. Wieści o uwięzionym arystokracie szybko rozeszły się po mieście i wzbudziły ogromne zainteresowanie, powodując, że każdego dnia u stóp Kołowrotu zbierają się tłumy, pragnąc zmierzyć się na arenie z miejską legendą lub odpłacić za dawno wyrządzone szkody. Białozór zdołał przekonać samego Entelodona do zawarcia z nim sojuszu, tym samym stając się jego nowym wasalem. Ci, którzy niegdyś stali na czele, teraz są ścigani – za głowy Bastet i Jago wyznaczono wysokie nagrody. Byli członkowie gangu Jafara rozpierzchli się po całym mieście, bezradni bez swojego przywódcy. Dawna potęga podzieliła się na grupy opowiadające się po różnych stronach konfliktu. Teraz nie można ufać nawet dawnym przyjaciołom.

MIOTY

Mioty



Znajdki w Owocowym Lesie!
(brak wolnych miejsc!)

Miot w Klanie Nocy!
(brak wolnych miejsc!)

Nowa zakładka „maści - pomoc” właśnie zawitała na blogu! | Zmiana pory roku już 28 kwietnia, pamiętajcie, żeby wyleczyć swoje kotki!

O Owocowym Lesie słów kilka

System życia w Owocowym Lesie różni się od życia w leśnych klanach. 


IMIONA
Kocię przy narodzinach dostaje od matki jednoczłonowe imię. Tym imieniem jest znany wśród innnych kotów, domyślnie nie zmienia się ono wraz z wiekiem. Wyjątkiem mogą być jednak imiona zdrobnione, które wraz z osiągnięciem dorosłości często przybierają swoją standardową formę (np. Jabłuszko staje się Jabłkiem). 


ROLE NORMALNE

LIDER
Zarządza Owocowym Lasem i jest zwierzchnikiem wszystkich pozostałych kotów w grupie. Jego decyzja jest ostateczna i niepodważalna. Współpracuje z Szamanem, który w zamian za spełnianie jego próśb dotyczących poszerzania wiary, wspiera rządy przywódcy. Lider może zostać obalony, gdy społeczność wraz z Szamanem dojrzy taką potrzebę. Obywa się to za pomocą głosowania. 

ZASTĘPCY
Dwójka kotów wybiera przez lidera. Jeśli klanowa społeczność nie zgadza się z wyborem przywódcy ma prawo zaproponować własnych przedstawicieli, może nim zostać każdy prócz tych, którzy poświęcili życie wierze lub ścieżce medyka. 
Zastępcą może stać się: Zwiadowca, Wojownik i Stróż.
Zwykle jednak jest to Wojownik i Zwiadowca, Stróżom mało kiedy udaje się zdobyć taką aprobatę społeczeństwa. Ów koty wraz z Szamanem doradzają liderowi i rozwiązują borykające klan problemy. Obowiązkiem zastępców jest dbanie o pokój i zgodność w klanie. Wyznaczenie patroli oraz pilnowanie szkoleń uczniów. Kontrolują ład i porządek w Owocowym Lesie i nie dopuszczają do skandali oraz nadużywania swoich pozycji przez innych. 

MEDYK
Leczy choroby oraz urazy. Na jego barkach spoczywa zdrowie całego klanu. Prócz własnych uczniów doszkala także początkujących zielarzy. Współpracuję z Zielarzem w leczeniu psychicznych urazów. 

WOJOWNIK
Jego głównym zadaniem jest obrona terenów, jak i polowanie. Głównie na większą zwierzynę lądową (kaczki, króliki, bażant, szczury itd). Większość dnia przemierzają tereny Owocowego Lasu w poszukiwaniu pożywienia. Zdarzy im się zbierać pozostawioną przez Zwiadowców zwierzynę. Na drzewach są bardziej nieporadni niż Zwiadowcy. Trzymają się blisko konaru i grubszych gałęzi (tam też zwykle można znaleźć ich legowiska). Nie ryzykują zwykle skakania z drzewa na drzewo. 
Ich trening skupia się na sile i wytrzymałości. Charakteryzują się masywniejszą sylwetką przez treningi siłowe (takie jak przenoszenie gałęzi, kamieni, kopanie dołów, siłowania się). Są też dobrymi pielgrzymami. Mają wytrzymałe, umięśnione łapy. Są szkoleni w walce. Głownie ofensywnej. Ich ataki są gwałtowne, mocne. Potrafią długo toczyć bój. 
Przebieg treningu: taki sam jak w leśnych klanach. Jedynie więcej ćwiczeń siłowych. Wymagane są opisy cięższych treningów fizycznych dla kotów.
Mianowanie: IV-VI poziom wojownika
Oznaczenie: dwa nacięcia na prawym uchu. 


ZWIADOWCY
Ich głównym zadaniem jest patrolowanie terenów, poszerzanie wiedzy o okolicznych zakamarkach oraz o otaczających ich świecie. Zwinność i szybkość to ich drugie imię. Muszą także mieć dobry wzrok i słuch, więc koty ze wszelkimi niepełnosprawnościami nie są przyjmowane. Niczym wiewiórki przemykają wśród koron drzew. Lubują się w czubkach drzew, skąd rozciągają się najlepsze widoki. Rzadko kiedy można spotkać ich przemierzających polany czy inne otwarte przestrzenie. Zwykle źle się czują całkowicie na widoku. Rzadziej polują, ale gdy nadarzy się okazja zwykle przynoszą mniejszą zwierzynę (ptaki, wiewiórki, myszy).  
Ich trening zwinności i szybkości. Umiejętności nasłuchiwania lasu. Maskowaniu, rozpoznawaniu gatunków drzew oraz ich chorób. Trening odbywa się większości na drzewach. Koty muszą się nauczyć się na nich żyć niezależnie od warunków pogodowych. 
Przebieg treningu: Nie różni się bardzo od standardowego wojowniczego prócz tym, że odbywa się na przede wszystkim drzewach. Koty uczą się skradania, tropienia, polowania, podstawy walk (to akurat na ziemi). Prócz tego dochodzi część dotycząca zwiadów i znajomości drzew. Obowiązkowe jest poruszenie tematyki maskowania i nauki o drzewach. 
Mianowanie: V-VI poziom wojownika
Oznaczenie: jedno nacięcie na prawym uchu
 
 
STRÓŻE
Koty, które zazwyczaj nie nadają się ani na wojowników, ani na zwiadowców. Są one dostępne do wykonywania zadań zleconych im przez wszystkich wyższych im rangą. Mogą się odmówić, jeśli zlecone czyny są haniebne/niewłaściwe. Zajmują się głównie utrzymywaniem porządku w obozie, dbają o społeczność, pomagają w kociarni i starszyźnie. Przygarniają pod opiekę samotne kocięta, jak i sieroty. Skupiają się na pomocy innym. Z racji tego, że Stróżami zostają w większości przypadków niepełnosprawne koty, które nie mogą pracować w innych profesjach, są uznawani przez niektórych za niż społeczny i wyśmiewani przez niektórych. 
Ich trening skupia się głównie na samoobronie i psychologii. Uczą się podstaw walki, tkania gniazd i posłań, opieki nad najmłodszymi oraz najstarszymi członkami społeczności. Zwykle zdobywają do I poziomu medyka - wspierają ich zabezpieczając drobne urazy czy roznosząc lekarstwa po obozie. Słabo polują. Nie mają zbyt dobrej sprawności fizycznej. Często proszą o pomoc wojowników przy cięższych pracach fizycznych. 
Przebieg treningu: koty uczą się podstawy walki i samoobrony. Umiejętność dobrego słuchania i dawania wsparcia zamiast rad. Uczą się podstaw ziół (więc sympatyczna wycieczka do medyka na przyuczenie). Obowiązkowe jest opisanie tworzenia legowisk, robót w obozowisku, pomocy innym kotom. 
Mianowanie: III - VI poziom wojownika (przy poziomie wyższym niż V wymagane jest opisanie, jak kot pobiera nauki u innego wojownika/zwiadowcy), I poziom medyka
Oznaczenie: trzy nacięcia na prawym uchu. 

UCZNIOWIE
Kocię zostaje uczniem w 4 księżycu życia. Wtedy opuszcza żłobek i trafia do legowiska uczniów znajdującego się na kasztanowców. Uczniowie wszystkich nacji sypiają razem. Uczeń wybiera sobie ścieżkę, którą chce podążać przez wcześniejsze poznanie zadań i funkcji Zwiadowców, Wojowników i Stróży. Przystępuje do szkolenia przez wybranego przez lidera mu mentora. Do 8 księżyca może zmienić swoją decyzję i podjąć się innego szkolenia. W wieku 10 księżyców uczniowie przechodzą pierwsze większe sprawdziany ich sprawności i gdy się powiodą zostaje zaznaczona na ich uszach przynależność do danego oddziału. Wtedy zmiany profesji są ograniczone z powodu różnic w treningach i materiału do nadrobienia. Uczniowie kończą naukę klanową ceremonią. Wtedy też zostaje na ich uszach zaznaczona przynależność do danej nacji. 
Uczniowie, którzy z powodów osobistych nie ukończyli szkolenia do 25 księżyca zostają Stróżami. Sprawy będą rozpatrywane prywatnie przez lidera. Jest możliwość dostania poprawy. 




ROLE DUCHOWE


SZAMAN
Kot najbliższy Wszechmatce, głoszący wiarę w nią i nadzorujący wszystkie ważne ceremonie. Przewodzi całemu religijnemu zgrupowaniu. Decyduje o wszystkich rzeczach związanych z przystępowaniem do wiary, sposobie nauki wiary, rytuałach oczyszczenia itd. Odczytuje znaki zesłane przez Wszechmatkę. Przeprowadza rytuał Związania i Ostatniego Pożegnania. Co kwartał przeprowadza spotkanie dla wiernych w Owocowym Lasku, gdzie rozmawia z każdym z członków. Jego następcą zazwyczaj zostaje zielarz. Zna imiona duszy swojej społeczności. Stara się mieć dobrą relację z większością kotów. 

ZIELARZ
Wybrany przez szamana kot, którego trening prowadzony jest przez samego szamana oraz medyka. Ma za zadanie pomagać medykowi w zbieraniu ziół oraz (pod czujnym okiem szamana) przeprowadzać ważne religijne ceremonie. Przeprowadza rytuały Prawdziwego mienia i Oczyszczenia. Leczy bardziej umysł kota niż ciało. 
Ich trening skupia się na roślinach i pojednaniu z Wszechmatką. Trzeba osiągnąć co najmniej IV poziom medyka oraz zdobyć aprobatę Szamana. 

WSZECHMATKA
Mistyczna, nieomylna, bezcielesna postać, manifestująca się w naturze i czuwająca nad kotami. Wskazuję im drogę, a po ich śmierci przeistacza je w jaskółki i jerzyki. Wszechmatka głosi pokój oraz jedność z naturą. Każdy może się nawrócić i wystąpić z wiecznego cienia w światło Matki, jednak aby to zrobić musi przejść rytuał oczyszczenia, który może być wielokrotnie powtarzany podczas życia kota.


INNE

STYL ŻYCIA
Większość kotów w Owocowym Lesie nie wierzy w Klan Gwiazdy, duża liczba jego członków natomiast w Wszechmatkę. Większość klanu żyje na drzewach. Świadomość i ważność tych roślin rośnie z każdym pokoleniem. Duża część społeczności nie zabija ptactwa, a szczególnie jaskółek i jerzyków, które uznawane są za symbol życia i szczęścia. Niedozwolone jest opuszczanie obozowiska samodzielnie przed pierwszym rannym patrolem Zwiadowców, z uwagi na lisy przenoszące wściekliznę, które pojawiają się czasem w okolicy. To samo się tyczy godzin nocnych. Nielegalne samotne wycieczki karane są pracami społecznymi. 
Kocięta straszy się biało-czarnym kocurem o wściekłym niebieskich ślipiach - Komarnicy, kocurowi ze wścieklizną, któremu nie można ufać. 

4 komentarze:

  1. Radziłabym zaktualizować stronę

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż dziwnie patrzy się na ten brak zastępcy i Sarnę zamiast Czereśni. Zaktualizujcie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaaktualizowana zakładka :0
    Nareszcie.
    Dziękuję osobie, która tego dokonała.

    OdpowiedzUsuń